Uszczelka-tuleja wodzika lewarka zmiany biegów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lambers
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 28 kwie 2009, 18:47
Lokalizacja: Koszalin

Uszczelka-tuleja wodzika lewarka zmiany biegów

Post autor: lambers »

Witam. Nie wiem, czy w temacie dobrze nazwałem te części.

Obrazek

Zaznaczyłem je na rysunku powyżej. Tuleja (1) jest już mocno wytarta, w związku z czym występuje pomiędzy nią, a wodzikiem (?), czyli tym prętem który biegnie w kierunku skrzyni duży luz (około 3-4 mm). Tuleja ta znajduje się w obudowie lewarka zmiany biegów (2). Mam problemy z 2 i 4 biegiem (2 w zasadzie w ogóle nie wchodzi, 4 coraz częściej wyskakuje, bądź są problemy z jej wbiciem). Znajomy mechanik stwierdził, że wymiana tej tulei wyeliminuje problem (1,3 i 5 bieg wchodzą bez problemu). Za radą jednego z forumowiczów, przesmarowałem obficie wnętrze tej tulei i rzeczywiście pomogło, ale jedynie na kilka wbić 2 biegu. Później smar się wytarł i dalej jest tak samo źle. Chodziłem po sklepach, przeglądałem internet i nigdzie nie mogę dostać tej tulei. Gdzie mógłbym ją znaleźć? Może ktoś z forumowiczów posiada takową na sprzedaż? Jak poradzić sobie z tym problemem?

Pozdrawiam, Wojtek.
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

zostaje ci wyciac z grubego kawalka gumy .. niestety oryginalne umieraja po dluzszym uzytkowaniu :skull: .. i nalezy je do sztukowac ..
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
l
lambers
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 28 kwie 2009, 18:47
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: lambers »

[quote=""alienek""]i nalezy je do sztukowac[/quote]

Czy robiłeś już może coś takiego? Albo któryś z forumowiczów? Jakiej gumy użyć (twardość, grubość)?
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

z tego co pamietam to chyba Ja_Sha_Taan w swoim polo robil , ja dosztukowywalem tez ale nie dokladnie ten element .. co do gumy to musisz znalezc cos podobnego do oryginalu .. ja uzylem kwalka jaki w garazu znalazlem .. kiedys na allegro byly zesatwy naprawcze do lewarka i uszczelki .. cos mi swita ze on uzyl zwyklej grubej podkladki gumowej :oki:
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
c
chmarek
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 17 lis 2008, 5:46
Lokalizacja: Tarnów / Radomyśl Wielki

Post autor: chmarek »

Witam. kiedyś dopytywałem się w InterCars o tę część. Nazywa się to u nich "tuleja drążka poziomego zmiany biegów" albo inaczej - "pierścień łożyskujący". Z tego co zapisywałem to oryginalna część ma numer 191 711 190 B a zamiennik firmy Topran jest dostępny w cenie 21,76 PLN ale to oczywiście może się różnić o jakieś grosze. Pozdrawiam i miłej robótki.
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

o jak milo :) i bez kombinacji :) a jak nie to zostaje kawalek gumy :)
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
l
lambers
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 28 kwie 2009, 18:47
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: lambers »

Dla kolegi chmarek WIELKIE dzięki. Zamówiłem już część w intercarsie. Mam nadzieję, że będzie pasować i pomoże ;) :piwo:

Witam, dzisiaj pewien miły mechanik rozwiązał moje problemy z biegami ;) Ze skrzynią wszystko OK, wymieniłem uszczelniacz przy lewarku zmiany biegów, może nawet niepotrzebnie, ale przynajmniej lewarek sztywno stoi. Okazało się, że biegi nie wchodziły z bardzo prostej przyczyny. Wokół łapy skrzyni biegów, naderwało się podwozie, w wyniku czego skrzynia obniżyła się o jakiś 1 cm. Majster elegancko naprostował, pospawał, zakonserwował i jest super. Zatem, przy problemach podobnych do moich polecam najpierw zajrzeć pod podłogę ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”