Napinacz-pasek wielorowkowy-koła pasowe

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
wejrzesz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:44

Napinacz-pasek wielorowkowy-koła pasowe

Post autor: wejrzesz »

witam!

Zrywa mi pasek w 1.9 D (AEF). Do tej pory wymienione/zrobione zostały:
1)koło pasowe wału korbowego
2)koło pasowe napinacza
3)tuleki i pręt napinacza
4)cały alternator (rzecz jasna z nowym kołem pasowym)

Dalej zrywa.

Ostatnio tak zerwało, ze ledwo wyciągnąłem spod koła wału. Od tej pory nie chce mi zapalać.

Była sugestia, że pozostaje zmienić koło pasowe alternatora i założyć ze sprzęgłem jednokierunkowym.

WTF???

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

[quote=""wejrzesz""]witam!
4)cały alternator (rzecz jasna z nowym kołem pasowym)

(ciach...)

Była sugestia, że pozostaje zmienić koło pasowe alternatora i założyć ze sprzęgłem jednokierunkowym.
[/quote]

Rolki są współbieżne?

Jeśli rolki są współbieżne to nie masz co kombinować ze sprzęgłem jednokierunkowym. Sprawdź czy środki rolek pracują współosiowo i czy żadna nie ma bić itp. Ew. za usterkę może odpowiadać napinacz.
Awatar użytkownika
wejrzesz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:44

Post autor: wejrzesz »

[quote=""Enten""][quote=""wejrzesz""]witam!
4)cały alternator (rzecz jasna z nowym kołem pasowym)

(ciach...)

Była sugestia, że pozostaje zmienić koło pasowe alternatora i założyć ze sprzęgłem jednokierunkowym.
[/quote]

Rolki są współbieżne?

Jeśli rolki są współbieżne to nie masz co kombinować ze sprzęgłem jednokierunkowym. Sprawdź czy środki rolek pracują współosiowo i czy żadna nie ma bić itp. Ew. za usterkę może odpowiadać napinacz.[/quote]

Rolki raczej równo pracują. Sugestia ze sprzegłem była po tym jak wspomniełem, że pasek zrywa zazwyczaj na 1 biegu, często też po tym jak mi gaśnie Polo na 1 biegu
Awatar użytkownika
wejrzesz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:44

Post autor: wejrzesz »

paski zawsze zrywa w ten sposób, że stopniowo zrywa kolejne zwoje od wewnętrznej strony.
zauważyłem, że przestrzeń między rolką napinacza a rolką pompy wody jest tak niewielka, że w tym miejscu pasek trze o pasek (3 i 6 na foto) właśnie wewnętrzna stroną (i to na wyłączonym silniku)

http://img52.imageshack.us/i/klin.jpg/

może rolka pompy wody jest za duża?

co o tym myślicie?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jaką masz rolkę napinacza plastik czy metal?
masz klime?
jakie PK paska kupiłeś pk5 czy pk6?
Awatar użytkownika
wejrzesz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:44

Post autor: wejrzesz »

[quote=""bialy0666""]jaką masz rolkę napinacza plastik czy metal?
masz klime?
jakie PK paska kupiłeś pk5 czy pk6?[/quote]

czołem! rolka napinacza=metal, bez klimy, pasek 5 PK
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

sam to robiles czy zlecales to "mechanikowi"?
Awatar użytkownika
wejrzesz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:44

Post autor: wejrzesz »

[quote=""Larson""]sam to robiles czy zlecales to "mechanikowi"?[/quote]

sam to tylko paski zmieniam :-)

mechanizatorzy robili
b
boger199
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 20 gru 2010, 0:48

Post autor: boger199 »

ja rowniez mam taki sam problem ;/juz 3 paski poszlo sie ...
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

[quote=""Enten""]Jeśli rolki są współbieżne to nie masz co kombinować ze sprzęgłem jednokierunkowym. Sprawdź czy środki rolek pracują współosiowo i czy żadna nie ma bić itp. Ew. za usterkę może odpowiadać napinacz.[/quote]

Błąd.....

Musi być rolka ze sprzęgłem jednokierunkowym. Dlaczego ?? bo:

* podczas gwałtownego zmniejszania obrotów na ośke alternatora działaja duże siły i ... ośka może się pokrzywić
* jako że jest duże naprezenie wtedy paska ... pasek moze zrywać
* sprzęgiełko się mogło zaciąć i ośka względem koła pasowego jest niewspółosiowo


Przyczyną może też być napinacz (spręzyna) -> nie podskakuje może napinacz
Czerwone jest szybsze ;-)
Awatar użytkownika
wejrzesz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:44

Post autor: wejrzesz »

Jak go w końcu odpale to sprawdze czy podskakuje napinacz. ale raczej nie - spec. robili tulejki więc raczej trudno by im to było przegapić. no chyba ze wybitnie uzdolnieni są :-)

ja stawiam na tarcie na styku koło pompy vs koło napinacza....
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

co oznacza że nie podskakuje napinacz? bo chyba u mnie tak jest że jak odpale na wolnych obrotach to tak jak by napinacz nie był w jednym miekscu tylko sie tak mieni w oczach raz wyzej raz nizej dodam ze mam piski jaki jest numer tego napinacza?
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

napinacz powinien być wmiare w jednym miejscu (lekkie rożnice wysokości)

A co do Paska to jest ich kilka ...

* po pierwsze nie polecam pasków BOSHA - słabe i strasznie hałasują
* po założeniu Contitecha (Continental) spokój i cisza
* są rózne długości paska. 1210 1215 i 1219 o ile dobrze pamiętam. Poczatkowo pasek jest ok ale potem sie podpracowuje i wyciaga. Nie pamiętam jaki mam założony ale ten krótszy :)
Ostatnio zmieniony 04 sty 2011, 13:27 przez wodzu.janovia, łącznie zmieniany 1 raz.
Czerwone jest szybsze ;-)
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

wodzu.janovia boscha i hałasują. Piszemy poprawnie.
b
boger199
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 20 gru 2010, 0:48

Post autor: boger199 »

co do mojego przypadku to jest to w taki sposob ze paska mi nie zrywa tylko tak jak by go palilo. mianowicie to na tym pasku wieloklinowym wycina mi 2 zewnetrzne kliny z paska i pasek spada. kupilem nowa rolke napinacza oryginalna metalowa przez jakis czas bylo ok a teraz znowu problem powrocil. dodam ze wczesnie tez byl pisk.zalozylem nowy pasek i i na chwile obecna jest cisza tylko na jak dlugo moje pytanie czy wymieniac reszte kol od pompy wody itd czy jakas inna przyczyna moze byc tego??
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”