[6n] Wymiana tylnych łożysk.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

J
Januszek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 05 gru 2009, 19:16
Lokalizacja: EPMB

[6n] Wymiana tylnych łożysk.

Post autor: Januszek »

Witam.
Jutro będę wymieniał dwa tylne łożyska moje polo posiada ABS,czy tu jest taka sama wymian łożyska tylnego koła ja bez ABS?
Trzeba na coś uważać?
1,6 GLX (6N)
s
sarecto
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 11 wrz 2009, 16:09
Lokalizacja: Lidzbark Warm.

Post autor: sarecto »

nie... ja wymienialem przy pomocy mlotka:P bo nawet sciagacza nie mielismy:P zdejmujesz sobei kolo, kapsel, zawleczke, koronke, beben. mlotet wybijak i pojechal:P jak wybijesz pierscienie to ostroznie wbij nowe i tyle... czujnik abs jest w piascie a nie bebnie wiec nic nie zrobisz;) takie moje zdanie:P wymienilem i dalej mi abs dziala:D
Obrazek

viewtopic.php?f=29&t=8650 - zielony prawie demon:p

pomoglem? pochwal:D
J
Januszek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 05 gru 2009, 19:16
Lokalizacja: EPMB

Post autor: Januszek »

Dziękuję Sarecto za odpowiedz zapytałem się z ciekawości.
Zawsze wolę się zapytać niż potem :banghead:
1,6 GLX (6N)
s
sarecto
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 11 wrz 2009, 16:09
Lokalizacja: Lidzbark Warm.

Post autor: sarecto »

nie wiem czy wiesz ale wole napisac:) jak wymienisz lozyska to nie dociskaj ten nakretki kontrujacej za mocno zloz lozysko tak zeby kolo mialo leciutki luz a po 50 km docisnij ale tak zeby dalej byl luz. jak za mocno najpierw dokrecisz to dobijesz lozysko albo zablokujesz kolo:) luzy kol regulujesz dociskiem lozyska.
Obrazek

viewtopic.php?f=29&t=8650 - zielony prawie demon:p

pomoglem? pochwal:D
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Dokładnie tak. Bardzo ładny opis jest w książce Sam naprawiam. Nawet napisali jak sobie radzić gdy nie masz ori narzędzi :)
J
Januszek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 05 gru 2009, 19:16
Lokalizacja: EPMB

Post autor: Januszek »

Już jestem po wymianie zajęło mi to dosłownie godzinkę z odkręceniem kół o przykręceniem.
Prasę posiadam do wciśnięcia bieżni dlatego mogę powiedzieć że robiło się aż miło.
Kolega mój dysponuję dość dobrym warsztatem u mnie w mieście dlatego mam pole do popisu praktycznie robię wszystko sam jeżeli mam jakąś zamotkę oczywiście pomaga mi,mogę powiedzieć że jest profesjonalista od samochodów typu BMW/VW/AUDI.Posiada bardzo dobry sprzęt diagnostyczny bynajmniej oryginalny,a nie laptopowy.
Polo które posiadam składałem u niego miałem samą ramę,zostało złożone lepiej niż w fabryce nie ma nawet jednego klekotania i jakiś trzasków pochodzących nie wiadomo z skąd.Wewnątrz sam dosłownie wszystko po wygłuszałem i solidnie poodkręcałem każdą śrubeczkę od A do Z.
Jeżeli chodzi o mnie to mam obsesję na punkcie jakiegoś pukania trzeszczenia itd..w wewnątrz auta.
Każde moje auto musi być zrobione na błysk.Nie nawiedzę jak coś mi nie gra wtedy bierze mnie deprecha :banghead:
Trochę się rozpisałem odbiłem od tematu przepraszam :)

Po wymianie łożysk Polo chodzi malinka w sobotę jadę na dokręcenie trzeba o tym pamiętać.
Jeszcze jedno gdy wsadzamy nowe łożyska to warto je rozhermetyzować (przepłukać) najlepiej w nafcie i wtedy je dopiero założyć to moja sugestia.

Dzięki za pomoc :good:
1,6 GLX (6N)
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote="Januszek"]Polo które posiadam składałem u niego miałem samą ramę,zostało złożone lepiej niż w fabryce nie ma nawet jednego klekotania i jakiś trzasków pochodzących nie wiadomo z skąd.Wewnątrz sam dosłownie wszystko po wygłuszałem i solidnie poodkręcałem każdą śrubeczkę od A do Z.
Jeżeli chodzi o mnie to mam obsesję na punkcie jakiegoś pukania trzeszczenia itd..w wewnątrz auta.
Każde moje auto musi być zrobione na błysk.[/quote]

Respekt panocku! Oby więcej ludzi miało takie podejście :oki: :piwo:
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

a możliwe żeby je tak dokładnie dokręcić po założeniu ,żeby później nie trzeba było dociskać? bo ja ściągałem po jakimś dłuższym czasie i nie było żadnych luzów, kółeczka chodziły i chodzą elegancko :)
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

czy jest możliwe, aby nakrętki mocujące piastę i łożysko same się odkręcały?

auto posiadam dopiero miesiąc i po zakupie podczas sprawdzania wyszło, że są luzy na kołach z tyłu, jako, że miałem do zrobienia hamulec ręczny to auto poszło do mechanika i mówię, że ma zobaczyć na łożyska bo koła mają luz
wszystko posprawdzał i mówi, że łożyska są ok.
odebrałem auto zero luzu, jednak teraz po 3 tygodniach od naprawy znowu pojawił się luz w kołach z tyłu.
Czy te nakrętki mogą się same odkręcać? czy czegoś tam brakuje?
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Może nie ma założonej koronki z zabezpieczeniem i zawleczki lub łożysko było za mocno dociągnięte.
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

a da radę zdjąć to zabezpieczenie śruby/ czapeczkę bez zdejmowania koła?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Przy stalówkach da radę przy alusach nie
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

raczej się tego nie robi bo potem kołnierz trudno z powrotem założyć przy stalówkach.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
BaśQ_NerrQ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 15 lut 2011, 1:21
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Post autor: BaśQ_NerrQ »

witam :hello:
jak wymienić łożysko w tylnim kole ?
Potrzebuję je wymienić bo szumią jak nie wiem .. a nie mam akurat pieniążków na mechanika.. pozdrawiam

można prosić o bliższy opis i ew jakieś fotki ?

pzdr
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”