[9n] Kilka pytań po zakupie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

q
qfalagupagu
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2010, 23:17

[9n] Kilka pytań po zakupie

Post autor: qfalagupagu »

dzien dobry, wlasnie zostalem nowym uzytkownikiem POLO 2002 r 1.4 tdi i mam pare pytan na ktore nie moge znalesc odpowiedzi -prosze wiec "starych wyjadaczy" o odp
1. Jakie macie spalanie na biegu jalowym? u mnie poazuje 0.6l/h
2. Czy pedal od sprzegla drzy jak go wciskacie?
3. Zima - mimo ze temperaturę mam ok 90 st. spalanie wskazuje sredni 7.8 l/100 km (wymienilem wszystkie filtry,olej itp)
4. Tylna wycieraczka caly czas pracuje. tylko wyciagniecie bezpiecznika pomaga...
5. Na jakich obrotach zmieniac biegi?? /czytalem dosc rozbiezne dane/
6. Czasem jak włączam auto nie wyswietla mi sie czesc "od radia". dopiero wylaczenie i wlaczenie radia powoduje ze sie włącza
7. Jak włączac autoamtyczne utrzymywanie predkosci?? /probowalem z ta raczka od wycieracze co ma w sobie dwa przyciski i nie moge sobie z tym poradzic
8. Autko na luzie poazuje mi niecale 1000 obr/min. Czy to norma??
9. Czy 180 tys km przebiegu to duzo czy malo??
10.linka od otwierania maski b.b ciezko chodzi -czy tak ma byc ?
z gory dziekuje za odp
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Obroty Biegu jałowego na poziomie 900 są normalne u mnie spalanie na biegu jałowym wynosiło 0,4 L/h ale to było latem (badane polskim vagiem)
Lenistwo drogą do postępu
q
qfalagupagu
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2010, 23:17

Post autor: qfalagupagu »

dzieki za odp
c
casuss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 wrz 2010, 14:48

Post autor: casuss »

1. Spalanie na poziomie 0,6 jest w normie, ale powinno raczej oscylować przy nagrzanym silniku na poziomie 0,4-0,5 przy wyłączonych wszystkich odbiornikach elektrycznych i klimatyzacji. Trzeba jednak pamiętać że wartość wskazywana nie musi odpowiadać rzeczywistej.
2. Pedał sprzęgła w tym silniku ma prawo na przenoszenie ledwie wyczuwalnego drżenia. Wyraźne drżenie może wskazywać na zbliżający się koniec pracy tego elementu. Ważne jest kiedy drży, czy jak się rusza z miejsca pojazdem czy już przy samym wciśnięciu? I gdzie łapie?
3. Dla mnie spalanie 7,8 jest duże. W Octavi 1,9tdi mam średnio w drodze do pracy 4,8 przy stosowaniu eco drivingu :D (sprawdzone przy tankowaniu). Tak jak już wyżej pisałem, może wyświetlacz nie pokazuje dość dokładnie. Sprawdź spalanie na pełnym baku i porównaj ze średnim wskazaniem za cały ten przebieg(nie wiem czy w polo jest taka funkcja, bo w moim polo nie ma komputera wskazującego spalanie).
4. Albo jest uszkodzony przełącznik wycieraczek(wajcha przy kierownicy) albo przekaźnik sterujący. Bez demontażu się nie dowiesz. Wg mnie łatwiej sprawdzić za pomocą miernika uniwersalnego działanie wajchy.
5. Jestem zwolennikiem jazdy eco :) więc biegi zmieniam stosunkowo wcześnie. Z silnikiem 1.4 tdi jest jednak mały problem, przy obciążeniu na niskich obrotach drży. Krótko mówiąc trzeba jeździć z możliwie niskimi obrotami nie dopuszczając do drżącej pracy silnika(z biegiem czasu będziesz zmieniał biegi automatycznie bez zastanawiania się kiedy silnik zaczyna drżeć). Ogólnie 2tys obrotów i ma być bieg wyżej, przy hamowaniu silnikiem można na biegu schodzić niżej. Dodam że od zawsze tak śmigam i nic się nie psuje, jak ktoś twierdzi inaczej to chętnie podyskutuje w tym temacie:)
6. Jakie masz radio (czy oryginalne) i co dokładnie z nim się dzieje?
7. Musisz mieć tempomat, jest on sterowany za pomocą przełączników umieszczonych na manetce od kierunkowskazów. Jeśli masz ją gołą to nie masz tempomatu, ale możesz mieć po zmianie manetki:)
8. Na biegu jałowym obroty maja oscylować w okolicach 900 rpm
9. Zależy kto jeździł i jak. Gwarantuje Ci że do roku posiadania auta dowiesz się w jakiej jest kondycji.
10. Otwórz maskę i pooglądaj linkę. Czasem zdarzają się załamania pancerza i/lub powłoki gumowej na nim wtedy linka rdzewieje w środku i ciężko chodzi. Warto też sprawdzić stan zamka i poruszać palcem ten element który ciągnie linka. Tam gdzie linka jest uszkodzona można zastosować wd40, a jak rozpuści rdze jakiś smar silikonowy albo biały w sprayu.
q
qfalagupagu
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2010, 23:17

