akumulator

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote="savic"]podtrzymanie pamieci łyka śladowe ilości prądu nie powinno mieć to wpływu na aku najlepiej tak jak piszą poprzednicy sprawdzić pobór miernikiem a co do exaita to także miałem przeboje z nim - po miesiącu fiknął objawy podobne jak u ciebie dwa trzy dni golfer postał i kaplica - aku poszedł na reklamacje - stwierdzili że wszystko oki :grin: ale od tego czasu trzyma normalnie - czyli coś jednak było nietentegens
[/quote]


Zalezy jakie radyjko. Np pionki lykaja na podtrzymywaniu juz nieco za duzo. Kupilem pionka nowego i lykal na spietych kablach ( żoltymi czerwonym) do stalego plusa cos kolo 100 mA a to powodowalo ze jak sie nie jezdzi za duzo ze aku po jakims czasie wykazywal niedoladowanie. Zmiana w kablotece i juz jest okej. Na JVC tego nie mialem.
Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

posiadam radio LG ;]
polo 95
Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

koledzy odczepilem dzis ten kabelek co mialem podlaczony bezposrednio pod akumulator od radia i zobaczymy;]
zauwazylem po odlaczeniu tego kabelka ze on sie przepali to moze jednak od tego?
polo 95
Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

podlaczylem pod miernik jak tylko silnik wlaczony to dochodzi do 14.5 a jak wlacze swiatla radio dmuchawe awaryjne spada do 13.5 czyli dobrze czy zle?
14.5 na zimnym
13.5 na rozgrzanym
polo 95
Awatar użytkownika
przemek6189
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 08 paź 2009, 17:33
Lokalizacja: Turek

Post autor: przemek6189 »

Niby dobrze jest :oki:
Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

niby;] heh to co jeszcze sprawdzic?
polo 95
Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

a na wyl silniku powinnien cos ciagnac ?? bo na wyl jest 12.5
polo 95
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

Prawidłowe napięcie na zaciskach akumulatora (bez włączonych innych urządzeń) powinno wynosić 13,6 - 14,5 Volt.
Pomiar możesz też wykonać wpinając się w skrzynkę bezpieczników i przekaźników, tu jednak napięcie będzie niższe z powodu spadków napięć na elementach połączeniowych.
Po włączeniu świateł i innych odbiorników energii elektrycznej napięcie może obniżyć się (zależnie od ilości włączonych odbiorników prądu).
Na wyłączonym silniku w spoczynku napięcie powinno się utrzymywać na poziomie do 12,5 V (krótko po wyłączeniu silnika będzie wyższe).
Sprawdź też miernikiem upływ prądu - miernik ustaw na pomiar natężenia prądu (Ampery), odepnij klemę "minus" pomiędzy akumulatorem a masą auta i pomiędzy klemę a zacisk ujemny akumulatora wepnij miernik. Pomiar prądu powyżej 50 mA świadczy o ciągłym "podjadaniu" energii przez jakiś odbiornik elektryczny auta. Niektóre alarmy samochodowe potrafią też sporo prądu pobierać w stanie spoczynku.
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
Awatar użytkownika
kamilPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 135
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kamilPolo »

problem sie wyjasnil radio pobieralo caly czas i dlatego padal akumulator :) ale juz zrobione :)
polo 95
Awatar użytkownika
Kolo z Polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:01

Post autor: Kolo z Polo »

Ja wczoraj po krótkiej jeździe miałem 12,55V na wyłączonym silniku. Mam centre plus 45Ah jest tam taki wskaźnik, gdy jest zielony to wszystko ok, gdy czarny to trzeba doładować i właśnie ok. 5 dni temu był zielony wskaźnik od przedwczoraj czarny a wczoraj pól na pól ;) . aku mam 3 lata i jeszcze nie był nigdy ładowany wiec teraz w weekend chyba podładuje. Co jaki czas powinno ładować się akumulator? np. raz na rok czy nie ma reguły? znam osoby, które ładują zawsze przed i po zimie.
my little Poli
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Nie ma reguły, jeśli z raz w tygodniu jedziesz w dłuższą trasę (powyżej 10 km) i masz dobre ładowanie to nie trzeba doładowywać aku (podczas jazdy sam się naładuje).
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

