Jest to skrzynka z elektrozaworami sterującymi poprzez podciśnienie zaworem upustowym turbosprężarki, zaworem egr, kalpą gaszącą i chyba tyle. W silniku 1.9tdi jest to rozwiązane przez 3 oddzielne elektrozawory a tu jest ta skrzynka. W sumie jej nie rozbierałem i nie wiem jak wygląda w środku ale zajmuje się tym co napisałem powyżej
a jest możliwe że te pudełeczko jest odpowiedzialne za nierównomierną pracę silnika ?
Czasem mi silnik wpada w dziwne wibracje i rzuca nim jakby był na nitkach.
I takie moje spostrzeżenie że jak rzuca tym silnikiem to mi te pudełeczko tak dziwnie pyka albo i nie pyka. Jego pykanie jest nie równomierne ;/ nie wiem co jest
Według mnie to raczej pyka ponieważ sterownik silnika odbiera informację o skaczących obrotach i ma problemy z dostosowaniem położenia zaworu egr. Można to sprawdzić czy sztangi od poszczególnych zaworów poruszają się w czasie tego pykania, poprzez dotkniecie sztang ręką. Inną metodą jest vag i przebadanie poszczególnych bloków pomiarowych. Dla większości jest podana wartość mierzona i przewidywana(czyli taka jak powinna być). Ogólnie rzecz ujmując to na wolnych obrotach bez dotykania gazu, wartości tam podane mają się nie zmieniać, lub zmieniać nieznacznie.