(6N) 1.9 Diesel za głośno na wolnych obrotach...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Pat
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 234
Rejestracja: 03 sie 2009, 21:21
Lokalizacja: Ruda Śląska

(6N) 1.9 Diesel za głośno na wolnych obrotach...

Post autor: Pat »

Mam duży problem mianowicie w moim Polo 1.9 diesel AEF wiadomo silnik jak na wolnossący dieslowski chodzi jako tako głośno ale moim zdaniem aż do przesady a szczególnie na wolnych obrotach np na światłach jak stoję to po chwili stania autem zaczyna tak trzęś ze nie da się tego opisać wszystko lata, było wymieniane sprzęgło z dwumasowego na jednomasowe i słyszałem teorie ze możliwe ze to przez to ale chciałbym poznać wasze opinie co może być tego skutkiem? może poduszki silnika? Nie wiem od czego zacząć... :/
Awatar użytkownika
maly293
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 22 lut 2010, 15:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: maly293 »

Prawdopodobnie poduszka silnika albo skrzyni, mi jak zdechła poducha skrzyni to trzęsła się kierownica i lekko buda po wymianie problem znikną.
f
furbi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 10 lis 2010, 21:56
Lokalizacja: WLKP.

Post autor: furbi »

Przyczyny mogą być różne:
- źle dobrane, zniszczone opony
- poduszki pod silnikiem
- dwumasa (jest tez po to,zeby niwelować te wibracje) a skoro wymieniłeś na jedno mas to nie ma co niwelować
Możliwe też ze nie jesteś przyzwyczajony-diesel zawsze chodzi głośniej od benzyniaka a zwłaszcza jak masz 1.9 w małej kaście jaką jest polo (mam ten sam problem)
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

opony odpadają, kolega napisał wyraźnie, że takie drgania mają miejsce jak stoi a nie jak jedzie.
W 80% są to poduszki silnika i może łapa trzymająca silnik jest wyrobiona.... ale jak była by to łapa, to przy zmianie biegu czuł byś jak silnik chciał by ci odjechać ;)
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
f
furbi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 10 lis 2010, 21:56
Lokalizacja: WLKP.

Post autor: furbi »

o oponach napisałam na początku ponieważ u mnie była to przyczyna drgań.... zwłaszcza na postoju opony odbierają dużą część drgań-jeśli są źle dobrane, zniszczone , zbyt twarde to nie spełniają tej funkcji... przy benzyniakach nie ma tego problemu, ale przy silnikach wolnossących zwłaszcza w tak małej kaście jak polo ma to duże znaczenie
Awatar użytkownika
siwylol2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:02
Lokalizacja: Rozgarty kolo Torunia

Post autor: siwylol2 »

Witam, miałem problem ten sam. Najlepiej odkręć poduszke pod skrzynia biegów i wlącz samochod tylko nie jezdzij tylko odpal i zobacz czy jest lepiej jesli tak to masz odpowiedz. Wtedy najlepiej kupic poduszke najtańsza jaka jest i wyjać nowe gumy i włożyc te stare. Kolejny rzecz to włożyć kilka podkładek pod srube która sciska gume( ja włożyłem chyba 3) . dzieki temu guma nie jest tak mocno twarda i bardziej wygłusza. Jeszcze jedna rzecz gdzieś czytałem na forum ze lepiej jak przód samochodu jest podniesiony i włączy sie bieg 1 chyba i dopiero wtedy przykręcic poduszke nie wiem czy to pomaga.

POzdrawiam mam nadzieje ze pomogłem :)
VW Polo 1,9 D 1996r
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

miałem podobny problem[ nie wiem jakie mam sprzęgło 1 czy2 mas ] i wymiana jednej poduszki[pod skrzynią] nic nie dała wiec wymieniłem pozostałe dwie [pasują z skody lub seata z silnikiem AEF i są tańsze od VW ] trochę się poprawiło mniej trzęsło i po zaciągnięciu ręcznego czy naciśnięciu nożnego nie nasilało się telepotanie budą jak wcześniej oczywiście na wolnych obrotach , dopiero po wymianie końcówek wtrysków AEF się uspokoił a może jeszcze telepotać przy nierównej kompresji na tłokach więc przy wymianie końcówek radze zmierzyć kompresje o ile zajdzie potrzeba wymiany końcówek może wystarczy poduchy
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”