(6N 1.9D) Problem z kontrolka oleju, duze spalanie !!!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ziben07
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 267
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:48

(6N 1.9D) Problem z kontrolka oleju, duze spalanie !!!

Post autor: ziben07 »

Witam
Mam problem z czujniekiem oleju! jak polo sie nagrzeje do 90 stopni to przy 2tys obrotów na 3, 4, 5 biegu włacza sie czujnik cisnienia oleju :/ natomiast jak przekrocze 2,1 tys obrotów to przestaje piszczec : ) miesiac temu wymieniłem wszystkie filtry, olej oraz czujnik bo stary pluł olejem! nie wspomne ze kupiłem 2 bo jeden źle mi dobrali w sklepie i piszczał musiałem kupic nastepny... Kumpel mówił ze to przez filtr oleju bo jest za mała przepustowość! Drugim problemem jest spalanie zalałem 32 litry letniej ropy, przed wlaniem bylo na drugiej kresce rezery po wlaniu wskazówka stanela na kreske przed maksem. Teraz jest centralnie na srodku i zrobiłem 180km w tym dzis w trasie 100km reszte tylko i wyłacznie po miescie... Robie krótkie 3-4 km odcinki praktycznie zawsze na niedogrzanym silniku normalne chyba przy tych mrozach :/ z tego co wyczytałem na SZUKACZU to polo 1.9D pali srednio 6,5-7,5 zima! No na tym poł baku pewnie zrobie jakies 150km nie wiecej... Wychodzi na to ze 10l na 100km ZA DUZO PRAWDA !!!
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

jaki filt i olej mu zalales? odnosnie czujnika to wychodzi na cisnienie, ktore wzrasta wraz z obrotami silnika i gasnie wraz ze zwiekszeniem obrotu. Stawiam na pompe oleju albo panewki. Zacznij od zrzucenia miski i sprawdzenia panewek. Dokladne ogledziny i wiesz co masz.

Natomiast spalanie to bajka pt. termostat albo lejace wtryski. Powiedz jak zachowuje sie temperatura w obiegu. Potrafisz zdiagnozowac sprawnosc termostatu?
Przy przejazdach 3-4km w sumie nie dziwilbym sie takiemu spalaniu przy niedogrzanym silniku i jesli powyzsze (termo i wtryski) sa ok to spasowalbym.
Awatar użytkownika
ziben07
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 267
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:48

Post autor: ziben07 »

zalałem mobil s 10w40, nazwy filtra nie pamietam... temperature łapie po 3-4km takze chyba dobrze... ale jakby lały mi wtryski to by kopcił jak smok !!! wczoraj podnosiłem pokrywe i wymieniałęm te gumki co sa pod pokrywa i nad pokrywa... A co moze byc z pompa albo panewkami i od czego ???
Awatar użytkownika
ziben07
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 267
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:48

Post autor: ziben07 »

Widze ze jest to zagadka dla wszystkich hehe :)
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

Zagadką to nie jest. Jeśli świeci Ci się kontrolka od oleju a czujnik wg. Ciebie jest ok to po prostu ciśnienie oleju jest za słabe.

Sprawdź manometrem ciśnienie oleju (wkręcasz zamiast czujnika).

Jeśli jest niskie to nie pozostaje nic innego jak pompa oleju.
Dodatkowo sprawdzasz po zrzuceniu miski sprawdzasz panewki w jakim są stanie i ew. je wymieniasz.
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

Co do spalania, a raczej skłaniałbym się w tym przypadku do wycieku ropy to sprawdź czy nie leje ON z okolic pompy (na włączonym silniku) - sam to przerabiałem. Obym się mylił w mojej diagnozie :-)
Awatar użytkownika
ziben07
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 267
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:48

Post autor: ziben07 »

gdzie mam szukac wycieku ??
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

aby obliczyć spalanie tankujesz pod korek jedziesz np.100km i znów tankujesz pod korek wtedy masz jakieś wyobrożenie o spalaniu
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

[quote="ziben07"]gdzie mam szukac wycieku ??[/quote]

[quote="cage009"]Co do spalania, a raczej skłaniałbym się w tym przypadku do wycieku ropy to sprawdź czy nie leje ON z okolic pompy (na włączonym silniku) - sam to przerabiałem. Obym się mylił w mojej diagnozie :-)[/quote]

przeca nie w bagażniku ;)
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

szukaj wycieku pod maska, lewa część, od strony pasażera. Tam znajduje się cały układ paliwowy :-)
Awatar użytkownika
ziben07
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 267
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:48

Post autor: ziben07 »

dzieki bardzo jutro na spokojnie zobacze bo bede wymieniał lape skrzyni i alternator :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”