[quote="savic"]podtrzymanie pamieci łyka śladowe ilości prądu nie powinno mieć to wpływu na aku najlepiej tak jak piszą poprzednicy sprawdzić pobór miernikiem a co do exaita to także miałem przeboje z nim - po miesiącu fiknął objawy podobne jak u ciebie dwa trzy dni golfer postał i kaplica - aku poszedł na reklamacje - stwierdzili że wszystko oki :grin: ale od tego czasu trzyma normalnie - czyli coś jednak było nietentegens[/quote]

Jeśli jakieś chińskie radio to czasami może pobierać sporo prądu (nie wiele mniejsze ilości niż na włączonym radiu). Wiadomo, że rozwiązania energooszczędne kosztują więc czasem (na szczęście bardzo sporadycznie) można spotkać takie modele.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

[quote="Kolo z Polo"]Ja wczoraj po krótkiej jeździe miałem 12,55V na wyłączonym silniku. Mam centre plus 45Ah jest tam taki wskaźnik, gdy jest zielony to wszystko ok, gdy czarny to trzeba doładować i właśnie ok. 5 dni temu był zielony wskaźnik od przedwczoraj czarny a wczoraj pól na pól ;) . aku mam 3 lata i jeszcze nie był nigdy ładowany wiec teraz w weekend chyba podładuje. Co jaki czas powinno ładować się akumulator? np. raz na rok czy nie ma reguły? znam osoby, które ładują zawsze przed i po zimie.[/quote]


Ładowanie szybo wysokim prądem niszczy akumulator (powoduje opad masy czynnej), więc ładowanie od tak widzi mi się uważam za zbędne - na własne życzenie psujemy baterię. Ale oczywiście jeśli mamy niskie napięcie to ładujemy (kolejną rzeczą której aku nie lubi to stanie rozładowanym dłuższy czas).

Oczywiście moje wywody dotyczą zwykłych baterii kwasowo-ołowiowych. Inne (droższe) baterie są mniej kłopotliwe.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Kolo z Polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:01

Post autor: Kolo z Polo »

Dzisiaj sprawdziłem ponownie napięcie po prawie dobie od momentu wyłączenia silnika. W nocy był mróz i podczas dnia też napięcie wynosiło 12.1 V. Odpaliłem silnik i przejechałem kawałek - sprawdziłem ładowanie aku na włączonym silniku przy wyłączonych odbiornikach prądu napięcie wyniosło 14,3 V. Następnie odpaliłem światła mijania, awaryjne, nawiew na maxa i wewnętrzne światełko w kabinie - napięcie na aku wynosiło wówczas 14,1 V także wydaje mi się, ze ogólnie w normie mimo to auto ma problem z rozruchem już po 1-2 dniach postoju na mrozie. Przyznam, ze przed zima nie przeczyściłem klem co na pewno wypadało zrobić jeśli jednak i to nie pomoże to co jeszcze ewentualnie może być przyczyną problemów przy odpalaniu? Dodam, że jak jest chociaż np. +2°C to odpala ładnie najwyzej za drugim razem a jak juz temp. jest na minusie
to gorzej.
my little Poli
Awatar użytkownika
Ciapek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 16 lis 2008, 15:12
Lokalizacja: TORUŃ

Post autor: Ciapek »

Witam!
Pierwszy raz od 5 lat nie odpaliło mi dziś moje niezawodne Polo.

Chciałbym Was prosić o poradę.
Akumulator 3 lata temu odpalał nawet przy -32C. Dziś w nocy było kolo -20C więc nie jest to extremum.
Ale tak padł, że nie słyszałem nawet czy on kręci silnik czy wydaje jakieś dziwne syki spod silnika. Za pierwszym razem zresetował się nawet zegar. I tak spróbowałem jeszcze 2 razy, ale te dźwięki nie napawały mnie optymizmem, jak to było przy okazji innej zimy kiedy walczył, aż odpalił.
Akumulator mam od czasu zakupu więc nie wiem ile ma lat, ale3 na pewno ponad 6. To Bosch Silver.
Koledzy z pracy polecają mi też abym sprawdził alternator. Czy jest sens?
Czy szukać już nowego aku? A jak tak to jakie oznaczenie ma Bosch Silver dla Polo 1.0 1043cm3 '96 rok.

pozdr
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”