Siemka wiem coś o cieżko chodzącym recznym max 2ząbek sam to przerabiłem wymiana linek na nowe i ręczny śmiga że palcem można wajchę podnieść:) normą jest że linka prowadząca się zacina, zobacz czy pancerz nie jest popękany
A ja mam takie pytanko:
Wymieniałem wszystkie sprężynki z tyłu. Wymienione linki także wszystkie 3. Poskładane tak jak ma być i po odpowietrzeniu pedał wpada w podłogę.. Czemu?
Czy bez tych samoregulatorów może to się dziać? I czy po założeniu wróci to do normy?
Wcześniej linki się zacinały i blokowaly szczęki, tak, ze szczęka z jednej strony jest gruba z drugiej blacha... Wiem że musze szczęki i bębny wymienić, ale czy założenie samoregulatorów zatrzyma ten pedał przed wpadaniem w podłogę?
Gdyby nie był potrzebny to by go tam nie montowali. Generalnie to on do tego jest - kasuje luzy i tłoczek chodzi tyle ile potrzebuje, a nie w całym swoim zakresie pracy.
Czyli powinno choć trochę wrócić do normy .. Ok dzięki
A powiedzcie mi jak on jeszcze tam ma iść ? bo z rysunków na którejś stronie nie mogłem dojść do tego jak on tam ma być.. Sprężyna za jeden z otworów na dole, a ten regulator ?
PS. Co do szczęk to jak na wiosne postawię Polo na warsztat bo będę robić łożyska skrętne i rozrząd to zrobię cały tył bo łożyska też już mi się sypać zaczynają.
Witam wszystkich
Od roku borykam się z problemem "bijących" hamulców (bije prawa strona przód) może zacznę od tego co już wymieniłem w aucie żeby ułatwić:
-wymieniałem kilkukrotnie tarcze różnych firm np ATE power disk teraz mam SBS podobno miały być twardsze jednak tak samo jak poprzednio przejazd około 1000km bije znowu, robiłem też próby po przetoczeniu tarcz u znajomego i też nic kilkaset km i to samo.
-klocki za każdym razem też wymieniłem.
-piasty.
Poza tym zmieniłem wahacze , drążek kierowniczy oraz przekładnie(był na nie czas myślałem że może one dają wrażenie bicia, ale jednak nie).
-wymieniłem też pompę hamulcową zaciski oraz przewody ham.
Wymian dokonywał mój znajomy mechanik zawsze robi wymiany przy mnie i dokładnie wykonywał robotę sam mówi że nie wie co może być przyczyną bo już mu nie przychodzi nic do głowy. Macie jakieś rady może też ktoś miał taki problem ?? dodam że zbieżność jest ok, kółka też proste bije podczas hamowania i przenosi wibracje na kierownicę co jest nie tylko irytujące na początku tylko delikatnie bije ale po pewnym czasie już tak mocno że nie da się wręcz jeździć.
zmienilem szczęki hamulcowe, z wszystkimi spręzynami w bebnie, i zauwazyłem że samoregulator ( zaznaczony na zdjeciu) calkowicie opada ... bęben schodzi teraz bez problemu chodz wczesniej na starych szczekach, trzeba bylo podwarzyc przez dziure od sruby kola samoregulator aby go zdjac beben co bylo prawidlową zasadą a ktora nie występuje teraz po zmianie szczęk, wszystko jest zmontowane w 99% dobrze.... i teraz czy tak ma ? powinien on calkiem opaśc opierając sie juz o metal łączący szczęki?
Najlepiej ustaw go tak aby bęben wchodził dość ciasno, a następnie wciśnij parę razy hamulec nożny albo zaciągnij ręczny. Wtedy samoregulator powinien się ustawić w odpowiednie położenie.
nie za bardzo da sie go ustawic tak zeby beben ciasno wchodzil, a jaka jest grubość bębna w środku tej cześci o którą opierają sie szczęki, bo podejrzewam ze sie konczą chyba....
Witam, właśnie zwracam się do was z pytaniem co może spowodować twardy pedał hamulca? Wsiadłem do samochodu i wcisnąłem pedał i jak drugi raz wcisnąłem to już był twardy tzn. stawiał duży opór przy wciskaniu.
Z góry dzięki za podpowiedzi
Ostatnio kumpel który ma swój warsztat wkładał do vento tarcze wentylowane więc zamówił tarcze okazało się że klocki nie wejdą zamówił klocki z polo jakieś cienki i dało radę to złożyć i mówi że u mnie też tak samo da radę założyć tarcze wentylowane tylko trzeba cienkie klocki kupić. Próbował ktoś tak zrobić?? W sumie tak policzyłem to może i wejdzie w polo są klocki 19,7 mm i ponoć są też 15,3 czyli różnica w grubości to 4,4 mm razy dwa bo mam dwa klocki to 8,8 mm czyli mniej więcej tyle ile grubsza jest tarcza wentylowana od pełnej. Dodam odrazu ze w vento były zaciski pod pełne tarcze a nie pod wentylowane
david921 jeżeli przy włączonym silniku pedał hamulca jest twardy to obstawiam padnięte serwo (wspomaganie hamulca). Jak tylko przy wyłączonym to moim zdaniem przy dobrze odpowietrzonym układzie i nowych klockach, pedał może byc twardy.