Brak kompresji ? Co robić ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Brak kompresji ? Co robić ?

Post autor: webak »

A więc tak tak najprawdopodobniej mam problem z kompresją.
1.9 SDI 97 rok.
Objawy:
-Przy odpaleniu kopci i zauważalny jest spadek mocy
-Po nagrzaniu do 90*C gdy odpalam muszę dłużej kręcić niż gdy silnik jest zimny.

I teraz pytanie czy tylko wymiana silnika czy jest na to tańszy sposób :( ?
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

a mierzyles ta kapresje czy tylko od tak sobie powiedziales ze jej nie masz ? to ze kopci to moze byc wiele przyczyn przede wszystkim zly kat wtrysku to by wyjasnialo spadek mocy. Po nagrzaniu widocznie paliwo ci gdzies ucieka albo dawka rozruchowa na cieplym silniku jest malutka. Lepiej podjec od speca od diesle na diagnostyke zanim zaczniesz cos robic to napewno ciebie taniej wyjdzie.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Kompresji nie mierzyłem bo nie potrafię.
Juz któryś raz z kolei ktoś mi mówił ze to będzie problem z kompresją.

Speca od diesla ? W moim mieście ciężko o dobrego mechanika.
Stacja diagnostyczna no jakaś jest, to spróbuje tam podjechać w poniedziałek.
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote="suhhar"]a mierzyles ta kapresje czy tylko od tak sobie powiedziales ze jej nie masz ? to ze kopci to moze byc wiele przyczyn przede wszystkim zly kat wtrysku to by wyjasnialo spadek mocy. Po nagrzaniu widocznie paliwo ci gdzies ucieka albo dawka rozruchowa na cieplym silniku jest malutka. Lepiej podjec od speca od diesle na diagnostyke zanim zaczniesz cos robic to napewno ciebie taniej wyjdzie.[/quote]
Do tego dochodzi jeszcze przeskoczony rozrząd np o 1 ząbek.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote="webak"]Kompresji nie mierzyłem bo nie potrafię.
Juz któryś raz z kolei ktoś mi mówił ze to będzie problem z kompresją.

Speca od diesla ? W moim mieście ciężko o dobrego mechanika.
Stacja diagnostyczna no jakaś jest, to spróbuje tam podjechać w poniedziałek.[/quote]

nie znam się naSDI kompresje sprawdzisz sam unieś przód zjednej strony [guma wpowietrzu i kręć jak koło ciągnie silnik] 5-ty biek ikręć za gume.powinieneś czuć opór na każdym gaże ,ja wAEF na 5-tym nie moge przekręcic na raz[jednego gara ] na zimnym silniku, SDI mają trochę słabszą kompresje od AEF wiem to nie dokładne
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

chopy, można się uśmiechnąć i mieć lepszy dzień.
Można poprosić jaką dziołchę żeby pociągnęła przez wydech i w ten sposób sprawdzić kompresję.

Jeśli ma problem z paleniem na ciepłym silniku a na zimnym spokojnie odpala to moim skromnym zdaniem kompresja nie ma nic do rzeczy. Takie sprawdzanie przez kręcenie kołem to... iHHAHAHA.... :eek: :shock: :lol:

Rozwiązanie problemu to szukajka - wejdź sobie na forum.vwgolf.pl - tam masz kopalnię cennych rad - bardziej zaawansowanych :lol:

Moim zdaniem to dawka paliwa na ciepły silnik - regulacja pompy i tyle w temacie.

Pozdro dla mądrali.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2010, 17:02 przez Enten, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Byłem na stacji diagnostycznej, niestety nie maja jak sprawdzić :angry:
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

Nie obraź się ale poczytaj trochę. Polecam gorąco lekturę większości wątków w tym dziale:

http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f= ... 362350d2e3

życzę miłej lektury
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Zrobię herbatę i biorę się za lekturę :P

EDIT:

Po odłączeniu czujnika temperatury pali pięknie bo wtedy podaje większa dawkę paliwa ?
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

po odłączeniu czujnika 'rozumie' to jako zimny silnik i daje większą dawkę rozruchową.

trochę 'wyczyszczony' jestem :piwo: i nie będę pisał teraz głupot co jest nie tak - jutro myślę, że coś ciekawego się wymyśli :grin:
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

"problemem są mapy startowe ECU. Trzeba wgrać mapy gdzie dla ciepłego silniką będą zwiększone dawki paliwa przy rozruchu. Odpięcie czujnika temperatury powoduje, że ECU odpala jak na zimnym silniku a wtedy są większe dawki startowe i dzięki temu odpala lepiej. Wgraj nowe mapy startowe i po kłopocie"
taka odpowiedz znalazłem na forum golfa.
Teraz pytanie, czy to podejdzie do polo ?
l
lexyy
Początkujący
Początkujący
Posty: 163
Rejestracja: 15 gru 2009, 1:04

Post autor: lexyy »

jak najbardziej tak, robią to firmy zajmujące się chip tuningiem i nie tylko, aku, rozrusznik masz dobry? jezeli tem, silnika wynosi od 20-70 stopni rozrusznik musi osiągnąć prędkość 200obr/min a od 70 w górę 250obr/min. dobry aku i po problemie :grin:
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

I co roku kupować nowy aku ?
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Ile masz nalatane, bo możliwe, że rozrusznik jest do wymiany?
Obrazek
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

mam pytanko do webak jesteś pewien jaki masz silnik i znalazłeś filtr powietrza
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”