Post autor: qfalagupagu »

"Ważne jest kiedy drży, czy jak się rusza z miejsca pojazdem czy już przy samym wciśnięciu? I gdzie łapie?" przy wciskaniu
radio orginalne z nawigacja-czasem jak odpalam autko to nie wyswietla mi sie ta czesc z nawami stacji-dopiero wylaczenie recznie radia i wlaczenie powoduje sie pojawienie tej czesci wyswietlacza z nazwami stacji
"Musisz mieć tempomat,"na panewce od wycieraczek mam trzy przyciski 2 na kocu i jeden pod spodem...
dzieki za odp
p
pawnow
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19

Post autor: pawnow »

[quote=""qfalagupagu""]
"Musisz mieć tempomat,"na panewce od wycieraczek mam trzy przyciski 2 na kocu i jeden pod spodem...
dzieki za odp[/quote]

Na manetce od wycieraczek jest tylko sterowanie komputerem. Sterowanie tempomatem jest na manetce od kierunkowskazów (lewej). Oznacza to że raczej nie masz tempomatu.
Awatar użytkownika
LineeK
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 01 lip 2009, 15:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LineeK »

jeśli chodzi o wycieraczkę tylną: nie napisałeś w jakiej pozycji masz manetkę od wycieraczek ;)
po pociągnięciu manetki w kierunku kierownicy nadal wycieraczka tylna pracuje?
c
casuss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 wrz 2010, 14:48

Post autor: casuss »

Co do sprzęgła to wszystko wskazuje na to że drgania przechodzą przez łożysko oporowe na łapę dociskową. Co niektórzy na pewno już będą straszyć kołem dwu masowym itp. Mi osobiście wydaje się że trzeba jeździć aż zacznie ślizgać, lub przestanie wysprzęglać. Daje to jeszcze dużo czasu eksploatacji. Nie napisałeś w jakiej pozycji pedału zaczyna "łapać"sprzęgło jeśli przy samej górze to już jesteś bliżej niż dalej do wymiany. Jeśli w środku i nie ma żadnych innych problemów(szarpanie przy ruszaniu, dziwne dźwięki itp) to trzeba jeździć oczywiście zwracając uwagę na zmiany zachowania sprzęgła.
W temacie radia nie pomogę gdyż nie mam takiego wynalazku jak nawigacja:) . Jeśli jednak problem pojawia się "czasem" odpada problem ustawień. Jedyne co możesz zrobić sam to poruszać wtyczkami w radiu. Można też mieć nadzieje że jak zrobi się cieplej to mu przejdzie.
Z tego co piszesz wynika że nie masz tempomatu(masz gołą lewą manetkę). jest tak jak pisał pawnow
Co do postu LineeK to nie podejrzewałbym użytkownika o to że nawet manetką nie pokiwał :grin:
q
qfalagupagu
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2010, 23:17

Post autor: qfalagupagu »

lewa mansteka jest "gola"
sprzeglo drzy jak naciskam ,niej wiecej wtedy jak juz mozna zmienic biegi
wycieraczka z tylu jak wloze bezpiecznik dzial normalnie ale nie moge jej wylaczyc :D tj . wlaczam ja manetka a nie moge wylaczyc
dziekuje wszystkim za pomoc
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

qfalagupagu

Chłopie opanuj się z tymi pochwałami! ja wiem że koledzy ci pomogli ale nie każde zdanie trzeba nagradzać!
q
qfalagupagu
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2010, 23:17

Post autor: qfalagupagu »

no dobra troche sie zagolopowalem :D
chcialem podziekowac za pomoc bo w sprawie aut jestem "laikiem "
raz jeszcze dzieki za pomoc
ps. moge pomoc w telefonach z "symbianem "
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”