Regulacja drążka zmiany biegów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

E
Exodos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 paź 2010, 19:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Regulacja drążka zmiany biegów

Post autor: Exodos »

Witam, wie ktoś jak ten cholerny drążek wyregulować ?
W książce Sam Naprawiam że trzeba jakiś wzornik 3069 mieć, ale nic nie ma na temat tego wzornika, na forum też szukałem, ale nic nie znalazłem.
Awatar użytkownika
czmc
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 604
Rejestracja: 30 maja 2010, 21:46
Lokalizacja: Zamość/Lublin

Post autor: czmc »

jeżeli chodzi Ci o to, żeby wyregulować na wybieraku... to ja u siebie rozkręciłem śrubę przy wybieraku, i ustawiłem wybierak na wsteczny, później ustawiłem lewarek zmiany biegów na pozycje wstecznego i pod spodem skręciłem śrubę wybieraka... czasami trzeba nawet milimetr przekręcić w lewo aby pewniej wbijał bieg...
Moje byłe POLO]
Obrazek
E
Exodos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 paź 2010, 19:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Exodos »

No w tym problem że jeżeli ustawię pierwsze wsteczny, to później nie mam 1 i 2, a jak ustawie na 1, to nie mam wstecznego.
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

No ale tam do regulacji tego drążka, są na tym wybieraku otwory na których regulujesz.
I nie reguluj na wstecznym tylko spróbuj na 5 albo 1. Jak na wstecznym regulowałem tez mi wcięło 1,2.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
E
Exodos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 paź 2010, 19:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Exodos »

[quote="Brzeziak_"]No ale tam do regulacji tego drążka, są na tym wybieraku otwory na których regulujesz.
I nie reguluj na wstecznym tylko spróbuj na 5 albo 1. Jak na wstecznym regulowałem tez mi wcięło 1,2.[/quote]

O jakich otworach mówisz ? Bo ja tam nic nie widziałem.
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Mam kanał to wejdę, zrobię fotki i jutro podeślę.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
Awatar użytkownika
czmc
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 604
Rejestracja: 30 maja 2010, 21:46
Lokalizacja: Zamość/Lublin

Post autor: czmc »

na wybieraku są 2 śruby, jedna co trzyma całość do wybieraka, i śruba co trzyma drążek sfrezowany co idzie od lewarka do wybieraka... i odkręcaj tą drugą, bo przy tej 1 nie ma regulacji, jest tylko czy bliżej czy dalej od skrzyni ma być podpięty drążek...
Moje byłe POLO]
Obrazek
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Obrazek

Kółkiem niebieskim zaznaczyłem śrubę którą regulowałem biegi u mnie.
Kółkiem czerwonym zaznaczyłem te otworki, kurde nie wiem jak to nazwać, wgłębienie które jest nawiercone na wybieraku. Tam gdzie jest wkrecona śruba w kółku niebieskim masz taki sam nawiercony otworek.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
E
Exodos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 paź 2010, 19:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Exodos »

No ok, mam takie coś, teraz mi powiedz jak mam ustawić ten wybierak na 1 biegu żeby później ustawić drążek zmiany biegów na 1.
Awatar użytkownika
czmc
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 604
Rejestracja: 30 maja 2010, 21:46
Lokalizacja: Zamość/Lublin

Post autor: czmc »

[quote="Brzeziak_"]Obrazek

Kółkiem niebieskim zaznaczyłem śrubę którą regulowałem biegi u mnie.
Kółkiem czerwonym zaznaczyłem te otworki, kurde nie wiem jak to nazwać, wgłębienie które jest nawiercone na wybieraku. Tam gdzie jest wkrecona śruba w kółku niebieskim masz taki sam nawiercony otworek.[/quote]

tą śrubę co zaznaczyłeś to przecież nie da się regulować biegów ( to tylko do wyboru otworu, bo jakbyś nie przekręcił korpusem to i tak śruba wejdzie w nawiercony otwór , tylko niszczy się wybierak), ta druga śruba (na zdjęciu wyżej widać nakrętkę ) = ja ustawiałem na 1, 5... to było ciężko to wyregulować, a jak ustawiłem na wsteczny (zawsze jesteś pewny, że masz go wbitego (dźwięk inny i światło wsteczne świeci) druga osoba zmienia pozycję lewarka a ta osoba pod spodem ustawia jaki kąt ma być dokładnie na wybieraku i skręca... 2/3 próby i biegi powinny wszystkie chodzić... mogę się mylić ale już w 2 polówkach tak ustawiłem i odpukać jeżdżę ... :)
Moje byłe POLO]
Obrazek
E
Exodos
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 paź 2010, 19:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Exodos »

No nic, spróbuję to zrobić, ale najpierw swap z 1.0 na automatycznym ssaniu na 1.1 na ręcznym, bo mnie ten Pierburg 1B zniszczy, bo to ile spala to jest masakra.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”