Posiadam vw polo 1.4tdi 2004r wkrotce bede chcial wymienic olej oraz filtry mam kilka pytan
1. mam wlanego shell 5w40 czy to dobry olej i czy spelnia "wszystkie normy"
2 ile wejdzie w/w oleju do silnika
3 jakie filtry wymienic przy wymianie oleju i jakie marki polecacie?
Posiadam vw polo 1.4tdi 2004r wkrotce bede chcial wymienic olej oraz filtry mam kilka pytan
1. mam wlanego shell 5w40 czy to dobry olej i czy spelnia "wszystkie normy"
2 ile wejdzie w/w oleju do silnika
3 jakie filtry wymienić przy wymianie oleju i jakie marki polecacie?
pozdrawiam:)[/quote]
AD.1 Shell Helix Ultra 5W40 nie posiada aprobaty do silników TDI PD(505.01) więc nie bardzo. Pytanie czy masz DPF?
AD.2 3,8 litra
Ad 3. MANN oleju idzie na pierwszy montaż. Ja sam osobiście zamówiłem go. Kabiny możesz zamówić Filtrona, to nie ma większego znaczenia. Powietrza ja sam również zamówiłem filtrona. Paliwa polecam dla pewności coś leszego n MANN a jeśli dawno nie był wymieniany to też by się przydało wymienić.
Z tego co mi wiadomo to inne firmy też maja takie narzędzia.
Ja osobiście leje castrola to wszystkich aut w rodzinie i od wielu lat nie ma problemu 1,9 tdi ASV(magnatec 5w40) i AHU(magnatec 10w40) oraz 1,4 tdi AMF(edge diesel 5w40).
A filtry zakładam MANN, są porządne stosunkowo niedrogie i nie ma z nimi problemu, a dodam że z filtronem w AHU miałem problem gdyż ma postać metalowej puszki i pękł przy odkręcaniu...
Z markami olejów to trudno powiedzieć. Jeden chwali Motul, inny Gulf, inny Castrol lub Lotos. I są zadowoleni.
Osobiście uważam , że zwykły user jeżdżący autem na co dzień, bez laboratoriów niewiele może powiedzieć. Często czytam na vwgolf.pl wychwalanie tego czy innego oleju. Ale tak na prawdę co może wiedzieć zwykły użytkownik? Że po 15 kkm dalej jeździ. Jeśli ktoś jednym autem na jednym oleju strzeli 300, 400 tysięcy to rozumiem. Jest jakaś miarodajność. 15 tysięcy to na rzepakowym można by zrobić.
Ja osobiście ufam rozsądkowi producenta i skoro VW sam leje Castrol to i ja leje ten olej (z odpowiednimi normami i lepkościami).
Nie będę się mądrzył, ze ten lub tamten jest lepszy bo nie mam laboratoriów, dostęp do wyników mam skromny. Zarazem nie popadam pod owczy pęd niektórych forów np vwgolf.pl w wierze w olej Motul. Dość przekonuje mnie producent Liqui Molly i przy następnej wymianie chyba z niego skorzystam. Ale to też dla własnej satysfakcji.
Co do filtrów. Sprawa jest o tyle skomplikowana, ze od pewnego czasu zaczynam obserwować wyciąganie profitów z rynku przez markowych producentów. Coraz częściej mam wrażenie, ze znane firmy, robiące na pierwszy montaż idą na cenę bo mają markę.
Ostatnio kupiłem wycieraczki Valeo, które miauczą na szybie jak kot w marcu. To samo kiedyś w innym aucie miałem z Bosch (nowa szyba).
Z pół roku temu wymieniałem koledze olej w Vectrze, filtr był Bosch a gwint na nim jakości tak miernej, że równie dobrze można by go paznokciem wykonać. Mój golfik miał też ostatnio problemy z ciśnieniem na filtrze Knechta który się przypchał ?!?
Zrezygnowałem więc z filtrów knecht na rzecz Mann. Zawsze można powiedzieć, że kupiło się podróbki, ale jak to stwierdzić...
Filtron ponoć robi do niektórych marek filtry na pierwszy montaż, więc trudno powiedzieć.
Tak czy inaczej wolę dla swoich bolidów markowe produkty.
Co do DPF...
