Ubytek Oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Danooon_
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 12 lip 2010, 18:34
Lokalizacja: ETM

Ubytek Oleju

Post autor: Danooon_ »

Witam! mam problem a nigdzie nie moge znalezc rozwiazania. Otóż z mojego polo dosc szybko ucieka olej i niewiadomo gdzie on ucieka. 3 dni temu bylem u mechanika wymieniał mi łozyska w skrzyni i klocki hamulcowe i przy okazji kazalem sprawdzic czy nie ma nigdzie widocznego wycieku oleju o dziwo powiedział ze nic nie widzi silnik jest suchy. kiedy mu powiedzialem ze na 10000 km dolalem 3l oleju to sie zdziwił :shock: sam tez nie wiem gdzie ten olej ucieka.
Druga sprawą i moze byc ona zwiazana z ubytkiem oleju chociaz nie musi to tylko moje przypuszczenia.Obrazek
na niebiesko zaznaczylem obszar na ktorym nieraz mam troche oleju szczegolnie wystepuje on od spodu tej "rurki"
I jeszcze jedno na czerwono zaznaczylem dwie sruby u mnie kiedy chce je dokrecic kreca sie czyli pewnie mam gwint zjechany. i ta uszczelka ktora sie tam znajduje nie pelni swojej funkcji poniewaz te dwie czesci nie sa dokrecone.i tu sie nasuwa moje pytanie czy to moze byc powodem ,ze jak rano na zimnym silniku odpalam auto to chodzi on jak traktor spod maski slychac wtedy takie mocne cykanie a nawet strzelanie. po rozgrzaniu silnika cykanie ustepuje. Z tej srubki od strony kierowcy wydostaja sie male ilosci spalin.
mam nadzieje ze ktos mnie zrozumial i ze za bardzo nie pokrecilem tego wszystkiego. licze na jakas dobra rade. :)
"odważni nie zyją wiecznie, ale ostrozni nie zyja wcale"
viewtopic.php?f=29&t=20278
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote=""Danooon_""]Otóż z mojego polo dosc szybko ucieka olej i niewiadomo gdzie on ucieka. 3 dni temu bylem u mechanika wymieniał mi łozyska w skrzyni i klocki hamulcowe i przy okazji kazalem sprawdzic czy nie ma nigdzie widocznego wycieku oleju o dziwo powiedział ze nic nie widzi silnik jest suchy. kiedy mu powiedzialem ze na 10000 km dolalem 3l oleju to sie zdziwił sam tez nie wiem gdzie ten olej ucieka. [/quote]
A oleju auto silnik nie spala? Kopci na biało z rury wydechowej? Mechanik powinien to zdiagnozować bez problemu ale ten u którego byłeś jakiś cienkawy.

[quote=""Danooon_""]Druga sprawą i moze byc ona zwiazana z ubytkiem oleju chociaz nie musi to tylko moje przypuszczenia. na niebiesko zaznaczylem obszar na ktorym nieraz mam troche oleju szczegolnie wystepuje on od spodu tej "rurki"
[/quote]
Tutaj oleju wogóle nie powinno być, chyba, że kapie z innego miejsca - ta rurka ma tylko doporwadzić trochę ciepłego powietrza do dolotu.

[quote=""Danooon_""]na czerwono zaznaczylem dwie sruby u mnie kiedy chce je dokrecic kreca sie czyli pewnie mam gwint zjechany. i ta uszczelka ktora sie tam znajduje nie pelni swojej funkcji poniewaz te dwie czesci nie sa dokrecone.i tu sie nasuwa moje pytanie czy to moze byc powodem ,ze jak rano na zimnym silniku odpalam auto to chodzi on jak traktor spod maski slychac wtedy takie mocne cykanie a nawet strzelanie. po rozgrzaniu silnika cykanie ustepuje. Z tej srubki od strony kierowcy wydostaja sie male ilosci spalin.[/quote]
Te śruby trzymają kolektor wydechowy. Jeśli jest tam nieszczelność to na pewno przez to warczy.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
Danooon_
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 12 lip 2010, 18:34
Lokalizacja: ETM

Post autor: Danooon_ »

No wlasnie wydobywa sie biały dymek tylko to chyba jest para.bynajmniej tak bylo jak byly temp na minusie. teraz kiedy jest +7 to nie widze zeby wydobywałsie dym jakiegokolwiek koloru. moze taki lekko szary. dzis bylem u tego samego mechanika i wlasnie mi powiedział to samo ze ta uszczelka nie trzyma i dlatego tak warczy. a tego oleju pod ta rurka juz tam nie ma widocznie jak dolewałem to troche musialo sie rozlac i tam sie znalazł. wiec teraz juz kompletnie nie wiem ktoredy mi ten olej ucieka. Niewiece moze ile bedzie kosztowała naprawa tej uszczelki podten kolektor wydechowy ? madmax dzieki za odpowiedz.
"odważni nie zyją wiecznie, ale ostrozni nie zyja wcale"
viewtopic.php?f=29&t=20278
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

W intercarsie na stronie uszczelka Torpana kosztuje 25zł, a Erlinga 48zł + robocizna (chyba że sam to zrobisz)
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
Danooon_
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 12 lip 2010, 18:34
Lokalizacja: ETM

Post autor: Danooon_ »

...a roboty przy tym to duzo jest ? ile mechanik moze sobie policzyc za taka usluge ?
a teraz pytanie z innej beczki ostatnio bardzo luzniutko zaczela :grin: mi chodzic galka zmiany biegów [na luzie] lata sobie w lewo i w prawo tak bardzo luzniutko kiedys tak nie bylo.wiecie co moze byc przyczyna . i ewentualnie jak to naprawic ? ;>
"odważni nie zyją wiecznie, ale ostrozni nie zyja wcale"
viewtopic.php?f=29&t=20278
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

