Jaki moduł odpalania wybrać ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Jaki moduł odpalania wybrać ?

Post autor: asad87 »

Chcę zamontować w swoim polo taki moduł, który włącza podgrzewanie świec żarowych, gdy silnik jest ciepły. Jaki według was jest lepszy ? czy, to nie ma znaczenia ? Proszę o poradę. Dzięki
http://moto.allegro.pl/bmw-opel-vw-dies ... 98653.html
http://moto.allegro.pl/zle-odpala-sintr ... 88788.html
http://moto.allegro.pl/chip-ulatwiajacy ... 76286.html
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Te wszystkie moduły są przeznaczone do tdi gdzie pompa sterowana jest elektronicznie a jak jest w aef?
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

http://moto.allegro.pl/bmw-opel-vw-dies ... 98653.html
w opisie tego modułu napisanej jest, że znajduje doskonałe zastosowanie w silnikach vw zwykłych dieslach (1.9D) a ja taki posiadam.... a ma ktoś może taki albo inny moduł zamontowany ?
w AEF pompa raczej nie jest sterowana elektronicznie. ale mogę się mylić....

Zamówiłem taki moduł od firmy MSE w Krakowie. Czekam na przesyłkę i jak zamontuję, to napiszę jak to działa i czy działa :)
Podobno trzeba to podpiąć pod czujnik temperatury i zasilanie i to wszystko :) po przekręceniu kluczyka w stacyjce moduł oszuka czujnik, że jest niska temperatura silnika i załączy grzanie świec i silniczek odpali elegancko, nie męcząc rozrusznika :)
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

Obrazek


Moduł został dziś zamontowany i sprawuje się dobrze. Świece grzeją niezależnie od tego, jaka jest temperatura silnika.
- czerwony kabelek do zasilania
- czarny do masy
- dwa brązowe do czujnika temperatury silnika
Nie ma już problemu z odpalaniem na temperaturze 70 stopni :)
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

Odpowiedz mi tylko na jedno pytanie: jaki jest sens grzania świec żarowych jak silnik jest ciepły?? Bo nie rozumiem sensu tego rozwiązania :-)
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

[quote="cage009"]Odpowiedz mi tylko na jedno pytanie: jaki jest sens grzania świec żarowych jak silnik jest ciepły?? Bo nie rozumiem sensu tego rozwiązania :-)[/quote]

Taki ze inaczej jest ciężko zapalić na ciepłym silniku. Dziwne ?? niekoniecznie. Winna jest pompa wtryskowa . Zapewne polo ma ok 150 -160 tys. Bo wtedy już ona pada. Wiem bo ... sam mialem takie problem tylko ze moja modyfikacja nie kosztowala mnie ani zł i 2 min roboty. Ale na wiosne musze zrobić pompe.
Czerwone jest szybsze ;-)
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

To rozumiem że jest usterka pompy. Tylko pytam czy nie lepiej jest ją naprawić, zamiast montować takie wynalazki?? Psująca pompa = większe spalanie, możliwe przecieki itp. Nie lepiej zainwestować raz a porządnie??
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

Autko ma już 180 tyś przebiegu i zapewne pompa tyle samo.... No i długo kręci na ciepłym, tzn raz odpala od razu a raz muszę długo kręcić.... Najlepiej kupić nową pompę ale ona kosztuje z 700zł jak nie lepiej.... i to jeszcze jest ten zasrany lucas.... Spalanie mam w normie, trasa 5,3 miasto do 7 litrów. W mieście robię, krótkie odcinki....
Teraz czekam mnie przegląd, oc + ac i wyjdzie jakieś 700-800zł.... a już na pompę nie będę mieć od razu tyle....
A co zrobiłeś ze swoją pompą, że rozwiązałeś ten problem ? podniosłeś dawkę paliwa na pompie ?
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

