[size=99px]6KV (1995 - 2002)[/size]
Postanowiłem założyć temat dotyczący tylko jednego modelu Volkswagena czyli Polo Classic 6KV produkowanego na rynkach europejskich w latach 1995-2002,
a na innych nawet do 2009.
W temacie mam zamiar zebrać suche dane o wersjach seryjnych jak i przedstawić fotki różnych możliwości modyfikacji tego modelu. Pojawi się też trochę fotek bliźniaczych modeli Caddy 9K, Seat Ibiza i Cordoba modele 6K1 i 6K2.
Zgromadzone tu informacje powinny pomóc wszystkim, którzy chcą podjąć się modyfikowania tego modelu VW
Mile widziane opinie co myślicie o takim temacie i propozycje co was interesuje

[size=99px]DANE OGÓLNE[/size]
[size=99px]OZNACZENIE modelu[/size]
Classic – 6KV 6V2
Variant – 6KV 6V5
6K - wynika z nr VIN
6V - to typ np mój classic 6V20U3
[size=99px]PRODUKCJA[/size]
Classic / Variant
Produkcja rozpoczęła się 1.11.1995 ---> 6K-T-000001 ----> AEX100193 <--- pierwszy egzemplarz :blind: oczywiście rok modelowy 1996
lifting od 1.09.1999 ----> 6K-T-502795 - rok modelowy 2000
koniec produkcji 30.06.2001 ---> 6k-2-510000 - rok modelowy 2002
Miejsce produkcji:
mój Classic wg VIN został wyprodukowany w Martorell - Hiszpania (Seat)
[size=99px]MATERIAŁY OFICJALNE[/size]
RYNEK LOKALNY
Materiały o PC / PV które szły na nasze rynki.
Polo Classic
- Prospekt - wydanie: Styczeń 1996 - Wydrukowane w Hiszpanii - Skany mojego autorstwa
Silniki wypisane z prospektu wydanego w styczniu 1995 - oznaczenia Etka
1.4 60KM (AEX) - model podstawowy (wersje wyposażenia)
1.6 75km (1F) - Polo 75
1.6 100km (AFT) - Polo Classic 100
1.9sdi 64km (AEY, 1Y)- Polo Classic 64 SDI


















































- Prospekt - wydanie: Maj 1999 - Wydrukowane w Niemczech - Skany mojego autorstwa
- Dane techniczne i wyposażenie - wydanie: Styczeń 1995 - Wydrukowane w Polsce - Skany mojego autorstwa












- Cenniki z lat około 1998 - Skany mojego autorstwa



- Prospekt - wydanie: Czerwiec 2000 - Wydrukowane w Niemczech - Skany mojego autorstwa
PC/PV przeszły facelifting który obejmował m.i.:
- deska rozdzielcza - wnętrze
- lusterka
- białe kierunki
- inna czcionka oznaczeń modelu "Polo Classic"
- hamulce tył z 226x10 na 232x9
- dokładka zderzaka przód - głównie za sprawą silników TDI (kierownice powietrza na IC)
- inne szyby przód i tył (i co za tym idzie inne 3 światło stop)
- listwa dachowa w kolorze nadwozia
- nowe wzory felg aluminiowych
Tak z pamięci nie mogę sobie przypomnieć więcej.
Silniki wypisane z prospektu wydanego w lipiec 1999 - oznaczenia Etka
1.4 60KM (AKK, ANW, AUD)
1.6 75km (ALM, APE, AUA)
1.6 100km (AEH, AKL, APF, AUR)
1.9tdi 90km (AGR, ALH)
1.9tdi 110km (ASV)
wersje wyposażenia: Basis, Sportline, Comfortline
- Dane techniczne i wyposażenie - wydanie: Lipiec 1999 - Wydrukowane w Polsce - Skany mojego autorstwa












Polo Variant
ColourConcept
Była jeszcze wersja ColourConcept wyróżniała się elementami wnętrza z wstawkami w kolorze nadwozia, dźwignią hamulca ręcznego w skórze (tak jak w mk3 20y)





- Dane techniczne i wyposażenie - wydanie: Marzec 1999 - Wydrukowane w Polsce - Skany mojego autorstwa












POZOSTAŁE RYNKI
[size=99px]Źródło: TheSamba.com[/size]
Modele które szły na rynek Meksyk, Argentyna, Brazylia, Afryka Południowa miały nazwy Derby lub Polo Classic stosowane naprzemiennie,
wręcz nie sposób rozszyfrować dokładnie gdzie jakie
Zdjęcia pochodzą - nie mam pojęcia :mrgreen: lata wyszukiwania materiałów z internetu... oficjalne VW i Google...
Silniki - poza jednostkami jak z rynków europejskich były także:
1.8 90km (ADD)
2.0 115km (ADC)
Polo Classic 1997



Derby 1998






Derby 2001
Auto przeszło taki sam lifting jak modele europejskie czyli wnętrze, lusterka, itp.
























Derby 2003




Polo Classic 2005




[size=99px]SPORT[/size]
Można jeszcze dodać różne wersje sportowe Classic'a włącznie z wyglądem przypominającym auta DTM
Zdjęcia pochodzą m. in. z http://www.tc2000.com.ar/ i http://polo.co.za/ oraz Google















[size=99px]INNE[/size]
CABRIO




POJAZDY SPECJALNE

Zdjęcia zamieszczone w tym temacie są w większości znalezione w internecie.
Materiały moje lub pobrane z konkretnych stron zostały podpisane.
Opis powstał tylko na potrzeby forum VW Polo Klub Polska.
Każdy modyfikując auto bierze na siebie odpowiedzialność za powstałe szkody
Pozdrawiam
darek-vw