[9n] Jaki najlepszy akumulator do 1.2 12V

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bluemop
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 13 paź 2010, 10:47

[9n] Jaki najlepszy akumulator do 1.2 12V

Post autor: bluemop »

Witam
Niestety poranki coraz chłodniejsze i mój akumulator w Polo niestety padł. Podpiąłem go do prostownika, ładował się (12A) całą noc i dzień a wskaźnik naładowania pokazywał ciągle tylko 50% stanu naładowania. Czy ktoś mi może powiedzieć o co chodzi? Czy to oznacza że akumulator jest już do wyrzucenia? Jeśli tak to jaki by najlepiej kupić?
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Wydaje mi się, że skoro cały czas masz 50% naładowania to już coś nie tak z akumulatorem. Ja osobiście zalecam używać oryginalnego, takiego jakiego zaleca producent. Zawsze to parę złoty więcej zapłacisz, ale wiesz, że na tą moc ten akumulator jest stworzony i zalecany. U mnie autko z takim samym silnikiem na oryginale pali na dotyk :oki: .
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

uwaloną cele masz w aku możesz się z nim już pożegnać i kupić nowy 40-44 Ah scyknie, centra, varta czy oryginalny z ASO, też warto taki zakupić,
civic r18a2/407 1,6 HDi
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Aktualnie sam mam problem z moim akumulatorem. Mój aktualny akumulator to akumulator bezobsługowy, który używałem o mocy: 12V 60Ah 480A. Posiada on magiczne oko, pozwala mi określi poziom elektrolitu i stan naładowania. Z instrukcji wynika, iż wskaźnik zielony - akumulatora jest w dobrym stanie, wskaźnik czarny - jest konieczne naładowanie, inny kolor wskaźnika - graniczny poziom elektrolitu i kłania się wymiana aku.

Mam problem z określeniem stanu, zrobiłem 4 zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W tej chwili akumulator jest podpięty do prostownika od 10godz. wskaźnik A jest na skali 0-1 cały czas i co jakiś czas prostownik wyłącza się, bo ma małą diodę sygnalizującą pracę po czym znów się załącza. Czy tak powinno być i czy po tych zdjęciach, bo tyle samo widzę akumulator jest ok. ? Oprócz tego auto mi dopiero odpaliło na klemach od znajomego auta. A teraz nie jestem pewien czy akumulator jest sprawny czy jednak do wymiany czy też może inna jest wina problemu.
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Puki odpala jest ok. Wskaźnik powinien być zielony , ale to może byc spowodowane niskim stanem elektrolitu. Trzeba dolać wody destylowanej (dostępna w marketach ok 5 PLN za 5L). Poziom ma sięgać do małych wystepków (jakby małych łapek) w celach. Odklej naklejki z góry i wszystko powinno być jasne jak okręcić korki do cel albo podważyć i wyjąc dekiel. Po dolaniu po paru dniach (doładowaniu powinno się pojawić zielone oko u mnie tak na ori Varcie tak było). A o wymianie aku decyduje pomiar napięcia po naładowaniu i pomiar prądu rozruchowego. A w praktyce jak jest naładowany i nie ma siły kręcić dłużej niż 5-10 sekund.

Obrazek
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Trzeba dolać wody destylowanej
tu się wszystko zgadza ja próbowałem dolać tzn otworzyć te komory i dolać mam ori akumulator ale bez powodzenia...

Co do kupna aku to w grę wchodzi centra, varta a najlepiej oryginalny z ASO kosztuje stówkę więcej ale żywotność ma dłuuugą...
civic r18a2/407 1,6 HDi
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Po 20godz. ładowania akumulatora, dalej nie rusza. Dorwałem się miernika i oto wynik, czyli wymiana się kłania (200zł nie moje już :glare: ).
Obrazek
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

prawdopodobnie jedna z celi aku jest uszkodzona, rozglądaj się za nowym akumulatorem
civic r18a2/407 1,6 HDi
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Postanowiłem kupić jak najtaniej, ten co miałem podejrzewam że mógł paść ze względu na wiek, bo ja nie wymieniałem akumulatora od kupna, a samochód mam od wakacji 2010. i ma on 8lat więc może być to 2 akumulator już jego. Znalazłem aku nówkę z Wrocławia firmy TIGER 55Ah 420A. A wczoraj jeszcze odpalałem go na aku 44Ah 320A i odpalił :)

Edit: 04 sty 2011r. 16:55
No i kupiony wszystko sprawdzone miernikiem przed odpalaniem po odpaleniu i z odpiętą + klemą.
link do aku: http://allegro.pl/akumulator-tiger-55-a ... 64086.html
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Data produkcji powinna być wybita gdzieś na aku. Ale jeśli to Varta to jest raczej część oryginalna (aku miał 8 lat więc zasłużenie należała mu się emerytura).
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”