Swiece podgrzewania plynu chlodn.SDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
MICHAL
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 356
Rejestracja: 30 maja 2009, 19:24
Lokalizacja: SBI

Swiece podgrzewania plynu chlodn.SDI

Post autor: MICHAL »

Witam.Kto ma swiece podgrzewania plynu chlodnichego w SDI 1.9 lub 1.7.
Ja mam cos takiego w 1.7SDI i ponoc grzeja plyn jak silnik zimny a potem w razie potrzeby dogrzewaja i utrzymuja 90st?
Czy to tak dziala?Ktos cos wie na ten temat?Na zdj sa zaznaczone te swiece.Koszt 1szt. to ok. 80zl czy to prawda?A jak sprzwdzic czy one sa sprawne i czy dzialaja?
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

te swiece sa dokladnie takie same jak do AEF'a czyli zwyklego 1.9D w polo. Swieczki sa sterowane przez ECM i tak przy duzym obciazeniu alternatora grzeje tylko jedna jesli mamay rezerwe mocy pradowej to wtedy zalacza sie drugi stopien i grzeja wtedy trzy szt. Moc ich grzania jest ze tak powiem dla mnie conajmniej smieszna a za to alternator dostaje troszke w tylek.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

hmmm ale po co one grzeja ? co powoduje to podgrzanie plynu ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

nieco szybciej cieplejszy jest plyn chlodzacy a co za tym idzie cieplej w kabinie. Z tym ze moc grzewcza jest smieszna bo w okolicach 400 wat czyli jakas jedna piata tego co suszarka do wlosów. za to dosc znacznie obciaza alternator. Oczewiscie wszystkie trzy swieczki dzialaja jednoczesnie tylko na wysokich obrotach silnika.
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

czyli jednym słowem nie warto zainwestować/dorobić takie coś? a co daje załonienie tekturą chłodnicy? chyba nie to że auto sie będzie szybciej nagrzewać bo jak sprawny termostat to nie powinien puszczać na chłodnice
T
Tomexy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 21 gru 2010, 2:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tomexy »

czy my w AEF tez to mamy?
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

[quote=""ghul177""] a co daje załonienie tekturą chłodnicy? chyba nie to że auto sie będzie szybciej nagrzewać bo jak sprawny termostat to nie powinien puszczać na chłodnice[/quote]

Wentylator będzie się szybciej włączał.
Gdy termostat jest sprawny nie ma sensu zakrywać chłodnicy.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""Tomexy""]czy my w AEF tez to mamy?
[/quote]

nie bo nie ma ecma do sterowania tym grzaniem a z drugiej strony to tak szybko sie nagrzewa aef ze nie ma potrzeby.

[quote=""ghul177""]czyli jednym słowem nie warto zainwestować/dorobić takie coś? [/quote]

tak jak pisalem daje tyle o kot naplakal a za chwile mozesz miec problem z alternatorem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”