W sumie roboty nie jest dużo. Musisz odkręcić osłonę kolektora (tą blachę z góry), a później odkręć wszystkie śruby którymi przykręcony jest kolektor (na Twoim zdjęciu dwie zaznaczyłeś na czerwono a wszystkich jest chyba 5). Jak wszystkie odkręcisz odciągnij kolektor od głowicy, wyciągnij starą uszczelkę, oczyść powierzchnię styku kolektora i głowicy, załóż nową uszczelkę i poskładaj. Możesz mieć jedynie problem z tymi nakrętkami co się obracają.Sprawdź bo może nakrętki mają zerwany gwint, jeśli tak to je wymień. Gorzej jak gwint zerwany jest na szpilce, ale może gdybyś nakręcił tam szersze nakrętki albo nakręcił na szpilki po jeszcze jednej nakrętce to może będzie trzymać.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
Danooon_
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 12 lip 2010, 18:34
Lokalizacja: ETM

Post autor: Danooon_ »

[quote=""picksar""]W sumie roboty nie jest dużo. Musisz odkręcić osłonę kolektora (tą blachę z góry), a później odkręć wszystkie śruby którymi przykręcony jest kolektor (na Twoim zdjęciu dwie zaznaczyłeś na czerwono a wszystkich jest chyba 5). Jak wszystkie odkręcisz odciągnij kolektor od głowicy, wyciągnij starą uszczelkę, oczyść powierzchnię styku kolektora i głowicy, załóż nową uszczelkę i poskładaj. Możesz mieć jedynie problem z tymi nakrętkami co się obracają.Sprawdź bo może nakrętki mają zerwany gwint, jeśli tak to je wymień. Gorzej jak gwint zerwany jest na szpilce, ale może gdybyś nakręcił tam szersze nakrętki albo nakręcił na szpilki po jeszcze jednej nakrętce to może będzie trzymać.[/quote]

w najblizszym czasie jak znajde wiecej czasu to sie za to wezme. wszystkie sruby w tym miejscu mam takie pordzewniałe.ciekawe czy da sie to rozkrecic, ale sprobuje.
a i odrazu nasówa mi sie pytanie. czy jakpojezdze z ta usterka jeszcze troche czasu to moze sie cos stac powazniejszego ?
"odważni nie zyją wiecznie, ale ostrozni nie zyja wcale"
viewtopic.php?f=29&t=20278
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Przyda Ci się dobry klucz oczkowy albo nasadkowy. Teoretycznie nic wielkiego nie powinno się stać jednak sonda lambda może fałszować sygnał (powodować większe spalanie)
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
Danooon_
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 12 lip 2010, 18:34
Lokalizacja: ETM

Post autor: Danooon_ »

[quote=""picksar""]Przyda Ci się dobry klucz oczkowy albo nasadkowy. Teoretycznie nic wielkiego nie powinno się stać jednak sonda lambda może fałszować sygnał (powodować większe spalanie)[/quote]
Czyli jesli jest tak jak mówisz a pewnie tak jest. To juz wiem czemu moja polowka pali wiecej od tego momentu jak zauwazylem ta usterke. Przez ta nieszczelnosc zauwazalna jest takze glosniejsza praca silnika szczegolnie na zimym silniku. Jest to mozliwe, mam racje.? Nieraz na parkingu to az wstyd odpalic autko bo chodzi jak traktor :grin:
"odważni nie zyją wiecznie, ale ostrozni nie zyja wcale"
viewtopic.php?f=29&t=20278
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

No czyli czas najwyższy pozbyć się traktora spod maski :bye: . Znajdź chwilę czasu w weekend, Najdłużej może Ci zejść odkręcanie nakrętek, bo mogą iść opornie. A tak ogólnie to roboty na godzinkę, a wrażenia - bezcenne :yahoo:
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
Danooon_
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 12 lip 2010, 18:34
Lokalizacja: ETM

Post autor: Danooon_ »

w weekend na pewno sie za to zabiore. mam nadzieje ze efekty beda słyszalne :D A ta uszczelka to jak fachowo sie nazywa.? zebym wiedzial ocozapytac w sklepie.? Dzieki picksar za zainteresowanie sie moim problemem ; D :piwo:
"odważni nie zyją wiecznie, ale ostrozni nie zyja wcale"
viewtopic.php?f=29&t=20278
Awatar użytkownika
foxmen1
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 601
Rejestracja: 22 gru 2009, 9:31
Lokalizacja: Wałbrzych/Świdnica

Post autor: foxmen1 »

uszczelka między kolektorem a blokiem silnika? :grin:
Było... viewtopic.php?f=56&t=11878
Jest Golf IV 1.9TDI 115kucy
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Pytaj o uszczelkę kolektora wydechowego. A ogólnie to nie ma sprawy, ważne żeby pomogło. :D
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
Danooon_
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 12 lip 2010, 18:34
Lokalizacja: ETM

Post autor: Danooon_ »

[quote=""foxmen1""]uszczelka między kolektorem a blokiem silnika? :grin:[/quote]
tak dokladnie o ta uszczelke foxmen1 mi chodzi. :)
"odważni nie zyją wiecznie, ale ostrozni nie zyja wcale"
viewtopic.php?f=29&t=20278
Awatar użytkownika
foxmen1
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 601
Rejestracja: 22 gru 2009, 9:31
Lokalizacja: Wałbrzych/Świdnica

Post autor: foxmen1 »

Kupuj, zakładaj. Sam sobie spokojnie poradzisz. Pewnie powalczysz tylko ze śrubami ale dla chcącego nic trudnego.
Było... viewtopic.php?f=56&t=11878
Jest Golf IV 1.9TDI 115kucy
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”