Wszystko o 6n2

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
refiko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2011, 8:34

Wszystko o 6n2

Post autor: refiko »

Na wstępie się przywitam,
Mam na imię Dawid, mieszkam w Łódzkiem, i od dwóch dni jestem szczęśliwym posiadaczem 6n2 z silnikiem 1,4 16v. (75km).
Samochodzik dobrze wyposażony, elektryka, klima itd. Samochód kupiony w Italii, w genialnej kondycji.
Oczywiście jestem świadom tego, że powinienem poszukać na forum nurtujących mnie pytań, lecz niestety obecny i nadchodzący tydzień mam bardzo pracowity i przez to nie mogę poświęcić kilku godzin na forum.
Chciałbym wiedzieć:

- Jakiego spalania spodziewać się przy normalnej jeździe miasto/trasa 50%/50%????
- Mam wrażenie, że rozmiary opon w tym samochodzie są nietypowe... dobrze mówię?
- Wydaję mi się, że w tym samochodzie są straaaasznie krótkie przełożenia, bo na V biegu spokojnie jadę 55-60km/h bez większego obciążania silnika.
- jaki proponujecie nalać olej, zakładam, że mój przebieg 115tyś jest realny?
- O czym jeszcze powinienem wiedzieć?

Pozdrawiam, Dawid
r
refiko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2011, 8:34

Post autor: refiko »

Przejrzałem odrobinę forum i widzę, że mam problem.
Jadąc około 80-85km/h silniki osiąga obroty na poziomie 3300.
Wychodzi na to, że mam jakąś skrzynię biegów nie od tego samochodu. Co najlepiej będzie zrobić? Szukać drugiej, odpowiedniej, czy może można obecną jakoś przerobić??

POMOCY!
Nie da się jechać więcej jak te 80-90 bo szybciej to już duża uciążliwość!
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Najlepiej kupić drugą skrzynię. a potem sprzedać ta co masz teraz. Pewnie poprzednia padła i ktoś wrzucał co się trafiło. Niektóre skrzynie ciężko kupić po prostu.
r
refiko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2011, 8:34

Post autor: refiko »

Czy z nr vin wyczytam jakie jest oznaczenie mojego silnika? Czy bez wymontowania skrzyni mogę sprawdzić jakie ma oznaczenie?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

w bagażniku pod wykładziną, po lewej powinna być wlepka informacyjna. Tam znajdziesz oznaczenie silnika, skrzyni, koloru i kilku innych rzeczy. Zrób fote to powiemy ci co jest co. Jeżeli jej tam nie ma to trzeba będzie po nr VIN sprawdzić. Ale od tego jest wątek w 100 Technicznych.
r
refiko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2011, 8:34

Post autor: refiko »

Witam,
Na wlepce w bagażniku odczytałem prócz nr vin oznaczenia:
AHW oraz ETD.
Czy któryś z nich będzie symbolem skrzyni/silnika?
Dajcie jeszcze znać, gdzie mogę znaleźć na silniku jego oznaczenie. W swoim polo skrzynie mam nie taką jak potrzeba, więc może i silnik nie ten ;/...
Gdzie szukać jego symbolu?
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote="refiko"]Witam,
Na wlepce w bagażniku odczytałem prócz nr vin oznaczenia:
AHW oraz ETD.
Czy któryś z nich będzie symbolem skrzyni/silnika?
Dajcie jeszcze znać, gdzie mogę znaleźć na silniku jego oznaczenie. W swoim polo skrzynie mam nie taką jak potrzeba, więc może i silnik nie ten ;/...
Gdzie szukać jego symbolu?[/quote]
AHW - silnik 1.4 16V 55 kW
ETD - skrzynia biegów przełożenie 2,655

Ja przy silniku AUA (1.4 16V 55 kW) na 5 mam w okolicach 100-110 przy 3000 obrotów. Model skrzyni też ETD.
Oznaczenie silnika będzie na bloku po prawej stronie.
Obrazek
r
refiko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2011, 8:34

Post autor: refiko »

A czy bez wyciągania skrzyni można sprawdzić jej oznaczenie? Ja niestety jadąc dokładnie 85km/h mam równo 3tys obrotów. W związku z tym przełożenie na pewno jest nie takie jak powinno być. Czy przyczyną opisanego przeze mnie stanu, może być coś innego niż zła skrzynia biegów?

Czy można jakoś przerobić tą skrzynie, czy jedyna konieczność to wymiana?
Ostatnio zmieniony 06 lut 2011, 19:13 przez refiko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

to skrzynia, wrzucona krotka np od 6n2 1,0 mpi, kup sobie odpowiednia i ta co masz sprzedaj, nie wiele doplacisz do tej transakcji
r
refiko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2011, 8:34

Post autor: refiko »

No to pojawiła się kolejna wątpliwość co do wyboru skrzyni.
http://img25.imageshack.us/img25/972/benzinergkb.jpg
Według tej rozpiski, fabryczna skrzynia w moim polo przy silniku AHW powinienem mieć skrzynkę ETD.
Według obrazka powyżej skrzynia ETD ma przełożenie 2,655.

Przy silnikach 1,4 i 1,6 100km i 125km przełożenia są 3,2 i 3,45 mniej więcej.
A przy silnikach 1,0 przełożenia są 3,15 i 3,8.

Więc jakiej skrzyni powinienem szukać aby jechać w miarę komfortowo te 100km/h?? Póki co to nie mam wiedzy na temat skrzyni jaka jest włożona w moim polo.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

czyli śmiało możesz do siebie wrzucić skrzynie: ETE, FFR, DXP. Tylko że te skrzynie też będą lekko krótsze. ale nie tak jak ta obecna.
r
refiko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2011, 8:34

Post autor: refiko »

Zanim podejmę się wymiany skrzyni na inną chcę wykluczyć z całą stanowczością inny przyczyny.
Proszę mi powiedzieć czy jestem w stanie odczytać symbol obecnie założonej skrzyni bez jej wyciągania??
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

wedlug informacji ze strony skrzynie.com.pl oznaczenie skrzyni powinno byc widoczne od gory kolo takiego plastikowego bialego korka. jak wroce do domu to to spradze.
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

czaja
tak jak mowisz, oznaczenie skrzyni jest obok korka na samym kołnierzu skrzyni gdzie skrzynia laczy sie z silnikiem - rzadko mozna to odczytac bo czesto sniedzieje i nic nie widac... ale po przetarciu powinienes odczytac wybite punktakiem kropka w kropke oznaczenie :)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Dokładnie tak. już u siebie potwierdziłem ten fakt. u mnie ori skrzynia DKF. Ponizej link do opisu jak znaleźć oznaczenie wraz ze zdjęciami:
http://skrzynie.com.pl/skrzynia-biegow- ... linki.html
napis rozszyfrowujemy czytając w kierunku od ściany grodziowej do pasa przedniego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”