[6n2] Ciśnienie oleju po raz drugi!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
scss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 01 sie 2009, 21:17
Lokalizacja: Augustów

[6n2] Ciśnienie oleju po raz drugi!

Post autor: scss »

Witam!

Wiem, że tematów olejowych było trochę już na forum, ale szukam przyczyny moich problemów, a w tych co przeczytałem nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Polo 6n2 silnik AUD 1.4 MPI. Niedawno, podczas mrozów (-15), miałem problemy z ciśnieniem oleju, mianowicie podczas jazdy zapaliła się czerwona kontrolka od oleju i auto zgasło, próba uruchomienia spełzła na niczym-tak jakby był zablokowany wał, rozrusznik nie dawał rady kręcić, kontroli przygasały w momencie kręcenia rozrusznikiem. Auto na lawecie do mechanika-diagnoza przestawiony rozrząd o 11 ząbków!Po ustawieniu wszystko ok! Ciśnienie oleju sprawdzone-super!
Wczoraj przy temp. poniżej -13 stopni sytuacja się powtarza, kontrolka oleju i auto zgasło, wał sztywny, nie mogę uruchomić auta. Odma nie zamarznięta, olej na bagnecie jest w normie. Olej wymieniony w listopadzie przed zimą (castrol Edge 5W-30).
Co jest przyczyną takich usterek? Czy przy mrozach poniżej 10 stopni jestem skazany na lawetę? Może macie jakieś rozwiązanie na tego typu problemy? Zmiana oleju na inny? Wymiana pompy olejowej? Dodam, że auto jeździ codziennie, ale na krótkich miejskich odcinkach.
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam. Grzesiek.
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Moim zdaniem przyczyny powinieneś szukać w okolicach rozrządu. Jakaś rolka staje i rozrząd przeskakuje. Kiery wymieniałeś pasek, napinacz i pompę wody?
Obrazek
s
scss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 01 sie 2009, 21:17
Lokalizacja: Augustów

Post autor: scss »

Witam!

Wymieniony coś około pół roku temu. Od wymiany rozrządu mam przejechane może ze 4-5 kkm, wymieniałem cały komplet, pasek, pompe, napinacz, rolki, itp...wszystko w górnej półki.
Pozdrawiam. Grzesiek.
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Płyn chłodniczy wymieniałeś? Może robią się bryłki lodu w układzie i pompa wody się przycina i rozrząd przeskakuje?
Obrazek
s
scss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 01 sie 2009, 21:17
Lokalizacja: Augustów

Post autor: scss »

Tak wymieniałem, nówka G12. Poza tym w zbiorniku wyrównawczym jak i wężach nic nie zauważyłem, aby coś przymarzało.
Pozdrawiam. Grzesiek.
s
scss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 01 sie 2009, 21:17
Lokalizacja: Augustów

Post autor: scss »

Witam ponownie!

Więc tak, był przymarznięty przewodzik od zaworka powietrza, tego umieszczonego na górze silnika oraz były zakołkowane kanały olejowe w silniku. Może ktoś zna jakiś patent aby uchronić się przed przymarzaniem oleju w kanałach silnika? Ktoś mi mówił, że vw podobno robi jakieś grzałki na misę olejową, azali prawda to? Słyszeliście o takim rozwiązaniu? Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam. Grzesiek.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”