[9N3] Szukam numeru modułu konfortu do polo >2006

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

W
Wacholek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 04 gru 2010, 12:50

[9N3] Szukam numeru modułu konfortu do polo >2006

Post autor: Wacholek »

W tym temacie proszę o podanie jakie numery seryjne modułu komfortu koleżanki/koledzy posiadacie w swoich polówkach. Interesują mnie przede wszystkim moduły z samochodów, które posiadają fabryczne sterowanie centralnym zamkiem z pilota. Mam obecnie wersje 6Q1 937 049 F, która takiej funkcji nie posiada i bym był wdzięczny za wszelkie informacje o waszych modułach.
Awatar użytkownika
krisek
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 18 kwie 2009, 22:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krisek »

Na pewno ma 6Q0 959 433 F
a 6Q0 959 433 H nie posiada tyle mogę pomóc
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

w tej sprawie jest założony manual w odpowiednim dziale! :angry2: Jest tam napisane, że moduł z końcówką E ma możliwość sterowania z pilota. Jam mam końcówkę H i pilota nie da rady dodać
W
Wacholek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 04 gru 2010, 12:50

Post autor: Wacholek »

Chciałbym podkreślić, że mam samochód z 2008r a rok modelowy 2009. Opis na forum z modułem 6Q0 959 433E jest dla autek z z okolicy 2003r. I o ile mi się wydaje to moduły nie będą pasować.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Tylko, że Twoje Polo z 2009 roku, poza innym zderzakiem, lampami, maską, kierunkami w lusterkach, kierownicą i delikatnie inną tylną klapą nie różni się niczym w stosunku do tego z roku z 2002r. Przecież to jest tylko auto po face liftingu. Zmieniło się też łącze do podłączenia komputera - zamiast OBD2 jest szyna CAN.

Dla pewności sprawdziłem numer modułu komfortu w ETCE. Polo z 2008 roku ma taki sam moduł jak Polo z 2003r. Dokładnie ten sam numer: 6Q0 959 433 [literka]. ETKA mówi, że końcowa [literka] mówi o:
E: pojazd ze zdalną obsługą centralnego zamka (fale radiowe). Podobnie pisze o literce F

G i H to dla pojazdów bez pilota.

o literce A, o której pisał duczmal nie ma mowy (w Polo 2008)

Oprócz numeru wraz z literką jest dodatkowy 3-znakowy kod, mówiący o wersji nadwoziowej (3-5 drzwi) oraz o fabrycznym alarmie. Kolega w manualu pisze, że różnica jest tylko w kodowaniu więc być może te literki nie mają większego znaczenia, bo VAG może załatwić sprawę.

Co do numeru modułu, o którym napisałeś w pierwszym poście - jesteś pewny, że o takim numerze masz zamontowany moduł w samochodzie? Jest to oryginalny moduł? Jestem trochę zdziwiony, ponieważ fabryczny katalog - ETKA nie mówi nic na temat takiego numeru modułu komfortu.

Pozdrawiam
W
Wacholek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 04 gru 2010, 12:50

Post autor: Wacholek »

Faktycznie sprawę trochę pokpiłem bo moduł 6Q1 937 049 F to sterownik instalacji elektrycznej a nie komfortu. Komfort mam 6Q0 959 433 H. Zakupię więc moduł w wersji "E" i zobaczymy czy po zmianie kodowania z tutoriala lub z mojego "H" czy wszystko będzie git. Dodatkowe 12 pinowe gniazdo jest do obsługi autoalarmu. Tak wiec zamierzam sobie go podłączyć lecz bez kontroli wnętrza bo musiałbym wycinać miejsce w dachu na nową lampkę.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Jak wymontowac moduł komfortu, bo ten opis w tutorialu jest nieprzydatny, bo wymontuje 1 srube od nawiewu i co dalej? Nie da sie inaczej tego wypiac?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

bardzo prosta sprawa.
Jeżeli nie masz pod spodem osłon plastikowych (ja nie mam), to odkręcasz tylko jedną śrubę od nawiewu. Wyciągasz go. Może stawiać lekki opór, ale przy odrobinie siły gładko, bez żadnych trzasków wyłazi. Potem moduł masz na wierzchu. Wyciągniesz go z koszyka, z takiej jakby szuflady, odginając taki zatrzask. Jak położysz się na podłodze koło pedałów, doskonale go zobaczysz. Zdjęcie :
Obrazek

Nie stwarza on żadnych kłopotów, nie trzeba żadnej siły, żeby sobie z tym poradzić. Wystarczy tylko dobrze zobaczyć za co ciągnąć. Potem ciągniesz moduł w stronę fotela kierowcy i wyciągasz. Poza odkręcaniem śrubki od nawiewu nie ma nic do okręcania. Jedyne co może sprawić Ci kłopot to odpięcie kostek od modułu. Odpina je się w taki sam sposób jak kostki od lamp przednich. Czyli trzeba odpowiednio złapać za kostkę i dość mocno ją ciągnąć. Mnie po dwóch kostkach bolały paluchy :)

BTW: NA zdjęciu, po prawej stronie widać silniczek V68 - Ci którym klima chłodzi gorącym powietrzem wiedzą o czym mówię :) Zdjęcie przy okazji mniej więcej pokazuje co trzeba wykręcać, żeby go wyjąc od spodu.

