Nowe, lepsze, Polo v2.0

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Nowe, lepsze, Polo v2.0

Post autor: forteller »

Witam w moim temacie :) To już drugie moje Polo 86c. Zakup auta podyktowany został korzystną ceną i bardzo dobrym stanem. Polo nie jeździło dużo - to pewne ;) Nie jestem zwolennikiem wieś tuningu, poza tym zwyczajnie podoba mi się ten model VW taki jaki jest, więc zmian wizualnych nie będzie dużo, ani specjalnie inwazyjnych. Samochód jest modyfikowany w ten sposób, żeby dawał najwięcej przyjemności z jazdy, dlatego też nie będzie głośnych wydechów, naciągu laków, albo przesadnej gleby.

Garstka suchych faktów:
  • Model: Polo 86c Fancy 1988
  • Data zakupu: 15.01.2011
  • Motorownia:
    • pojemność: 1272cm3
    • oznaczenie: NZ -> 3F
    • moc: 55KM -> 84KM
    • skrzynia: 4-biegowa AKY -> 5-biegowa AHD
    • V-Max: 160km/h -> 183km/h (GPS)
    • 0-100: 12,5s -> 10,5s
    [/li]
  • Wydech:
    • Seria bez kata
    [/li]
  • Nadwozie:
    • Seria
    • kolor: Helios Blue LA5Y
    • 4x BBS G40 5,5Jx13 ET38 + Bridgestone 165/65/13 -> 4x BBS Mahle 6Jx13 ET13 + Dunlop SP Sport 2000 175/50/13
    [/li]
  • Zawias:
    • Seria -> SuperSport -60/60
    [/li]
  • Audio:
    • Sony CDX-GT225C
    • oryginalny, 23-letni głośnik na konsoli środkowej. Gra
    • 2x Pioneer G1716 w półce
    [/li]
Wyposażenie:
  • X4A: kraj sprzedaży auta Austria
  • 1AB: wspomaganie hamulców
  • 5J1: tył spoiler
  • 4KC: wszystkie boczne szyby zielone
  • 4GF: szyba przednia zielona
  • 3NB: tylna kanapa składana
  • 1MB: 3-ramienna kierownica
  • 8J1: wskaźnik ręcznego/niskiego poziomu płynu hamulcowego
  • 8M1: wycieraczka tylna czasowa ze spryskiwaczem
  • 8BG: podwójne reflektory dla ruchu lewostronnego
  • 8EB: podwójne reflektory, dla ruchu prawostronnego
  • 3D1: konsola środkowa
  • 1TB: odpowietrznik zbiornika paliwa z zaworem linii wagi i wąż odpowietrzający PVC (to z google translate, bo nie potrafiłem przetłumaczyć ;P)
Poza tym: czarna podsufitka, zielone szyby, skórzana kierownica, licznik do 240km/h z obrotomierzem i cyfrowym zegarkiem, fotele recaro, biały środek (poza fotelami z przodu), lusterko w daszku pasażera, lusterka regulowane ze środka, zamykany schowek i parę innych dupereli.

Plany:
  • Ogarnięcie nadwozia - pilnie
  • PY lub konkretne przedłubanie 3Fa
  • Dbanie i cieszenie się z jazdy :)
Zmiany:
  • 16.01.2011
    Pierwsze mycie, zdjęcie pokrowców z foteli, dokręcenie tylnych boczków
  • 17.01.2011
    Licznik G40, ori lampy na tył (wcześniej były dymione), fotel Recaro, wymiana bezpiecznika, montaż brakujących elementów plastikowych (kawałek plastiku przy fotelu, zaślepka na śrubkę)
  • 30.01.2011
    Nowe wycieraczki, ogarnięcie elektryki (m.in. kierunkowskazy, podświetlenie deski - jeszcze nie zrobione, ale po dwóch tygodniach poszukiwań w końcu wiem o co kaman)
  • 2.02.2011
    Naprawione podświetlenie deski rozdzielczej, kierunkowskazów, klaksonu, światła cofania. Radio Sony XR-5080R. Doszedł też znaczek na klapę tylną, więc teraz wszystkie znaczki lecą do malowania.
  • 7.02.2011
    4x BBS G40 + Bridgestone 165/65/13
  • 15.02.2011
    Zrobione podświetlenie licznika, radio Sony CDX-GT225C, składana rączka pasażera z wieszakiem
  • 5.03.2011
    Zakończony SWAP silnika i zawieszenia. Ostatecznie remont 3F zakończył się na wymianie: wału korbowego, tłoków, honowaniu cylindrów, nowych pierścionkach, panewkach, misce olejowej, no i oczywiście wszelakich uszczelkach/uszczelniaczach. Głowica była w idealnym stanie i nie wymagała żadnego wkładu. Zalany Motulem Xcess 8100 5w40. Wymienione filtry powietrza, paliwa, oleju. Całość kosztowała mnie równowartość trzech polówek (: Dodatkowo przełożyliśmy stabilizator, ponieważ w granatowym był bardzo krzywy przez co przednie prawe koło było przesunięte do przodu. Zamontowane brakujące znaczki.
  • 12.03.2011
    Poprawki wydechu. Poprawienie krzywo założonej rejestracji.
  • 14.03.2011
    Ustawianie zapłonu
  • 19.03.2011
    Drugi fotel recaro, skórzana kierownica
  • 20.03.2011-30.05.2011
    Wymiana stabilizatora, jego gum, wahaczy i zbieżność. Wymieniony znaczek na grillu, kierunkowskazy na pomarańczowe, stelaż przedniego zderzaka na prosty, uzupełniony brakujący ślizg w zderzaku tylnym. Nowe głośniki na półkę Pioneer G1716. Kolejne poprawki wydechu - uzupełniony odbój nad tylnym tłumikiem, wymienione wszystkie gumy i dodatkowe "przytulenie". Felgi BBS Mahle 6Jx13 ET13 + opony Dunlop SP Sport 2000 175/50/13. Pełno innych duperelków których nie pamiętam.
  • 12.08.2011
    Blacharskie ogarnięcie przodu. Jest coraz bardziej równo.
Zdjęcia:
  • 23.01.2011: Mniej więcej stan po zakupie (drobne zmiany dokonane)
    ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

