[6n]stuk przy dodawaniu gazu z przodu po lewej 1.9 d

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adaxdk
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:16

[6n]stuk przy dodawaniu gazu z przodu po lewej 1.9 d

Post autor: adaxdk »

Witem,
problem polega na tym: stuka, puka, huczy itp. itd. czyli norma.

a tak na poważnie to już mam serdecznie dość i zwracam się do Was. Dość mam chodzenia, zasięgania opinii, bo miałem niezłe przygody z samochodem na przełomie ostatnich 2 miesięcy. Najpierw każdy mechanik podejrzewał że skrzynia mi pada, a co się okazało po moim wglądzie na kanale, że tłumik się przepalił i walił i "żeberko" przy 2k obrotów. Potem łożyska z tyłu (co dziwne 2 naraz), potem linka hamulca ręcznego i inne banalne usterki. Wszytko zrobiłem sam, z czego jestem dumny i pewnie co nie robi na Was wrażenia.

Teraz sprawa dotyczy czegoś innego, ale mam dość odkrywania desek od kanału bo spuchły i ciężko chodzą, a poza tym jest zima i mam dość robienie tego co tydzień na mrozie.

Mam:
VW Polo 1.9 D (AEF) HB
47 kW
ABS,

dziś wracając do domu stwierdziłem - stuk.
Objawia to się tak, że:
jedynka (lekko dodaję gazu) stuka cicho i wolno
dwójka (lekko dodaję gazu) wraz z zwiększającą się prędkością stuka głośniej i szybciej.
analogicznie do reszty biegów.
jak już się rozpędzi to przestaje stukać, albo po prostu stuk zagłuszany jest silnikiem
na luzie jest wszystko OK
wydaje mi się, że owy stuk dochodzi ze strony kierowcy z przodu.

nie sądzę, że wypatrzę to na kanale, ponieważ dzieje się to przy pewnych obrotach czyli coś z napędem - nie wiem.
podejrzewam przeguby, ale który wew. czy zew. ?

kiedyś w sharanie poszedł przegub zew. ale stukało tylko przy skręcie.

Proszę o pomoc i opinie.
Wiem, że jest opcja "szukaj" na forum, często z niej korzystam. Dziś jednak gdy usiadłem i wpisywałem hasła w forumowej wyszukiwarce pokazało mi się tyle "podobnych" wątków związanych ze "stukiem" w polo :) że odechciało mi się przeglądania wszystkich.

Pozdrawiam
Artur.
VW Polo 1.9 Diesel 47 kW; 64 KM + 2 przy otwartym lufciku szyberdachu.
M
Murzynisko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 30 paź 2009, 10:27
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Murzynisko »

mam od wczoraj to samo :agresyw: :agresyw:


koledzy pomóżcie :grin:
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

Jeżeli słychać chrupanie to sprawdź sobie czy mocowanie silnika na łapie się nie przestawiło, bo to daje taki objaw właśnie z tymi dźwiękami - przesuwa się też wtedy położenie silnika względem skrzyni i może też być stukanie z okolic środka auta. Przerabiałem to na własnej skórze ;-)

Tylko że jak dźwięk dochodzi z lewej strony to może jednak to być przegub. Ja kiedyś mocno na prostej przygazowałem i też mi się rozleciał :D
Awatar użytkownika
adaxdk
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:16

Post autor: adaxdk »

wystąpiły nowe okoliczności w związku z moim samochodem.
Otóż dziś jadąc do pracy dalej stukało, ale z większym impetem i co nowego - nawet na luzie. Czyli już nie potrzebny jest włączony bieg i dodawanie gazu.
Stuk nie jest ciągły, nie wiem od czego zależny - prędkość, obroty - nie wiem.
Ale co ciekawsze wracając z pracy dalej nasłuchiwałem stuków i puków i wpadłem na pomysł ze zatankuje, więc zatrzymałem się na stacji, wlałem, zapłaciłem, odpaliłem i ...
... i cisza :scratch: :scratch:, nie wiem o co chodzi :scratch: nic nie stuka, jak ręką odją.
Dojechałem do domu w pełnej harmonii i relaksie.
Ale po zastanowieniu się dłuższą chwilę nad tym, zaczęło mnie to niepokoić jeszcze bardziej. Dlaczego ? jak ? i czy jutro będzie cisza czy nie.

Proszę dodawajcie swoje sugestie i opinie.

