Pytanie odnośnie polo 1.0 1997r

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
rampage
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 19 sty 2011, 9:03

Pytanie odnośnie polo 1.0 1997r

Post autor: rampage »

Mam do was pytanie, od pewnego czasu kłucę się z bratem o pewną kwestię a mianowicie w trakcie jazdy moim polo ruszam z jedynki wkrecam sobie go do 4,5t obrotów zmieniam na drugi bieg i też go wkręcam do podobnych obrotów itd. robię to aby szybciej ruszyć ze świateł z skrzyżowania czasami po prostu dla picu, i o co mi chodzi mój brat twierdzo że wkręcanie polo do 4,5t albo do 5t może spowodować spalenie uszczelki pod głowicą albo jej wydmuchanie, ja uważam inaczej że silnikowi nic się nie stanie bo praca na tak wysokich obrotach nie twa dłużej niż 3-4 sekundy, oczywiście jeśli jadę trasa np. A4 to całą drogę autko pyka sobie na 5jatym biegu i 4 do 4,5t obrotów.
proszę o komentarz.
A pochwale się max moim polo na autostradzie wyciagnołem 180 km/h ;D i to jest dla mnie strasznie dziwne bo moja znajoma ma takie samo auto z tym samym silnikiem i nawet podobnym przebiegiem a jej autem max 150 jechałem i to z lekkiej góreczki, zastanawiałem się od czego to zależy.
Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Redmitsu »

Zapewne licznik konczy sie na 7tys obrotow? Moj znajomy mial rowniez polo 1.0 ktore mialo 7tys. obrotow na liczniku i tez wyciskal z niej okolo 170km/h moja natomiast 1.0 ma na liczniku do 6,5tys obrotow i max idzie wlasnie 150km/h tak jak u twojej znajomej ;]

Wychodzi na to ze musialy byc 2 wersje polowek 1.0 (moja jest 97r, jego chyba tez byla) ale dlaczego tak jest nie mam pojecia ; p
Awatar użytkownika
Matelko
Początkujący
Początkujący
Posty: 110
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:47
Lokalizacja: RLE > Rzeszów

Post autor: Matelko »

Ja mam polówke 1.0 50KM na liczniku 7 tys ale więcej jak 150km/h nie da rady ale wydaje mi sie że szkoda kręcic silnik wiecej jak 4 tys raz ze boruczy dwa to jest troche za słaby silnik zeby miał dobre odejscie hehehh
Awatar użytkownika
Bielo
Swój
Swój
Posty: 863
Rejestracja: 25 paź 2010, 17:48
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Bielo »

hmm... jak wam udaje się Polo z silnikiem 1.0 jechać 170-180 km/h to ja u kumpla w Renault z 2.8 V6 174 KM pod maską zamknę chyba licznik z 240 na blacie :jester:

nie wiem czy wkręcanie Polo na obroty 4500- 5000 obr/min spowoduje wypalenie uszczelki, ale spowoduje znaczny wzrost zużycia paliwa i hałasu w środku
Obrazek
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Można wkręcać do bezpiecznej granicy zaznaczonej dla danego silnika pod warunkiem, że jest olej itp itd.
Jeżeli nie odcięło to znaczy, że jeszcze może. To nie są nowe silniki, że zaraz coś się wykrzaczy.

[quote="Bielo"]ale spowoduje znaczny wzrost zużycia paliwa i hałasu w środku[/quote]
to czasami pożądane efekty :)
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Redmitsu
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 lis 2009, 21:49
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Redmitsu »

Hałas może tak, ale wzrost paliwa napewno nie jest pożądany. Niestety cos kosztem czegos ;)
Awatar użytkownika
Matelko
Początkujący
Początkujący
Posty: 110
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:47
Lokalizacja: RLE > Rzeszów

Post autor: Matelko »

[quote="Artpolo"]to czasami pożądane efekty[/quote]

No mnie raczej cieszy efekt odwrotny hehehe
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”