Jeśli znajdziesz na wlepce kod 7GG to masz DPF i musisz (i nie wierz idiotopodobnym mechanikom, ze już jednak powinieneś lać półsyntetyk bo przebieg) olej typu low ash o normie 507.00 aby nie przypychać popiołem filtra DPF (popiół już się nie dopali).
Jeśli będziesz miał 0GG to nie masz DPF i musisz lać olej 505.01 do silników zasilanych przez popmpowtryski (nawias j/w).
Zdaje się że olej 507.00 spełnia na dobrą sprawę normy 505.01 (odnośnie odporności mechanicznej na ściskanie w przypadku silników PD) więc można by go stosować zamiast 505.01 ale to bez sensu bo ten jest droższy.
[quote=""jhosef""]Zdaje się że olej 507.00 spełnia na dobrą sprawę normy 505.01 (odnośnie odporności mechanicznej na ściskanie w przypadku silników PD) więc można by go stosować zamiast 505.01 ale to bez sensu bo ten jest droższy.[/quote]
Można spokojnie wlewać olej z normą 507.00 zamiast oleju z 505.01 bo są to oleje do serwisów long life przewidziane na 30 tys. km. W przypadku Castrola cena w sklepach za olej 5w30 jest taka sama jak za 5w40 Turbo Diesel przynajmniej w mojej okolicy.
Castrol Magnatec nie nadaje się do Pompowtrysków
Co do ilości oleju to sprawdź symbol silnika. Na 90% masz AMF-a czyli motorownię bez DPF-a i wchodzi do niej 4-4,2l oleju przy wymianie. Kolega wyżej napisał że przy wymianie wchodzi 3.8l tak ale do nowszych silników 1.4TDI. Większość 9n-ek miała 1.4TDI o oznaczeniu AMF czyli motor z Polo 6n2.
Jeżeli chodzi o filtry to przy regularnej wymianie można bez obaw stosować taniego Filtrona jedynie filtr paliwa można wybrać lepszy albo zmieniać go co roku.
W serwisie doradzą Ci Kolego to co sami leją. Tak na prawde każdy olej spełniający w/w normy o których pisali Koledzy będą dobre.
Ważne aby olej był z pewnego źródła.
Co do filtrów, ja w moich autach stosuję filtry mann lub knecht a jako kabinowy filtrona. Wychodzę z założenia że czasami warto wydać parę złotych więcej niż później żałować przy naprawie. Niby filtr to kawałek bibuły, a swego czasu głośno było o wpadce filtrona przy filtrach powietrza które pyliły.... cóż to było parę lat temu, ale niesmak pozostał (a obecnie nawet filtron robi filtry na 1 montaż do fabryk, z tym że to inna linia technologiczna.... ).
Odezwij się do mnie na priv to mogę przedstawić Ci ciekawą ofertę zarówno na oleje jak i filtry. Moje ogłoszenie jest na forum w odpowiednim dziale.
czy lejesz Mobila czy Shela czy Castrola jeden pieron VW mial kiedys podpisana umowe z Mobilem i taki lali teraz Castrol za jakis czas pewnie cos innego beda zalewac jak koledzy pisali normy musza byc spelnione i wszystko git bedzie (ja mam Mobila super S 3000 5W 30 )
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2012, 21:27 przez MarioGTI, łącznie zmieniany 1 raz.
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km
Ostatnio przy wymianie oleju założyłem ori filtr oleju z ASO, cena nie jest jakaś masakryczna 30zł za szt., wcześniej miałem knecht-a w podobnej cenie co ori i nie było żadnych problemów. Odnośnie filtru kabinowego to polecam kupić mann-hummel z węglem aktywnym, o wiele lepszy niż zwykły filtr, cena trochę jest wysoka, chyba coś około 65zł w ASO. Co do filtru powietrza to bardzo nie polecam bosch-a, ponieważ jego przy wymianie zauważyłem, że metalowa siatka w środku filtra skorodowała, jak znajdę fotkę to wrzucę, jak to wyglądało.
Od dwóch wymian jeżdżę na liqui-moly top tec 4100 5w-40 i jest ok, wiadomo od wymiany do wymiany coś tam silnik wypije oleju :piwo: ale mieści się to rozsądnych granicach.
Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher: