problem z odpaleniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
grevius
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2008, 14:04

problem z odpaleniem

Post autor: grevius »

Serdecznie witam mam problem ze swoją polówką.Gdy go odpaliłem pojawiła się kontrolka oleju i sygnał dźwiękowy i samochód zgasiłem .próbowałem ponownie i to samo. gdy za 3 razem uruchomiłem silnik zgasł i już nie odpalił,być może ktoś wie co się stało.?
p
polikuy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 04 paź 2010, 17:34

Post autor: polikuy »

prawdopodobnie panewki staneły jak ci nie chce odpalić samochód
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

mam nadzieje że to usterka takiega typu ;
-za mały stan oleju-sprawdz poziom oleju wrazie potrzeby uzupełnić isprawdz czy niema wycieków jeśli są zlikwidować
-padł czujnik-złe wskazania ciśnienia oleju -wymienić czujnik
następnie ;
niedastateczne ciśnienie oleju;
-zużyty olej -wymienic na nowy
-pompa oleju padła -naprawic lub wymienić
-napęd pomy -[nie wiem jak jest napędzana pompa oleju wsilniku 1,0]-np ;zerwany pasek lub spadł
-zużyte panewki -wymienic
-zanieczyszczony filt oleju -wymienić wraz zolejem
w
waski_rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 lip 2009, 18:30

Post autor: waski_rk »

[quote=""grevius""]odpaliłem pojawiła się kontrolka oleju i sygnał dźwiękowy i samochód zgasiłem .próbowałem ponownie i to samo.[/quote]
Kto normalny ponownie pali jeżeli wyje alarm olejowy? Trzeba było odrazu wejść pod maskę i sprawdzić stan oleju. Po za tym jaki masz olej? Może być tak że filtr się zapchał, i włączył się mały obieg oleju, tj. bez filtra, ale to już też woła o pomstę. Co się stało jeżeli miałeś za mało oleju a mimo to próbowałeś odpalić, wolę nie myśleć. Mój szwagier w swoim pasacie też nie patrzył na poziom oleju, aż zawył mu alarm. Bagnet suchy, a nim pokazał się poziom na miarce zdołał wlać ponad litr oleju. Też przegięcie.
g
grevius
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2008, 14:04

Post autor: grevius »

[quote=""waski_rk""][quote=""grevius""]odpaliłem pojawiła się kontrolka oleju i sygnał dźwiękowy i samochód zgasiłem .próbowałem ponownie i to samo.[/quote]
Kto normalny ponownie pali jeżeli wyje alarm olejowy? Trzeba było odrazu wejść pod maskę i sprawdzić stan oleju. Po za tym jaki masz olej? Może być tak że filtr się zapchał, i włączył się mały obieg oleju, tj. bez filtra, ale to już też woła o pomstę. Co się stało jeżeli miałeś za mało oleju a mimo to próbowałeś odpalić, wolę nie myśleć. Mój szwagier w swoim pasacie też nie patrzył na poziom oleju, aż zawył mu alarm. Bagnet suchy, a nim pokazał się poziom na miarce zdołał wlać ponad litr oleju. Też przegięcie.[/quote]
odpowiadam ;olej ok pozom w normie pół roku temu wlałem mobila.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

mobil ale jaki np; 5W40
mam taką sugestię jeśli nie masz doświadczenia [oczywiście bez urazy ]polinę do mechanika zacholować,mechanicy tez muszą dbać oswoją reputacje
edit
ile przejechałeś km przez te półroku awymiane zrobiłes tak jak wksiążce pisze ;olej filtry paliwa oleju
g
grevius
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2008, 14:04

Post autor: grevius »

[quote=""bialy0666""]mobil ale jaki np; 5W40
mam taką sugestię jeśli nie masz doświadczenia [oczywiście bez urazy ]polinę do mechanika zacholować,mechanicy tez muszą dbać oswoją reputacje
edit
ile przejechałeś km przez te półroku awymiane zrobiłes tak jak wksiążce pisze ;olej filtry paliwa oleju[/quote]
nie obrazam się bo człowiek popełnia dużo błędów w życiu, aczkolwiek przejechałem około 8tysięcy i olej mobil 10w40 półsynt.być może to różnica temperatur gdzie dzień wcześniej było plus 7 a następnego dnia minus15.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

co do tęperatury olej gęstnieje przy ujemnej temperatuże ale nie na tyle pomiewaz oleje 10W40 mają dwie klasy według oznaczenia VW;[silnik bezyna]
VW 500 00 iVW 500 02 o podwyższonych właściwościach wielo sezonowy około -30 do +40*C
VW 501 01 wielo sezonowy około -20 do+ 20 *C
zachodzi możliwość jeśli wcześniej był olej mineralny to zrobił się nagar i teraz półsyntetyk wyczyścił silnik znagaru izatkało filtr oleju ale to sugestia .niestety niewiem jak ten silnik zachowywał się wcześniej .może któryś zkolegów forowiczów posiadajżący takisilnik pomoże.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
darek86m
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 02 lut 2010, 20:12

Post autor: darek86m »

sugeruje kosteke w stacyjce !!! mialem tak ze auto odpalilo pozniej nie a kontrolka oleju wyla olej ok okazalo sie ze przepalona kostka w imen
g
grevius
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 11 gru 2008, 14:04

Post autor: grevius »

[quote=""darek86m""]sugeruje kosteke w stacyjce !!! mialem tak ze auto odpalilo pozniej nie a kontrolka oleju wyla olej ok okazalo sie ze przepalona kostka w imen[/quote]
Znalazłem przyczynę : okazuje się że w warsztacie gdzie wymieniono olej prawdopodobnie zrobiono przekręt i wlano olej z beczki i zrobiły się gluty i zatkały filtr,sączkę która pobiera olej do pompy i olej był zupełnie czarny teraz warsztat zalał silnik castrolem. Komputer sprytnie zablokował odpalenie pojazdu i zabezpieczył pojazd przed awarią. pozdrawiam więc i życzę wszystkim mniej awarii i problemów w nowym roku.
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

sory ale takich głupot napisałeś albo powiedzieli Ci mechanicy, że się śmiać chce...
Jak olej z beczki może mieć glutów? Może ich nawrzucali razem z olejem?
Jeśli wcześniej był mobil a teraz wlali castrola to brawo dla panów Jasiów... Macherzy najlepsi z całej wsi.
olej od tego zrobił się czarny? mhhhhmmmm... mało jeszcze wiem. Jeśli olej półsyntetyczny po przejechaniu 8000 km zrobił się czarny to już widzę jak go wymienili... buehehehe.

Swoja drogą jak komputer sprytnie blokuje przed uruchomieniem?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”