Pozdrawiam
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Dziękuje za foto i wyjasnienie. Jednak nadal czegos nie rozumiem :D

1) Mam polke nad kolanami ale innej oslony nie ma.
2) U mnie wyglada to tak jak tutaj: http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 25&t=26054
3) Po co odkrecac tego torxa i wysuwac nawiew skoro nawiew jest po prawej stronie blachy a sterownik po lewej stronie blachy. Gdyby tam cos wystawało i przeszkadzalo w wyciaganiu w gorę, to bym zrozumial, ale nigdzie nie widze takiej wystajacej czesci ;] wiec nie widze sensu zdejmowania tego nawiewu?
5) na zdjeciu ktore dales wyglada to tak, jakby wysuwalo sie w góre z koszyka, a skoro nad tym nic nie ma, to po co ten nawiew zdejmowac?

6) czy moglbys zrobic przy okazji foto przewodow ktore ida nad pedalami do gniazda w stereowniku zarzadzania energia? Odkrylem dzis tam dyndajacye kabelki owieniete fabryczna tasma z takiego materialu czarnego, nie wiem co tam jest bo jeszcze nie udalo mi sie tego odwinac. Tez cos takkiego macie?

No chyba ze czegos mi brakuje albo slabo sie przyjrzalem, jutro zobacze dokladniej.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

1) Półka w niczym nie przeszkadza - wszyscy ją mamy ;) Nie trzeba jej demontować. Jeżeli nie masz osłony, to znaczy, że masz mniej do odkręcania. Jeśli nie wiesz o czym mówię, poszukaj na forum - ktoś kiedyś o to dokładnie o to pytał. Okazało się, że było to montowane chyba tylko w najbardziej wypaśnych wersjach. Daje ona tylko tyle, że potencjalna blondynka powie, że pod nogami nic nie ma - są tylko pedały, bo nic poza tym nie będzie widzieć. :) Po prostu zasłania to dostęp do czujka stopu, modułu komfortu etc. - po prostu masz plastikową płaską powierzchnię od dołu. Wątek został założony, bo ktoś odkrył (wszyscy to mamy) 2 bądź 3 wolne miejsca na śruby do przykręcenia czegoś (czytaj osłony) i nie wiedział po co to jest.
2) Chciałbym zauważyć, że zdjęcie z mojego samochodu wygląda tak samo jak to z tego wątku co podesłałeś. W zasadzie to mogłem dać Ci linka a nie zdjęcie. U mnie jest jedynie wymontowany włącznik/czujnik STOPu. Zwał to psujące się ścierwo (taaaak to nie ominęło i mnie) jak zwał. Dlatego widać dyndającą wtyczkę :D -
3) Zdjęcie nawiewu znacząco ułatwia sprawę. Masz lepszy widok co masz robić i więcej miejsca. Wyjmowałem to i wiem co mówię. Może da radę wyjąć moduł bez okręcania nawiewu (nie wiem, nie próbowałem), ale po co się męczyć, skoro zdjęcie nawiewu to 1 minuta roboty... Poza tym jest to tak łatwe, ze można to zlecić 6-latkowi....
Tak to wygląda gdy jest nawiew:
ObrazekObrazek
4) Tak jak napisałem, moduł wysuwa się tak jakby w stronę fotela. Musisz przyjąć dobrą orientację tego zdjęcia względem rzeczywistości. Zdjęcie jest zrobione tak, jakbyś leżał na podłodze na plecach głową w kierunku przodu Polci. Widać pionowy pedał hamulca. Na tym zdjęciu właśnie dlatego widzisz jak na dłoni jak wyjąć moduł, bo jest zdemontowany nawiew.
Obrazek
Wrzucę Ci zdjęcie samego zdemontowanego nawiewu. Może to Ci pomoże wyobrazić sobie jak to tam wygląda:
ObrazekObrazekObrazek
6) (a w zasadzie chyba powinno być 5 :)) Chyba wiem o czym mówisz. Przypominam sobie coś takiego. Chyba u mnie też coś takiego jest, ale nie jestem teraz pewien w 100%. Przejrzałem teraz swoją galerię z prac nad silniczkiem V68 i nigdzie nie dojrzałem foty, która pokazywałby okablowanie modułu. Widać same końcówki - wtyczki, ale nie o to przecież Ci chodzi.