    Uploaded with ImageShack.us
  • 17.02.2011: Prace nad silnikiem
    Obrazek
  • 5.03.2011: SWAP!!! :)
    ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
  • 18.03.2011: Po prostu dwie fotki
    ObrazekObrazek
  • 20.03.2011: Środek
    ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
  • 30.05.2011: Dalsze po(d)stępy
    ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
  • 04.06.2011: VAG Nysa 2011
    ObrazekObrazekObrazek
Filmy:
Przyspieszenie
Ostatnio zmieniony 03 paź 2011, 8:43 przez forteller, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

fortellerHelios Blue który?? LA5Y??
czyżby polo z klubu??
Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Post autor: forteller »

Tak jest, LA5Y. Chyba taki sam jest na Twoim G40, kas :) Zdjęć na razie nie mam, ale zrobię. Tymczasem, jechałem 2h temu po kolegę i padły mi kierunkowskazy. Chcąc wymienić na poczekaniu bezpiecznik podziało się coś niedobrego - przestało działać oświetlenie wnętrza i pompka paliwa. Nie wiem o co kaman, wszystkie bezpieczniki wydają się ok i samochód stoi unieruchomiony pod AGH. Jutro się tam przejadę autobusem i zobaczę, bo na ciemno bez żadnych narzędzi ciężko coś zdziałać.

Z pozytywnych stron: NZ siedział tam od nowości i w przeciwieństwie do poprzedniego Polo, tutaj wszystko jest... fabryczne. Żadne (no prawie) kable nie są dorabiane, wszystko w środku trzyma się solidnie na fabrycznych śrubkach z fabrycznymi zaślepkami. No po prostu cót mjut malina :)

Niestety samochód wjechał do rowu, przez co podgięty jest pas przedni. Niemniej jednak, blacha jest zupełnie zdrowa - nie gnije nigdzie. I o to mi chodziło przy zakupie. Myślę że z zawiasem i motorkiem z poprzedniego, zaprzyjaźnię się z polo na dłużej :)

Polo nie pochodzi z klubu. Przyjechało z Austrii rok temu. Miałem kupić dokładnie takie samo od kolegi GrizLLy z vw-youngtimera, ale sprzedał je wcześniej. I dobrze się stało ;)
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

Pokarz foty nowego nabytku bo prezentuje się całkiem przyjemnie :grin: Byłem z Fortellerem po to polo moim gene :D I byłem na prawdę pozytywnie zaskoczony co do stanu blachy :shock: Małe poprawki lakiernicze i trochę miłości a będzie jak nowe :grin: Silnik ten niczego sobie mój 3f nie potrafił mu odjechać :shock: co utwierdziło mnie w przekonaniu że u mnie jest coś nie tak :cry: Jak do wieczora Forteller nie ogarnie elektryki to zajmę się tym bo akurat będe na uczelni :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

A co z czerwonym?
Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Post autor: forteller »

do zyda albo na zyletki...
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

chcesz brewke i sport kiere do polo będzie pasić :D
Obrazek
Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Post autor: forteller »

Brewka = zło, kierę mam w skórze tylko muszę przejście z małego wieloklinu załatwić ;) Poza tym trzeba odbić się od dna z funduszami, więc na razie nie będzie ostrego modzenia.
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

oj tam brewka zło nie prawda :D
Obrazek
Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Post autor: forteller »

Uprzedzając pewne posty:
Obrazek
:mrgreen:

No i obiecana dawka zdjęć:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Tak jak mówiłem - karoseria wymaga ogarnięcia, ale jest całkiem ok! :) Polo jest brudne i nieogarnięte, ale wiadomo jak z tym jest w zimie.

PS. Znacznie zmodyfikowałem pierwszego posta. Zachęcam do przeczytania jeszcze raz ;)
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

NA GLEBĘ Z NIM!!! :vinsent: sorry nie mogłem się powstrzymać :grin: jak to lubię mówić Jest baza :grin: skończy się sesja to zaczniemy ogarniać nowy nabytek by na początek sezonu błyszczał już w pełniej okazałości :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

No to na glebe :P
A wczesniej na spota ;]
Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Post autor: forteller »

Byłem w zeszłym tygodniu i trzy tygodnie temu. Coś Cię nie widuję ostatnio Kubrick ;>
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Bo akurat musialem wtedy byc w pracy :P
W ten czwartek jade, chocby sie walilo i palilo ;]
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Widze fotel pasażera z wersji Jeton... fioletowo niebieski ;]
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
ODPOWIEDZ

Wróć do „86C”