Postanowiłem założyć nowy wątek gdyż tematy przeze mnie poruszane są rozsypane po forum a w gruncie rzeczy dotyczą jednej tylko części samochodu a mianowicie modułu komfortu.
Z tego co wiem to w mojej wersji polo 9n3 z 2008r mamy już zintegrowaną magistrale CAN we wszystkich elektronicznych podzespołach autka co niestety odrobine utrudnia jakiekolwiek zamiany ( a może w ręcz przeciwnie?).
1. Zacznijmy od centralnego zamka którego sterowanie odbywa się u mnie jedynie z kluczyka. Co za tym idzie chciałbym dokupić kluczyk z pilotem i go dokodować do modułu. Czyli przeprowadzić adaptacje i wpisać do IMMO. Nie wiem jednak czy mój moduł komfortu w ogóle ma taką funkcję a jeżeli ma to pewnie jest ona wyłączona. Sterownik: 6Q1 937 049 F czyli jak gdzieś przeczytałem (może niewłaściwie) wersja full "wypas". Zgodnie z tym stwierdzeniem mogę przypuszczać, że da się przeprowadzić adaptacje pilota ale czy koniecznie musiałby to być pilot o numerze 1J0 959 753 DA? (nowu gdzieś to przeczytałem) Czy nie wystarczył by kluczyk 1K0 959 753N bo ten jest stosunkowo tani. Jeżeli chodzi o dopisanie do IMMO to rozumiem, że bez Vag'a się nie obejdzie. Dodam, że VW nie dał mi żadnego kodu pin ani numeru klucza. Podobno dorabiają na podstawie numeru VIN. I jeszcze jedno pytanie. Czy raz zapisany transponder z kluczyka 1K0 959 753N można dopisać do komputera mojego 9n3 czy musi być nigdy nie zapisywany?
2. Punkt drugi to autoalarm. Jak część właścicieli naszych pięknych polówek nie posiadam kontroli otwarcia maski ani drzwi. Za to światło w środeczku się zapala. Tak więc posiadam wszystkie wyłączniki do alarmu nie licząc kontroli wnętrza. Pytanie: Czy w moim module jest możliwość aktywacji alarmu? Jeżeli tak to gdzie miałbym podpiąć syrenę?
3. Jeżeli żadne z powyższych nie będzie działać albo koszty przekroczą rozsądną granicę to jak podłączyć sterowanie centralnym zamkiem z instalacji. Tzn które przewody odpowiadają za co w lewych lub prawym słupku drzwiowym i jak miałbym podłączyć sterownik by miało to wszystko ręce i nogi. Co się zwiera a co rozwiera i gdzie są zestyki krańcowe.
4. Ostatnia sprawa dotyczy podłączenia zasilania w komorze silnika. W związku z zakończoną sukcesem instalacją świateł dziennych w miejscu halogenów poszukuje źródła zasilania w komorze silnika. Musiałoby być ono na tyle mocne by bez trudu dało sobie rade z 1A prądu i jednoczenie nie dało się zakłócić przez sygnał z przetwornicy znajdującej się w światełka. Tak więc zasilanie ECU lub pompy EPC odpada. Myślałem za to czy nie ma zasilania na sterowanie wysokością reflektorów. Czy tam zasilanie jest na stałe podane i czy czasem nie będzie ono za słabe.
Na zakończenie chciałbym zapytać czy ktoś może ma dostęp do instalacji elektrycznych do POLO 9N1,2,3 lub jakiejkolwiek z tych wersji. Najlepiej z bogatym wyposażeniem. Wiem, że są inne niż u mnie ale nie wszystko w końcu zmienili.
Dodatkowo jeszcze zapraszam do pisania na maila z prośbą o skan mojej instrukcji obsługi.
Pozdrawiam!!!
EDIT:
No i w serwisie mi powiedzieli, że ta wersja modułu czyli z literką F na końcu nie jest full i nie ma odbiornika do pilota. Czy ktoś może to potwierdzić? Jaki powinien być ten moduł by obsługiwał wszystkie funkcje? Pozdrawiam!!!

