gaźnik Pierburg 2E

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mk1988
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 14 lis 2008, 20:13
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

gaźnik Pierburg 2E

Post autor: mk1988 »

niby pisze na nim 2e ale z tego co wiem to samego E nie ma
foto calego gaznika
Obrazek

a teraz pytanie gdzie podpiać wtyczke od automatycznego ssania?
Obrazek

i co to jest i dlaczego ucieka tedy paliwo?
Obrazek

wielkie dzieki za wszelka pomoc zwiazana z tym gaznikiem

jesli dalem temat w zlym miejscu niech moderacja go przeniesie do opowiedniego :)
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

No to tak tam gdzie cieknie paliwo to pompka przyspieszacza wymień membrane co jest pod ta pokrywa na 4 śruby i będzie ok.
Ssanie jest sterowane wodnie i za pomocą spirali bimetalicznej. Ta czerwona wtyczka to właśnie ta spirala. Ona potrzebuje tylko + po stacyjce i w wiazce silnika ten kabel napewno jest szukaj w okolicach gaznika.
m
mk1988
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 14 lis 2008, 20:13
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: mk1988 »

tylko ze ja nie posiadam pod maską czegos takiego jak wiazka bo robilem swapa z 1.1 na gazniku solexa na cale 1.3 na Pierburgu i teraz mam ksiązke z zagadkami co gdzie i jak :D czyli plusa do tej wtyczki moge sobie pociagnac z cewki gdzie dochodzi plus ze stacyjki :) a sie jeszcze zapytam bo widze ze wiesz co gdzie i jak z tymi kablami to gdzie podpiac jeszcze kabel idacy z kolektora od tego podgrzewacza co tam jest??
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Tak samo do plusa. bo minus masz na masie
m
mk1988
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 14 lis 2008, 20:13
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: mk1988 »

no juz raz to podpialem pod plusa na cewce to sie zaczelo dymić z wtyczki i kabel sie ciepły zrobił wiec cos nie bardzo
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

u mnie normalnie jest na plusie:) chyba jeż jest spier... a zasilanie cewki zostaw w spokoju
m
mk1988
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 14 lis 2008, 20:13
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: mk1988 »

to pociagne mu plusa centralnie z akumulatora i zobacze co sie bedzie działo :)
Awatar użytkownika
Stachu
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 15 lis 2008, 17:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Stachu »

no więc... :P ten czarny kabelek z czerwoną końcówką idzie do czujnika który znajduje sie na kolektorze dolotowym tak samo jak kabel który wychodzi z ... cytuje..."zaworu elektro magnetycznego biegu jałowego" to jest ta wtyczka obok tego co Ci cieknie :P te dwa kabelki są wpinane w ten czujnik ... a gdzie dalej idzie ... hmm... tego nie wiem bo jest Ciemno a auto na dworze stoi ... ale jak będę w tamtym rejonie rano to rzucę okiem :P

z tego co na pierwszy rzut oka widać to jest chyba pierburg 2e3 ... i z własnego doświadczenia wiem że będziesz miał prawdopodobnie problem aby naprawdę dobrze wyregulować go ... :P

w razie czego w książce o vw polo jest ten gaźnik pokazany :) taka zielona z 2f kombi na okładce :P wydawnictwo WKŁ czy jakoś tak

a nie zastanawiałeś się nad górą z 3f ? duuuuuzo mniej problemów jeśli chodzi o regulacje ale z drugiej strony dobrze sie wyreguluje to na jakiś czas masz spokój :]

pozdrawiam :)
F
FrankiFox
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 10 lut 2011, 21:23

Post autor: FrankiFox »

Cześć! W moim polo też mam ten gaźniczek i ogólnie kapkę z nim problemów. Odpala elegancko, ale mam wrażenie że jest za bogato ustawiony, przy mocniejszym wciśnięciu gazu strzela w wydech i krztusi się, przy tym zdecydowanie za dużo pali. Częściowo sytuację poprawiła dolewka do paliwa 100 nitro na bak oraz zmiana stacji benzynowej, Jednak przy zbyt mocnym wciśnięciu gazu i tak wykazuje tą przypadłość. Może ktoś mi coś podrzuci co by mnie mogło nakierować na przyczynę tych kłopotów, ogólnie zbiera się super ale trzeba umiejętnie gazem operować, natomiast okazuje się że jazda niby oszczędna zdaje się powoduje że pali więcej. Ogólnie cieszę się jak nie wyjdzie powyżej 10 litrów, jak na taki samochód to tak ze 2 razy za dużo... Widzę że ten gaźniczek już jest stosunkowo niełatwym tematem, jednak jestem pewien że da się coś z tym zrobić, w końcu syrenkę też sprowadzałem w dół ze spalania 25 litrów a udało się swojego czasu osiągnąć w okolicach 6,5 litra nie tylko samym gaźnikiem w prawdzie ale jednak nikt wierzyć nie chciał, ale da się...
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

FrankiFox
zmierz dawke paliwa na pompce przyspieszacza. moze byc za duza skoro strzela w wydech

jak by tylko szarpalo to by byla zamala.


co do spalania to kwetsia regulacji ssania, regulacji silownika trojpozycyjnego i mieszanki.

chyba ze masz wycieki. typu nieszczelnosc gaznika lub zaworku iglicowego od plywaka.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”