Jak będę miał czas i będzie mi się chciało, jutro zrobię Ci tę fotkę... ale nic nie obiecuję.

Pozdrawiam
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

dzieki sslicznie za dodatkowe foty. Ja dzis zrobie dla odmiany u siebie jak to wygalda z tym dyndajacym kablem i obadam ten nawiew.
Chyba kolega ma problem z orientacja , bo w strone fotela to w strone tylu auta a serownik tak jak czerwona strzalka pokazuje wyciaga sie w gore w strone sufitu :P, tak na marginesie szkoda ze czujnika płynu spryskiwaczy nikt nie ma fabrycznego sfotografowanego, bo chcialbytm zobaczyc gdzie sie wierci obudowe.

Dodano: Faktycznie, nawiew ogranicza, wiec trzeba bedzie go wywalic zeby wyjac sterownik. Co do dyndajacego kabelka to nie mialem tyle cierpliwosci i az takiej ptorzeby zeby zedrzec cala izolacje, ale w tym dyndajacym kablu jeden przewod jest biało szary albo szaro biały, drugi nie wiem. Idzie to to sterownika elektryki w owinięty taśmą. Czy to nie jest cos od poduszek? albo nie wiem od czego? Mam podstawy twierdzic ze to nie jest zdrowe....
Tutaj foto: Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Witek6935 pisze: Oprócz numeru wraz z literką jest dodatkowy 3-znakowy kod, mówiący o wersji nadwoziowej (3-5 drzwi) oraz o fabrycznym alarmie. Kolega w manualu pisze, że różnica jest tylko w kodowaniu więc być może te literki nie mają większego znaczenia, bo VAG może załatwić sprawę./quote]

Wlasnie ze roznice sa, bo np mam 2d auto i sterownik 433E 05f i kodowanie nie moge ustawic na 65, tylko na 17. Jak ustawie na 65, to mam error:Obrazek
Efekt jest taki ze lewa szyba sie nie rusza. Mam elektryczne z przodzu. Roznice sa napewno, jak nie w hardware to moze w software. Chcialem zaplacic w aso za aktywacje fabrycznego alarmu, to elektryk wyraźnie mowil, ze VW nic nie daje nad wymiar. Takze wzny jest podtyp, a tojest problem, bo na allegro nie znaja podtypow :/ Gdyby bylocos uniwersalne nie robili by podtypow.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""cruz""]
Chyba kolega ma problem z orientacja , bo w strone fotela to w strone tylu auta a serownik tak jak czerwona strzalka pokazuje wyciaga sie w gore w strone sufitu :P
[/quote]

Nie mam problemów z orientacją. Strzałka dokładnie pokazuje. Moduł wyciąga się tak jak mówisz - w stronę tyłu auta. Strzałka pokazuje do tyłu - może nie jest ona trójwymiarowa, ale jak dla mnie to ona pokazuje dobitnie jak się wyciąga :) Temat jak wyjąć, chyba możemy już zamknąć, bo nic nie mam już do powiedzenia ;) Wyjmowałem go i nie będę się spierał z kimś, kto go nie wyjmował. Sam koszyk - tę szufladę po module owszem wyciąga się w stronę sufitu - może to gdzieś przeczytałeś i dlatego Ci się mota. Ale tego nie trzeba wyjmować do wyjęcia modułu.

Co do kodowania, to nie wiem. Możesz mieć rację. Wyżej wyraźnie napisałem, że oparłem się tylko na tym co pokazała ETKA i na tym co napisał forumowy kolega w manualu. Sam osobiście nie wiem jak są oznaczane te z alarmem i bez.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

No dobra masz racje ciagnie sie w tył aut :p. Nie nie czytalem zadnego innego opisu demontazu.

Co do uzywanych czesci to wlasnie jestem w trakcie przecierania szlakow, rzekomo są 2 punkty niedaleko mnie ktora maja miec niby duzo wszystkiego, ale to z opowiesci znajomego, a jak co do czego, to nic nie ma czego sie szuka ;]

Jesli chodzi o ten wiszacy kikut kabla, to mi elektryrk w ASO popatrzyl na to i powiedzial ze to jest fabryczne. To jest punkt przylaczeniowy, czy koncowy instalacji czy jakos tak. W kazdym razie tak ma byc. Jesli chodzi o elektryke i zdjecia, to zapraszam do moich watkow o alarmie oraz czujniku poziomu płynu. Dzis dodam do nich nowe wpisy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”