Wyciek przy pompie wody

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
rastasoul
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 wrz 2010, 10:03
Lokalizacja: Zabrze

Wyciek przy pompie wody

Post autor: rastasoul »

Witam, zauważyłem ostatnio mokre plamy pod autem i ubytki płynu chłodniczego, zlokalizowałem wyciek w miejscu gdzie przewód wody dochodzi do bloku silnika przy pompie, pewno oring już puszcza albo gdzieś tam pękł ten wąż. Problem polega na tym, że ten przewód jest sztywny i nie wiem czy czasem nie będę musiał, przy wyjmowaniu go z tego gniazda, demontować też obudowy termostatu (tego pająka). Miał już ktoś taki problem albo demontował ten przewód z innego powodu?
Awatar użytkownika
kukusiek
Początkujący
Początkujący
Posty: 139
Rejestracja: 09 mar 2010, 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kukusiek »

Rozbierałem to wszystko całkiem niedawno tylko nie mogę sobie przypomnieć jak to szło, gdybyś zapodał foto... Nie chce mi się iść do auta ;) Ten "przewód" jest sztywny bo to plastikowa rura :) na końcu przy wejściu do bloku jest oring, ja tam dodatkowo uszczelniłem silikonem termo. Tylko nie pamiętam z czym ona się łączy z drugiej strony, ale na pewno przy tym demontowałem obudowę termostatu bo ją z reszta wymieniałem :)
MIESZALNIA TYNKÓW I FARB ELEWACYJNYCH "ANDRUŚ"
DYSTRYBUCJA --> STRZELIN/WROCŁAW
www.tynki-elewacyjne.pl
Obrazek
r
rastasoul
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 wrz 2010, 10:03
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: rastasoul »

Foty teraz nie mam juz jak zrobic a "operacja" jutro więc jakoś będę musiał dać se rade. To, że przewód jest sztywny to wiem, że oring jest w gnieździe przy pompie to też wiem, zresztą on tam chyba najprawdopodobniej puszcza. Po drugiej stronie ten przewód też jest z oringiem i wchodzi do obudowy termostatu. Tylko właśnie tu jest pytanie, czy to wszystko jest na tyle sztywne, że żeby wyciągnąć przewód z gniazda przy pompie to muszę też demontować z drugiej strony przewodu obudowę termostatu? Za bardzo mi się nie chce ale na wszelki wypadek kupiłem też i ten drugi oring, jak trzeba będzie i to demontować to już go zmienię.
Awatar użytkownika
kukusiek
Początkujący
Początkujący
Posty: 139
Rejestracja: 09 mar 2010, 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kukusiek »

Sądzę, że bez demontażu się nie obędzie, musisz zlać cały płyn, to na początek. Nie mogę sobie kurde przypomnieć jak to szło wszystko po kolei... Ale skoro obadałeś i ten plastikowy przewód wchodzi w obudowę termostatu, to nie ma innego wyjścia. Powiem Ci, że ja się narobiłem troszkę przy tym, dojście kiepskie. Tak już kojarzę, musisz odkręcić całą obudowę termostatu, żeby tę rurę wyjąć.
MIESZALNIA TYNKÓW I FARB ELEWACYJNYCH "ANDRUŚ"
DYSTRYBUCJA --> STRZELIN/WROCŁAW
www.tynki-elewacyjne.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
kukusiek
Początkujący
Początkujący
Posty: 139
Rejestracja: 09 mar 2010, 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kukusiek »

Aha i nie żałuj WD40, kumpel odkręcając obudowę urwał śrubę i gwint został w bloku, nie było później za wesoło, wykręcanie, rozwiercanie, gwintowanie itd...
MIESZALNIA TYNKÓW I FARB ELEWACYJNYCH "ANDRUŚ"
DYSTRYBUCJA --> STRZELIN/WROCŁAW
www.tynki-elewacyjne.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
vampirex
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 20 lut 2011, 18:40
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: vampirex »

jeżeli piszesz ze to z okolic pompy wody to wg mnie musisz zadać sobie 2 pytania. pierwsze: kiedy wymieniałeś rozrząd i drugie kluczowe pytanie czy przy wymianie rozrządu wymieniana była właśnie pompa wody. mechanicy często jej nie wymieniają mówiąc ze jest w dobrym stanie a powinno się ją wymieniac przy okazji wymiany rozrządu. jak ta pompa Ci się zatrze to momentalnie pęka pasek rozrządu a w tedy gruntowny i kosztowny remont silnika gwarantowany. Ja na Twoim miejscu sprawdził bym więc stan tej pompy a nie łatał wycieku. pozdr.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”