Uporałem się z jednym problemem, a tu już następny. Ale do rzeczy.
Pewnego dnia po odpaleniu auta, zauważyłem że lampka od ładowania paliła się dłużej niż zwykle, zdarzało mi się to już częściej, ale wtedy mała przegazówka i było ok.
Od paru dni muszę przejechać 10 - 15 km zanim lampka zgaśnie. Pomyślicie alternator. Ja też tak pomyslałem, dopóki auto mi nie zgasło. Teraz jest tak że mogę wsadzić naładowany akumulator (sprawdziłem, naładowany ma 13,8, a potem spada do 12,8), odpalić auto (ładowanie się świeci), zgasić auto po paru minutach (ładowanie nadal się świeci) i już nie ma opcji żeby je zapalić, bo akumulator jest "zdojony" do zera.
Dzisiaj wrzuciłem naładowany akumulator do auta, podłączylem klemy i w momencie gdy właczyłem zapłon co minute, może mniej z aku ubywał mi 0,1 V.! Po paru minutach miałęm już 12,5 i nadal leciało w dół, wszystkie odbiorniki wyłączone, jedyne co pobierało prąd to zegarek w zegarach i dioda od ciśnienia oleju. Czy to znaczy, że mam jakieś zwarcie ?
Znalazłem jakąś wtyczke, która wisi obok rozrusznika, może to ona ? Ile wtyczek jest w NZ podłączonych pod rozrusznik ?
Było : \'85 Polo 86c NZ + Gaźnik
Nadal w rodzinie : \'97 Polo 6n AEE
Jest : \'94 Audi 80 B4 Avant 1Z
"Brudny czołg to hańba dla batalionu\'\' -Napis na brudnym dostawczaku-
To znaczy, że nie masz ładowania, bo napięcie powinno być na włączonym silniku około 14V zależnie ile obciążenia włączysz w postaci świateł itp. Do sprawdzenia szczotki i regulator. Jeśli będą ok prawdopodobnie padł mostek prostowniczy w alternatorze (trzeba rozebrać i posprawdzać miernikiem diody).
Czeka Cię więc pomiar z amperomierzem lub wypinanie kolejno bezpieczników. Można by odpiąć przewód ładowania od alternatora bo może to on robi jakieś zwarcie przez uszkodzoną diodę.
Sorry ale nie mogę zajarzyć kontrolka ładowania świeci od razu po podpięciu akumulatora ?
Czy po włączeniu zapłonu ?
Ten kabel co wisi to wtyczka czy oczko ?
Sorry ale nie mogę zajarzyć kontrolka ładowania świeci od razu po podpięciu akumulatora ?
Czy po włączeniu zapłonu ?
Po podpięciu się nie zapala. Kiedyś zapalała się po przekręceniu kluczyka, tak jak w każdym aucie, a teraz zapala mi się tylko kontrolka od oleju i od temperatury.
Ten kabel co wisi to wtyczka czy oczko ?
Wtyczka, na krótkim kabelku. Druga wtyczka jest podłączona do rozrusznika. Ta która jest podłączona, to zasilanie, bo rozrusznik kręci.
Co robi ta druga wtyczka ?
Sorry ale z elektryki jestem nogą i trzeba mi wszystko tłumaczyć jak krowie na rowie.
Było : \'85 Polo 86c NZ + Gaźnik
Nadal w rodzinie : \'97 Polo 6n AEE
Jest : \'94 Audi 80 B4 Avant 1Z
"Brudny czołg to hańba dla batalionu\'\' -Napis na brudnym dostawczaku-
Podmień regulator napięcia , wyjmij stary z alternatora co byś wiedział jaki kupić i przy okazji zweryfikuj stan szczotek jak są łyse to od razu kup nowy koszt nie duży ok. 20 zeta.
Można by jeszcze sprawdzić ciągłość obwodu kontrolki ładowania ale najpierw podmień regler.