[6N] Zdjęcie osłony z przewodów zapłonowych - skutek

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mzibo
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 19 paź 2009, 22:46

[6N] Zdjęcie osłony z przewodów zapłonowych - skutek

Post autor: mzibo »

Cześć,

Jakieś 1,5-2 miesiące temu miałem przebicie na jednym z przewodów zapłonowych. Silnik pracował na 3 cylindrach, oczywiście wiązało się to ze spadkiem mocy, drżeniem na wolnych obrotach, itp. Mój znajomy mechanik zdjagnozował wtedy, że na jednym z przewodów jest przebicie, zdjął metalową obudowę i podłączył ten przewód bez niej. Problem ustąpił, silnik pracował równo, moc była taka jak wcześniej. Niestety od kilku dni coraz wyraźniej odczuwam powrót poprzednich objawów, tzn. znowu zaczyna mi drżeć auto, i znowu zaczynają falować obroty, na razie nie jest to jeszcze aż takie wyraźne, ale zdecydowanie czuję, że coś się dzieje. Oczywiście podejrzewam przewody. Niestety nie mam narazie kluczy, żeby odkręcić osłonę silnika, więc nie mogę stwierdzić jeszcze czy kolejne przewody mają przebicie.
Proszę o wskazówki:
1. Jeżeli okaże się, że kolejny przewód ma przebicie, czy można znowu "bezkarnie" zdjąć metalową obudowę?
2. Przewody prawdopodobnie są oryginalne (1998 rok) więc czy powyższe akcje mogą sugerować, że już powinna nastąpić wymiana?
3. Czy ktoś może jeździ bezproblemowo na tańszych zamiennikach? Ceny 200-300zł to dla mnie spory wydatek.

Z góry dzięki
Pozdr
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

ad.1. Jak sam widzisz nic się nie dzieje bezkarnie. To prowizorka i po jakimś czasie problem wróci. Być może to ten sam przewód szwankuje - nie wiadomo co tam się dzieje bo jest osłona.

ad.2. Powinna nastąpić wymiana.

ad.3. Próbowano jeździć na tańszych zamiennikach i z biegiem czasu okazywało się, że jednak warto kupić coś lepszego.
Na pewno jednak będą lepsze od tych obecnych. Niech się jeszcze wypowiedzą osoby, które mają zamienniki.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2011, 1:10 przez Artpolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

nowe kable to 80-150 zł zależy jakiej marki
sorry ale czy warto oszczedzać
stare kable nie tylko to co się w obecnej chwili dzieje z twoim silnikiem ale też większe spalanie bo świece są nie dogrzane
napisz jaki silnik masz albo oznaczenia to będzie łatwiej ci powiedzieć ile musisz przyszykować kasy :grin:
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

wymień jak najszybciej przewody zastosuj jakiś dobry zamiennik i po kłopocie
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
m
mzibo
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 19 paź 2009, 22:46

Post autor: mzibo »

Silnik to 1.0 50 koni, symbol AER.

Dzięki za wszystkie podpowiedzi, dzisiaj będę sprawdzał co tam się dzieje.
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Podepnę się pod temat potrzebuje prowadnicę przewodów zapłonowych tą plastikową co w niej biegną przewody zapłonowe do każdego z cylindrów.Kto wie gdzie to kupić i jak to się nazywa
T
Tony
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 339
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:37
Lokalizacja: WF

Post autor: Tony »

sidkoz pisze:Podepnę się pod temat potrzebuje prowadnicę przewodów zapłonowych tą plastikową co w niej biegną przewody zapłonowe do każdego z cylindrów.Kto wie gdzie to kupić i jak to się nazywa[/quote

mocowanie./listwa przewodow.szukaj uzywki albo aso :)
V ZLOT   PKP  2010
VI ZLOT  PKP  2011:
I MIEJSCE W TURNIEJU PIŁKI NOZNEJ.GRUPA MAZOWIECKA

Grupa Mazowiecka -Stara gwardia
Smigałem: Polo 6n2 sdi , 6n2 gti ,Golfik 4 ,  9n 1.9TDI     
:  Audi A6 C6 3.2 Fsi .Audi Q7 4.2. Hyundai I 30 1.4
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”