W miarę rozwoju zdarzeń, będę pisał.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2011, 20:03 przez adaxdk, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Polo 1.9 Diesel 47 kW; 64 KM + 2 przy otwartym lufciku szyberdachu.
K
KoKo

Post autor: KoKo »

hehe to musisz mieć cały czas pełny zbiornik hehe a tak w ogóle to ciekawe co ma dotego tankowanie
Awatar użytkownika
Bufur
Początkujący
Początkujący
Posty: 189
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:31
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Bufur »

Może tuleje od wachacza wymień lub drążki kierownicze.
Stuka jak stoisz w miejscu i dodajesz gazu ? czy tylko jak jedziesz ? bo jak jedziesz to możliwe że ze układem kerowniczym. Może śróby nie dokręcone w kole może coś z wspomaganiem. Może poprosu nadkole sie odczepiło i chaczy i stuka o coś albo zderzak. Moim zdaniem może być wiele powodów, a jeżeli chodzi o silnik to ja nie pomoge. Pozdro ;)
Ostatnio zmieniony 22 lut 2011, 9:35 przez Bufur, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adaxdk
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:16

Post autor: adaxdk »

[quote=""polo91""]hehe to musisz mieć cały czas pełny zbiornik hehe a tak w ogóle to ciekawe co ma dotego tankowanie[/quote]
tankowanie zapewne nic nie ma do tego, czysty zbieg okoliczności. Ciekawi mnie tylko dlaczego tak nagle przestało stukać. Ani nic nie stukałem ani nic nie robiłem takiego czego zazwyczaj nie robię.

--edit--
[quote=""Bufur""]Może tuleje od wachacza wymień lub drążki kierownicze.
Stuka jak stoisz w miejscu i dodajesz gazu ? czy tylko jak jedziesz ? bo jak jedziesz to możliwe że ze układem kerowniczym. Może śróby nie dokręcone w kole może coś z wspomaganiem. Może poprosu nadkole sie odczepiło i chaczy i stuka o coś albo zderzak. Moim zdaniem może być wiele powodów, a jeżeli chodzi o silnik to ja nie pomoge. Pozdro ;)[/quote]

tuleje, drążki, sworznie wykluczył by, ponieważ nie dalej jak miesiąc temu badania techniczne robiłem. Śruby w kole sprawdzałem, nadkola i inne elementy mechaniczne też. Nie ma luzów. Jak stałem i dodawałem gazu nie stukało.
Poza tym jak jak już wczoraj pisałem problem znikł, tylko nie wiem na jak długo. Stukanie ustało.
Może to tylko jakaś gródka lodu albo coś.Jeżeli tak to dlaczego stukało tylko przy włączonym biegu - nie wiem.
Na razie temat nieaktualny.
Jeżeli ktoś wiedzę na temat dalszej jazdy z tą "ukrytą" wadą to zapraszam do wypowiedzi, ponieważ ja się nie znam a wole wiedzieć czy nie zblokuje mi koła na trasie.
VW Polo 1.9 Diesel 47 kW; 64 KM + 2 przy otwartym lufciku szyberdachu.
Awatar użytkownika
grisza69
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 30 gru 2009, 20:46
Lokalizacja: Pieszyce

Post autor: grisza69 »

jako ze nic konkretnego nie mogłem znaleźć podłączam się do tematu, też mi coś stuka przy skręcie w prawo przy dodawaniu gazu, najbardziej jest to słyszalne na 3 biegu, przy ruszaniu stuku nie słychać więc wykluczyłem przegub zewnętrzny, jak myślicie może to być przegub wewnętrzny czy może raczej "satelita" w skrzyni bo znajomek sugeruje satelitę ale nie uśmiecha mi się rozpoławiać skrzyni tylko po to żeby sprawdzić, proszę o wszelkie sugestie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Jeśli stuka przy skręcie to przegub zewnętrzny.
Jeśli stuka przy jeździe na wprost to wewnętrzny.
Jeśli jest mocno rozwalony przegub zewnętrzny to stuka także podczas jazdy na wprost :-D

Zacząłbym od sprawdzenia przegubów. Później zabrał się za skrzynie
Awatar użytkownika
grisza69
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 30 gru 2009, 20:46
Lokalizacja: Pieszyce

Post autor: grisza69 »

no właśnie jest tak jak pisałem - stuka tylko podczas jazdy po ostrzejszym łuku w prawo (np. zjazd z ronda) i tylko wtedy gdy koła są napędzane a najwyraźniej słychać to na 3ecim biegu, na 2jce też można to usłyszeć, jeśli jadę na luzie czy nawet nie dodaje gazu na tym zakręcie a auto toczy się np. na 3 biegu stuku nie ma. Podczas ruszania na skręconych kołach stuku również nie słychać, stuka wtedy gdy auto jest przechylane siłą odśrodkową a koła są napędzane czyli auto przyśpiesza.
Obrazek
Awatar użytkownika
grisza69
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 30 gru 2009, 20:46
Lokalizacja: Pieszyce

Post autor: grisza69 »

A i jest to odgłos podobny do stukającego przegubu ale tak jakby raz na obrót koła tylko tyle mnie dziwi że przy ruszaniu jest cisza i stukanie zaczyna się po "przechyle auta"
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”