Jak skończy się płyn do spryskiwaczy to powinna się zapalić kontrolka, prawda? Pytam ponieważ skończył mi się płyn a kontrolka nie zapaliła się. I zastanawiam się co może być tego przyczyną...
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Możliwości są 3:
1) najzwyczajniej w świecie nie masz tej kontrolki
2) kontrolka jest przewidziana, ale nigdy nie działała i najprawdopodobniej musisz sobie zainstalowac czujnik poziomu płynu spryskiwaczy
3) kontrolka jest, wczesniej działała, ale ostatnio wysiadła => sprawdź czujnik lub wiązkę
Sprawdziłem wlasnie u siebie w 9n3. Wlaczylem kodowanie i tak jak sie spodziewalem na logike nawet. Kazda zolta kontrolka powinna sie zapalic by wykonac test. Potem powinna zgasnac. Tak tez stalo sie u mnie, niestety po minucie znow sie zapalala, prawdopobnie nie mam podlaczonego czujnika, albo cos jest zakombinowane.
Jezeli macie niby czujnik, to oproznijcie po czasie zbiornik i zobaczcice czy sie zapali. Jak co niektorzy pisza na forum ze mają ten czujnik a nigdy sie nie zapalił to nie moze tak byc.
Testowac Panowie
Wydaje mi się że taki czujnik posiadały tylko wersję ze spryskiwaczami reflektorów tak jak jest w innych modelach koncernu. Kontrolkę w zegarach ma zapewne każde polo tak jak ja mam kontrolkę od ESP ,a go nie posiadam. Zapalają się zawsze przy pierwszym włączeniu zapłonu po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora
To prawda, wszystkie dostepne po zalaczeniu klem sie zapalaja kontrolki, ale po dluzszym odlaczeniu. Co do czujnika, to nie wiem czy byly wraz ze spryskiwaczami reflektorow. Z technicznego punktu widzenia, wystarczy wsadzic czujnik w zbiornik, podlaczyc 1 kabel do masy a drugi do licznika i wlaczyc przze komputer.
Co do zegarow, wydaje mi sie, ze byly tez zegary z okrojona liczba kontrolek, ale pewien nie jestem. Ja mam akurat wersje komfort, esp nie pamietam zeby bylo ale ASR na bank jest. taka konfiguracja jest mozliwa, poniewaz wystepuja 3 rodzaje ABS, np dla wersji Bosch 8.0 jest to ABS; ABS,ASR; ABS,ASR,ESP i cos jeszcze.
Ciekaw jestem ile musi byc plynu, zeby czujnik w sprawnym ukladzie kontroli poziomu plynu spryskiwacza zgasl na desce rozdzielczej. Jakby nie bylo dolalem conajmniej ćwiartkę płynu a kontrolka nie zgasla. Bedzie trzeba sie przyjrzec temu kiedys, na bank jest cos zakombinowane. Moze odwrotnie kable podlaczyli od czujnika hmm.
Mam swoją polę od nowości. I nigdy przy przekręceniu kluczyka, wśród kontrolek na "blacie" nie świeciła mi się kontrolka od poziomu płynu spryskiwaczy.
Raz jak mi się płyn skończył to się ona zaświeciła, dolałem i zgasła. Dwa razy od nowości wypsikałem płyn do końca; zawsze dolewam na bieżąco, nie czekam aż w zbiorniczku będzie Sahara :-D Jak wspominałem w pierwszym poście tego tematu teraz ona mi się nie zapala. Podejrzewam że padł czujnik, odczepił się jakiś kabelek albo coś innego.
Może po podłączeniu do kompa by coś się wyjaśniło?
Dam sobie rękę uciąć że taka kontrolka u mnie kiedyś funkcjonowała poprawnie;) Moja wersja wyposażenia to Comfortline.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
No wiec jesli tak bylo ze sie nie zapalala przy tescie i jesli jestes tegopewien, to znaczy, ze okularnik jak i face lifting maja inaczej.