gorzej :P rozłaczylem kabelek od czujnika :P Bo masz 4 . 2 na czujniku sa odpowiedzialne za pokazywanie temp. na zegarach a 2 za informacje o temp. dla jednostki sterujacej (bo komputerem tego nie mozna nazwac) i poprostu zawsze widzi ze silnik jest niby zimny. I ustawia sobie automatycznie dawke na zimny silnik. Też mam teraz włąsnie rpzeglad i ubezpieczenie ale zbieram zbieram i zrobie tą regeneracje :)
Czerwone jest szybsze ;-)
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

wodzu@ to spalanie masz większe i obroty cały czas masz wysokie czyli 1000 nie drażni Ci to? nie lepiej zrobić ten kabelej na przerywnik tak jak ja mam? ze kabelek mam cały czas złączony a gdy nacisne przycisk pod kierownicą (przerywacz) tego magicznego kabelka oszukuje silnik podgrzewa świece ja go puszczam po około 5sekundach i odpalam od strzała i obroty na 950 lecą dodam ze polo na liczniku ma 257tyś :p hehe i wole mieć 700 zł w kieszeni (koszt używki pompy) niż 2zł przerywacz fakt troszke upierdliwe ale przyzwyciaiłem sie.Dodam że dałem sie na to złapać jak kupowałem polo mianowicie handlarze mówili że to przycisk od odcinania zapłonu (że sam sobie świece grzeje itd) hehe taki bajer .dopiero po jakimś czasie zrozumiałem że to tylko przerywnik od temperatury zeby na ciepłym palił.
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

[quote="ghul177"]wodzu@ to spalanie masz większe i obroty cały czas masz wysokie czyli 1000 nie drażni Ci to? nie lepiej zrobić ten kabelej na przerywnik tak jak ja mam? ze kabelek mam cały czas złączony a gdy nacisne przycisk pod kierownicą (przerywacz) tego magicznego kabelka oszukuje silnik podgrzewa świece ja go puszczam po około 5sekundach i odpalam od strzała i obroty na 950 lecą[/quote]

Obroty spadaja normalnie na 940-950.... po ok 3 min . I jest ok. na początku spalanie jest wieksze ale... co zrobić. Bedzie cieplej to zrobie pompe i ponownie podepne tak jak ma być. Nie bede sie bawil w prowadzenie kabli itp. bo chwilowo nawet nie mam czasu i gdzie się w to bawić :P
Czerwone jest szybsze ;-)
Awatar użytkownika
asad87
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 279
Rejestracja: 05 mar 2010, 19:02
Lokalizacja: Lubin

Post autor: asad87 »

[quote="ghul177"].Dodam że dałem sie na to złapać jak kupowałem polo mianowicie handlarze mówili że to przycisk od odcinania zapłonu (że sam sobie świece grzeje itd) hehe taki bajer .dopiero po jakimś czasie zrozumiałem że to tylko przerywnik od temperatury zeby na ciepłym palił.[/quote]

Podobno dobry bajer, to połowa sukcesu :D
Dziś patrzyłem na ceny używanych pomp.... i tak 700zł trzeba dać... ale w jakim to stanie.... a wiecie ile kosztuje regeneracja własnej pompy ? i czy to ma sens ? bo za wymianę uszczelki w pompie zapłaciłem 100zł :shock:
Seat Ibiza 1.4 60KM 97r.
Opel Corsa 1.2 75KM 01r.
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM 02r.
VW Golf 1.6 101KM 97r.
Fiat Punto 1.2 60KM 02r.
VW Polo 1.9D 64KM 97r.
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

u mnie niedaleko gosciu za 500 regenerowal ale to bylo do Forda Escorta 1.8D
Czerwone jest szybsze ;-)
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

podobno ze lucasa cieżko zregenerować wrecz nie opłacalne. podobno jakas tam głowica kosztuje 1800 i pompiarz polecił mi żeby na szrotach pojeżdzić i z jakiegoś anglika kupić (szrotów u mnie pełno) mówi ze im mniejsze zaśniedzenie pompy na zewnątrz tym lepiej i pompa w lepszej kondycji jest. narazie jezdze tym co mam do puki całkiem nie padnie
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”