Ładowanie problem.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

I
Izaf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 23 gru 2008, 14:51
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Izaf »

[quote="leszek"]Skoro dioda od ładowania Ci nie świeci to na jakiej podstawie wiesz że altek ładuje ?
Mierzysz miernikiem ?
r-tea a gdzie tam masz na boszowskim altku wsuwkę są dwa oczka jedno klucz 13 to główny kabel prądowy drugie na klucz 8 mm cienki kabelek wzbudzenie .[/quote]

Obadam jutro ten cieniutki kabel.

Czy ładuje sprawdzam miernikiem i widzę po światłach.

Pozdrawiam.
I
Izaf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 23 gru 2008, 14:51
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Izaf »

[quote="leszek"]Można by to w sumie sprawdzić taką chałupniczą metodą odkręć cienki kabelek od altka kluczyk 8mm zdemij go zakręć tam kawałek kabla z żarowką 12V/4W może być oprawka z żarowką od przednich pozycyjnych drugi pin oprawki przymocuj do plusa akku żarówka ma świecić a jak uruchomisz motor ma zgasnąć jeśli nie będzie poprawy trudno szukaj problemów w altku[/quote]

Sprawdziłem to dziś. Po takim podłączeniu żarówka się nie świeci, ani na zgaszanoym, ani na odpalonym silniku.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Tu masz schemat układu kontrolki:

Obrazek

Może znajdziesz jakieś inne zegary na podmiankę, bo może w nich się coś zfajczyło.
I
Izaf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 23 gru 2008, 14:51
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Izaf »

Zrobię małe podsumowanie swoich poszukiwań i czynności jakie wykonałem za radą kolegów z forum.

[quote="leszek"]Można by to w sumie sprawdzić taką chałupniczą metodą odkręć cienki kabelek od altka kluczyk 8mm zdemij go zakręć tam kawałek kabla z żarowką 12V/4W może być oprawka z żarowką od przednich pozycyjnych drugi pin oprawki przymocuj do plusa akku żarówka ma świecić a jak uruchomisz motor ma zgasnąć jeśli nie będzie poprawy trudno szukaj problemów w altku[/quote]

Sprawdziłem to. Po takim podłączeniu żarówka się nie świeci, ani na zgaszonym, ani na odpalonym silniku.

[quote="jaro"]Tu masz schemat układu kontrolki:

Obrazek

Może znajdziesz jakieś inne zegary na podmiankę, bo może w nich się coś zfajczyło.[/quote]

Mam w domu 2 zegary, na obu to samo. Kupiłem jeszcze teraz zegary z obrotomierzem i jest to samo tj. brak zapalenia diody od aku przy przekręceniu zapłonu.

Jeszcze jakieś sugestie? Aku po przegazowaniu ładuje, ale wkurza mnie, że na zimnym silniku muszę go na prawie 3 tyś obrotów wkręcać.

Pozdrawiam.
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Izaf sorry że spytam kontrolkę podpinałeś pod śrubkę (prawidłowo ) czy pod cienki kabelek od instalki ?
Obrazek
I
Izaf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 23 gru 2008, 14:51
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Izaf »

Pod śrubkę.
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Wygląda to na przerwę w altku bo piszesz że regulatory masz dwa więc raczej można je wykluczyć .
Gdyby był zły styk pomiędzy blaszką sprężystą a regulatorem to wtedy ladowania w ogóle by nie było no ale tę blaszkę też możesz sprawdzić/wyczyścić czy dotyka do zestyku na regulatorze .
Inaczej gdybym miał go koło siebie a inaczej na odległość to takie gdybanie .
Obrazek
I
Izaf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 23 gru 2008, 14:51
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Izaf »

[quote="leszek"]Inaczej gdybym miał go koło siebie a inaczej na odległość to takie gdybanie .[/quote]

Wiem, dlatego bardzo dziękuję za każdy podsyłany pomysł. Zobaczę dziś tą blaszkę, może to faktycznie to, bo lekko cieknąca uszczelka pod głowicą puszcza mi olej na alternator ;/

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”