W 9n3 mi sie przy tescie zapalila i zgasla. Po minucie znow zapalila.
Jesli u Ciebie ona sie w ogole nie pali to jest to sytuacja troche bardziej skąplikowana, bo tak naprade masz zagadke. Mogl paść czujnik, mogla w jakis spsob sie uszkodzic dioda w liczniku, moze jakis oasad sie zrobil w zbiorniku i do konca nie wysysa plynu, a gdzies w tym osadzie jest woda i zwiera styki. Choc, nawet jak dioda by poszla to powinien gong zawyc. Zobacz tez ile plynu zostaje w zbiorniku jesli oprozniasz go, zeby wiedziec czy schodzisz na samo dno, bo moze oslabla pompka i nie wysysa wszystkiego, a alarm i kontrolka tak jak kontrolka paliwa nie zapala sie odrazu, tylko po jakims czasie, zeby nie bylo dyskoteki na desce rozdzielczej w sytuacji gdy jest nierownosc i telepie autem i chlupie po zbiorniku plyn.
Co do przetestowania tego, to nie liczylbym na sprawdzenie komputera. Czujniki te nie maja swojego osobnego adresu diagnostycznego w pamieci i same jako tako nie raportuja bledow, a podlaczenie jego odbywa sie do licznika plus masa, wiec co najwyzej mozesz sprobowac w liczniku, no i dla sumienia spokojnego w central electrics (jednostce sterujacej energia). Pytanie tylko, jak dziala czujnik, czy na zwieranie / rozwieranie, czy pojemnosciowo, czy na cisnienie hydrostatyczne. Gdzies slyszalem, ze na rozwiera zwiera, podobnie, jak czujnik okladzin klockow. Tylko wlasnie sie zastanawiam, jakby mogla zostac przez inżynierow rozwiazana kwestia np deszczu ze jadaac w deszczu klocki tez laia jakos wode i moglaby sie zapalac kontrolka. Albo w przypadku czujnika w zbiorniku spryskiwaczy moze skonczyc sie plyn, a pare kropel na czujniku moze osiasc i by mogl pokazywac ze jest plyn a go nie byloby faktycznie.
Jako ze mam czujnik w zbiorniku a fabrycznie go nie mialo byc, to jeśli zapala mi sie lampka, wiem ze jest niepodlaczony, bo zbiornik nie byl pusty. Poza tym mam taka ciekawostke, ze w komputerze widze ze czujnik przy zamku maski nie jest zainstaloawny, a wiem ze jest zainstalowany i podpiety. W ASO tez mi nie mogl facet powiedziec przez komputer czy dziala czy nie dziala.
[quote="cruz"]Zobacz tez ile plynu zostaje w zbiorniku jesli oprozniasz go, zeby wiedziec czy schodzisz na samo dno,[/quote]
Żeby to sprawdzić trzeba ściągnąć zderzak.
Dam chyba sobie spokój z tym czujnikiem. Fajny "gadżet" ale można, bez niego żyć ;-)
[quote="cruz"]Poza tym mam taka ciekawostke, ze w komputerze widze ze czujnik przy zamku maski nie jest zainstaloawny, a wiem ze jest zainstalowany i podpiety.[/quote]
Przy zamku maski mam jakiś kabelek, więc podejrzewam że i czujnik powinien być. Ale niestety żadna kontrolka nigdy mi się nie zapala jak mam otwartą maskę.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
NIe trrzeba zderzaka. Lewe nadkole popuszczasz, tzn odkrecasz sruby, ale nie wypinasz z gornego klipsa, nadkole bedzie sobie wisialo, a ty odegniesz je przy zderzaku i zajrzysz ile jest plnyu i jak czujnik wyglada.
Fakt mozna sie obejsc bez niego, ale jakby sie udalo naprawic cos albo doposazyc tobyloby fajnie