Skaczace obroty , elektrozawór zasysa i puszcza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
caspin
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 27 lut 2011, 15:51

Skaczace obroty , elektrozawór zasysa i puszcza

Post autor: caspin »

Witam mam następujący przypadek ,

po odpaleniu rano zimnego silnika obroty wskakują na ok 1000 po czym po 2 sek zasysa gruszkę ( elektrozawór zasysa ) i obroty spadają do ok 910 co jest za mało bo aż silnik klekocze . Po dodaniu gazu znów wskakują na 1000 ( gruszka puszcza ) i po 2 sek spadaja ( zawór znpwu zasysa) . Po przejechaniu autem 3 min jest ok - dodajac gazu nie puszcza gruszki i nie zasysa znów . Co może być przyczyną ?? . Dodam że elektrozawór kupiłem używany bo stary wogle nie zasysal i obroty były cały czas ok 1000 . Proszę o pomoc
_
_Bartek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:24
Lokalizacja: Toruń

Post autor: _Bartek_ »

Pierwsze co musisz zrobic to podjechać na diagnostyke komp, możliwe że padła lambda lub zawór krokowy.
Silnik tak sie zachowuje po odpaleniu na zimnym silniku czyna ciepłym również. NApisz jaki masz tam silnik i oznaczenie kodowe ww.
Modyfikacje zawieszeń, podwozi oraz nadwozi, diagnostyka komputerowa Diagun X431, elektromechanika, naprawy blacharskie i lakiernicze kujawsko-pomorskie Toruń 781-803-432
c
caspin
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 27 lut 2011, 15:51

Post autor: caspin »

Sondy lambdy to chyba w dieslu nie mam

Mam silnik 1.9 sdi z lutego 96 r , to chyba AEF z pompa Lucas . Juz zakupilem kabel diagnostyczny i czekam na paczke . Zachowuje sie tak na zimnym . Po przejechaniu paru kilometrow jest OK , tzn przekaznik jakis cyka i jest ok ( chyba od swiec zarowych po 3 min ) ,
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

upewnij się jaki masz silnik na wlepce w bagażniku powinna być ,ponieważ AEF to nie SDI tylko zwykły D
c
caspin
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 27 lut 2011, 15:51

Post autor: caspin »

Na nalepce z tylu mam napisane " AEF " , czy wiadomo co może być przyczyną takiego zachowania ? , dzis odlaczalem czujnik temperatury plynu myslac ze to paralizuje prace , jednak po zapaleniu nadal zasysa gruszke od razu

kody błędów z vaga :

1168 Zawór podwyższenia obrotów -N177
przerwa lub zwarcie do masy
1266 Przekaźnik świec żarowych-J52
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
1050 Kontrola świec żarowych
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1052 Potencjometr położenia przepustnicy-G157
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1204 Czujnik temperatury silnika-G27
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY

edit :

Wina okazal sie rozregulowany potencjometr na pompie LUCAS przez mechanika . Tu opis problemu - viewtopic.php?f=20&t=18038&p=217883&hilit=potencjometr#p217883 . Pamietac nalezy ze nalezy regulowac na zimnym silniku zaraz po odpaleniu a nie na ciepłym .

Temat do zamkniecia
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”