Pany być może posypią się tu na mnie gromy ale coś naskrobię od siebie .
Na niskich obrotach prąd na diodach wzbudzenia jest zbyt mały by wzbudzić wirnik i dać powera ze stojana i po to jest kontrolka ładowania w starszych układach ładowania była żarówka 12 V/2W albo jeszcze lepiej 4W dlaczego lepiej bo prąd płynący przez żarówkę (światło) płynie też przez uzwojenie wirnika i wstępnie je magnesuje altek zaczyna ładować napięcie na diodach wzbudzenia rośnie kiedy zrówna się z tym w instalce żarówka gaśnie .
Tłumacze w prosty sposób bo polibudzie nie jestem

I tu sedno sprawy wg. mnie w polo żarówek na desce nie ma tylko diody led a wszyscy wiemy jak mało prądu pobierają prawie nic i dlatego konstruktor emuluje żarówkę rezystorem w sumie dla prądu to samo rezystor nie świeci ale prąd płynie magnesuje wirnik itd. itd i może tutaj jest sprawa owego opornika .
Nie pytać który to bo nie wiem widzę tylko na schemacie deski że jest .
Mogą to też być diody wzbudzenia (trioda) ale piszesz że masz dwa alternatory i dwa reglery więc mało prawdopodobne aczkolwiek możliwe.
Można by to w sumie sprawdzić taką chałupniczą metodą odkręć cienki kabelek od altka kluczyk 8mm zdemij go zakręć tam kawałek kabla z żarowką 12V/4W może być oprawka z żarowką od przednich pozycyjnych drugi pin oprawki przymocuj do plusa akku żarówka ma świecić a jak uruchomisz motor ma zgasnąć jeśli nie będzie poprawy trudno szukaj problemów w altku może też tak być że wirnik się namagnesuje i wszystko wroci do normy .
Tylko nie zostawiaj tak podpiętej żarówki na dłuższy czas bo wydoi akku do zera tzn. zaraz po skończeniu testów po rozłączaj wszystko.