Polo 6n Szarpanie podczas pulsacyjnego dodawania gazu..

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

L
Leniewiec
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:55

Polo 6n Szarpanie podczas pulsacyjnego dodawania gazu..

Post autor: Leniewiec »

Witam serdecznie!
Mam problem z moją Polą..
Podczas pulsacyjnego dodawania gazu,lub podczas gwałtownego przyspieszenia odczuwa się taki dziwny efekt stukania,szarpania...
Na początek padło podejrzenie na sprzęgło-okazało się że wszystko jest w porządku.Sprawdziłem też czy nie są to poduszki-wygląda na to,że i ta diagnoza jest chbiona..Sam nie wiem co to może być?
Miał ktoś z Was może jakieś podobne objawy?
Proszę o jakąś wskazówkę..
Awatar użytkownika
Lechu1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 09 gru 2010, 23:12
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lechu1 »

Jaki silnik? proponuję sprawdzić ustawienie zapłonu; wieczorem w ciemnościach sprawdzić czy są przebicia na kablach WN;
a tak to jeszcze mogą ale nie muszą: czujnik Halla, zabrudzona kopułka lub palec rozdzielacza, świece, potencjometr przepustnicy, zabrudzony wtryskiwacz, uszkodzona cewka/cewki, trefne paliwo, może jezdziłeś na prawie pustym zbiorniku i syfu zaciągneło do układu paliwowego->filtr paliwa... Tak sobie głośno myślę :jester:
----->VW Polo Coupe GT 87` 1272ccm GK<-----
----->VW Polo Classic 97` AEX<-----
----->VW Polo 00` APQ<-----
L
Leniewiec
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:55

Post autor: Leniewiec »

Kabli nie sprawdzałem,wiem że mam luz na aparacie zapłonowym-może to ma jakieś znaczenie?Silnik 1,4 AEX
Jeśli chodzi o zanieczyszczenie paliwa to raczej odpada,to samo dzieje się na gazie-instalacja jest kilkumiesięczna.
Swiece zmieniałem 4 miesiące temu kopułkę czyściłem..
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Jest to pojedyncze szarpnięcie czy szarpanie ciągłe?
Obrazek
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Leniewiec tulejki na wachaczach?? swożnie?? kiedy wymieniane...
proponuje posmarować elemanty zawieszenia płynem do naczyń jeżeli ustanie to będziesz wiedział co nie tak :grin:
L
Leniewiec
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:55

Post autor: Leniewiec »

Tulejek nie sprawdzałem.Ale czy tego typu objawy świadczą o ich zużyciu?To szarpanie ciężko jest opisać..
Zależy jak się dodaje gazu-jeśli dodaje się pulsacyjnie to mam wrażenie jakby coś stukało,albo silnik się dławił i nagle złapał odpowidni "cug"..Trudno to zcharakteryzować.
Tuleje sprawdzałem parę miesięcy temu-może się skończyły?
Wiem,że przedni lewy amortyzator ma strzeloną poduszkęa możliwe że i łożysko-dlatego że przy jeździe po nierównym podłożu się odzywa a przy skręcie w lewo piszczy.Muszę tam zajrzeć tylko niech zima trochę odpuści..;)
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Ja obstawiam luzy w zawieszeniu z przodu. Co dokładnie to nie powiem bo wróżką :wizard: nie jestem ale tak jak Kacper mówił mogą to być tuleje wahaczy.
Obrazek
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

a masz podobne objawy przy hamowaniu pulsacyjnym ? o ile to zawieszenie radzę odwiedzić stacje diagnostyczną a może to wina mrozu jeśli polina pod chmurką
L
Leniewiec
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:55

Post autor: Leniewiec »

No pod chmurką stoi..;( Hmmm..sam nie wiem..
Może lepiej jak się udam do stacji djagnostycznej..
L
Leniewiec
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:55

Post autor: Leniewiec »

Okazało się,że miałem strzeloną gumę na wahaczu-wymieniłem cały komplet z jednej strony gumy marki "FEBI".Kupiłem także komplet na drugą stronę,jednak słyszałem że czasami lepiej jest wymienić cały wahacz nawet na używkę z orginalnymi gumami,dlatego zastanawiam się nad wymianą strony drugiej..
Po jeździe próbnej okazuje się,że jest dużo lepiej ale nie idealnie.To znaczy szarpanie nadal się zdarza-myślę,że ma to związek z silnikiem.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Czy przepustnica może mieć na to wpływ,a może kopułka,przewody?Jak to sprawdzić?
A w ogóle czy po wymianie gum trzeba ustawiać zbieżność?
Proszę o pomoc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”