pasek alternatora piszczy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

pasek alternatora piszczy

Post autor: Hiszp4n »

cos piszczy w polo 1,9D 96r i chce odłączyć pasek alternatora i zobaczyć czy to gdzieś tu szukać przyczyny, czy to napinacz czy może łożysko alternatora ale czy moge odłączyć ten pasek i odpalić?? to moje pierwsze dni z tym silnikiem i pytam zeby nic nie popsuć :) piszczenie wzrasta wraz z obrotami
I miejsce plac manewrowy
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

To piszczy pasek czy cos bo to roznica ;) Najprostszy test - sprawdzic czy pasek jest odpowiednio napiety. Jezeli nie jest to napiac, dopiero pozniej jezeli to nie pomoze szukac przyczyn w rolkach, myszach, diablach piszczalkach itp.
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

Pewnie pasek inne rzeczy są na łożyskach więc powinien być szybciej szum.
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

no dzieki sprawdze to jakos na dniach teraz pogoda nie ciekawa :(
I miejsce plac manewrowy
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Pasek czesto piszczy i slizga się od wody, jesli pasek to wymiana i problem z głowy :grin:
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""Hiszp4n""]cos piszczy w polo 1,9D 96r i chce odłączyć pasek alternatora i zobaczyć czy to gdzieś tu szukać przyczyny, czy to napinacz czy może łożysko alternatora ale czy moge odłączyć ten pasek i odpalić?? to moje pierwsze dni z tym silnikiem i pytam zeby nic nie popsuć :) piszczenie wzrasta wraz z obrotami[/quote]
jeśli to AEF to możesz tak zrobic tylko na zimnym i chwilę ponieważ nie będzie miał chłodzenia [pompa wodna bez napędu] tak odezwie się sygnał stop silnik, brak ładowania,pompa oleju ma napęd pośredni z paska rozrządu i silnik ma obieg oleju i nie powinno się nic stać. a co do piszczenia podejżewam;
-pasek
-napinacz
-rolka napinacza
-nie współosiowe koła lub koło
-łożyska ;pomp [wspomy,wody],altka,klimy jeśli jest ,rolki
trzeba szukać,koledy wcześniej pisali a na forum jest wiele podobnych tematów
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

czy kołko pompy wody może chodzić jakoś na boki? (sciągłałem pasek i patrzyłem na luzy) okzało sie że od pompy wody kołkiem lekko moge ruszacz w góre w doł i słychać takie lekkie stuki (jak ruszam na boki) czy to to moze powodować piski?
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

moze byc bo przez to bicie pasek nie jest caly czas napiety i jak zwiekszasz oborty to sie podslizguje pasek.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""ghul177""]czy kołko pompy wody może chodzić jakoś na boki? (sciągłałem pasek i patrzyłem na luzy) okzało sie że od pompy wody kołkiem lekko moge ruszacz w góre w doł i słychać takie lekkie stuki (jak ruszam na boki) czy to to moze powodować piski?[/quote]
sa dwie opcje ;poluzowane koło -sprawdż śruby mocujące koło lub coś z pompom nie tak
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

myśle nad wymianą pompy od przebiegu 232tys nie wymieniałem a teraz mam 258 dodam że na wolnych obrotach jak patrze na rolke napinacza to tak jak by ona skakała góra doł oko to tak wychwytuje(szybko to jest ale da sie to dostrzec na wyższych obrotak skakanie ustaje)
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Wczoraj wymienialem pasek PK w polo AEF bo w piatek strzelił. Zalozylem conti za 45 zl i po bulu. Tez mi uslizgiwal sie ( byly piski) i ratowalem sie smarowaniem smoła ale jak juz strzelil to nie ma rady. Napinacz mam w dobrym stanie(zero luzów itp) i po zamontowaniu nowego paska nie ma drgan napinacza. niecaly miesac temu wymienialem pompe wodna bo juz tez piszczała. Teraz polo smiga elebancko bo jeszcze fundnałem nowy filtr paliwa- ten od golfa II 1.6D itp aut. Zero powietrza w ukladzie paliwowym i pali od strzala. To samo zastosowalem w golfie. Oczewiscie zapodalem do obu aut nowe filtry pozostale. Polecam.
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

kolego wesol możesz mi powiedzieć czy wymiana pompy wody należy do trudnych w AEF? czy trzeba odkręcać pompe wspomagania? wymieniałes połowe pompy czy całą? mozesz jakis tuorial zrobić? kanał przyda sie czy lepiej auto na klockach? byłbym wdzięczny bo u mnie chyba popa wydaje te piski.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Wjechalem do garazu i na lewarku podnioslem prawa strone auta. Od spodu upuszczasz wode z ukladu chlodzenia. Odkrecasz kolo pasowe od pompy i wtedy dostajesz sie bez problemu do srubek mocujacych pompe. Odkrecasz, wyciagasz pompe( poleje sie resztka wody z ukladu wiec warto podlozyc miske). Wymianiasz pompe w odwrotnej kolejnosci. Wiecej zabawy jest ze sciagnieciem paska PK i zalozeniem ponownym. Popmpy od wspomagania nie ruszasz.
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

jakieś obudowy nie będą przeszkadzać? np rozrządu? lub obudowa filtra powietrza lub błotnik. z tego co widze w sam naprawiam to jest 8śrub co trzyma pompe pompa w sam naprawiam jest pokazana [url=takahttp://img14.allegroimg.pl/photos/400x300/14/45/48/17/1445481788_2]takahttp://img14.allegroimg.pl/photos/4 ... 45481788_2[/url] ale u nas jest chyba taka na 5śrub http://img18.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1425388262 jakiej firmy z niższycj półek byście polecili pompe?? .a jak najlepiej zablokować koło pasowe żeby odkręcić te 3 śruby?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

nic nie przeszkadza. wymiana dziecinnie prosta. 30 minut i po psrawie. Pompe zakupilem od kolegi ktorego zlokalizowalem na allegro a ze mieszka w moim miescie to sie dogadalismy ze 70 zl i ori nowa. http://allegro.pl/nowa-pompa-wody-vw-se ... 29509.html
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”