[6n2] regulacja swiatel, reflektory

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

ej pany u mnie jest tak ze lata ten odblysnik ale regulacja dziala wiec jest git?
B
Bocian8901
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 17 gru 2010, 11:15

Post autor: Bocian8901 »

Witam:D
No mi zawsze światłami mrygali z przeciwka ludzie, więc domyśliłem się, że ich rażę.. Obniżyłem światła maksymalnie, ale dalej mi długimi walili po oczach, więc wiedziałem, że nie ma zmian..
Pojechałem do mechanika, to mi właśnie pokazał, że latają te lampy i powiedział, że można styropianem naciąć i uformować takie kształty, że nie będzie luzów..
Lepiej być dobrym ratownikiem, niż kiepskim lekarzem:)
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""Bocian8901""]Witam:D
No mi zawsze światłami mrygali z przeciwka ludzie, więc domyśliłem się, że ich rażę.. Obniżyłem światła maksymalnie, ale dalej mi długimi walili po oczach, więc wiedziałem, że nie ma zmian..
Pojechałem do mechanika, to mi właśnie pokazał, że latają te lampy i powiedział, że można styropianem naciąć i uformować takie kształty, że nie będzie luzów..[/quote]może i tak by dało rady, ale moim zdaniem to jest jedna wielka partyzantka, bo o późniejszej regulacji na silniczku możesz zapomnieć, a i diagnosta z ustawieniem lamp może mieć problem i może się doczepić... :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

W myśl złotej zasady "Nie bądź dziad - zwiąż drutem" można robić takie patenty, ale dobre to jest na krótką metę. Później ten styropian będzie się tam wykruszał, coś się przysmoli i będzie jak było. Jak masz w to zainwestować czas i jakieś pieniądze, to zrób porządnie :).
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Zastanawiam się czy te mocowania odbłyśników nie pękają pod wpływem temperatury, dochodzi do tego jeszcze elektryczna
regulacja, która też robi swoje, chociaż używa się jej sporadycznie. Kupiłem nowe reflektory i chyba zrezygnuje na razie z montażu silniczków.
Awatar użytkownika
stanley2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2009, 22:23

Post autor: stanley2000 »

hejka!

a żeby wymontować ten reflektor to trzeba zdejmować cały zderzak?czy jest jakis inny sposób zeby to zrobić i sie zbytnio nie narobic?
polo III, 2000r, 1.4MPI AKK (60kM) benz/lpg 8,5-9l/100km gazu
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Cały zderzak. Instrukcja jak zdjąć zderzak:
viewtopic.php?f=25&t=16912
Obrazek
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

odkrecenie zderzaka to 12 srubek torx 5 minut max to zajmuje
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

te mocowania odbłyśnika, a dokładnie chodzi o jedno, te skrajne łamią się ze starości, są wykonane z takiego plastiku, który po pewnym czasie się po prostu kruszy, podobnie jest z mocowaniem silniczka regulacji
[quote=""Grzela300""]Zastanawiam się czy te mocowania odbłyśników nie pękają pod wpływem temperatury, dochodzi do tego jeszcze elektryczna
regulacja, która też robi swoje, chociaż używa się jej sporadycznie. Kupiłem nowe reflektory i chyba zrezygnuje na razie z montażu silniczków.[/quote]reflektory kupiłeś oryginalne czy zamienniki? bo w zamiennikach te mocowania się trochę różnią, a przyznam, że czasem niektóre kwestie są lepiej rozwiązane, np. widziałem jak mocowanie postojówki nie było takie sztywne plastikowe, tylko gumowe, i bez problemu się je zakładało i ściągało, także nie ma co aż tak dmuchać na zimne, a elektryczna regulacja się przydaje bądź co bądź :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Szczerze mówiąc to jeszcze nigdy nie korzystałem z elektrycznej regulacji. Może po prostu nie dopycham tak tyłu ;) A po mieście to nie będę świrował z ustawianiem świateł, bo i tak co drugie skrzyżowanie telebim wali po oczach bardziej niż ja.

Przy okazji - jaki nr torx potrzebny do zdjęcia zderzaka?
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

Będę zaraz w garażu i Ci powiem
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

[quote=""Toto""]eflektory kupiłeś oryginalne czy zamienniki? [/quote]
Oryginały Valeo, 310 zł za jeden, Hella są jeszcze droższe, świecą super z żarówkami Night Breaker plus, ale widziałem też te zamienniki, kuzyn kupił z allegro jakiegoś tajwańskiego Dj auto, i powiem szczerze że nie widzę większej różnicy między nimi, z bólem muszę przyznać że świecą z żarówkami philipsa równie dobrze jak moje, a dał za obydwa 260, pożyjemy zobaczymy kto na tym lepiej wyjdzie.
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

do zderzaka torx 20 :)

[quote=""Grzela300""][quote=""Toto""]eflektory kupiłeś oryginalne czy zamienniki? [/quote]
Oryginały Valeo, 310 zł za jeden, Hella są jeszcze droższe, świecą super z żarówkami Night Breaker plus, ale widziałem też te zamienniki, kuzyn kupił z allegro jakiegoś tajwańskiego Dj auto, i powiem szczerze że nie widzę większej różnicy między nimi, z bólem muszę przyznać że świecą z żarówkami philipsa równie dobrze jak moje, a dał za obydwa 260, pożyjemy zobaczymy kto na tym lepiej wyjdzie.[/quote]
moim zdaniem dobrze, że kupiłeś oryginał, może na początku nie widać różnicy, ale kto wie co wyjdzie z czasem :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
h
hipek33
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 22 sty 2011, 20:27

Post autor: hipek33 »

Ja,po rozwaleniu dwóch "szyn" współpracujących z silniczkiem, wziętych z kupionych na szrocie reflektorów (100 zł/szt.), zrobiłem taką szynę z 3 blaszek mosiężnych odpowiednio ukształtowanych i zlutowanych podstawami (tam gdzie jest śruba). 3 cienkie blaszki dają się łatwo wyginać, a po złożeniu w jedną całość dają odpowiednią sprężystość i sztywność, pod spodem szyny są wlutowane dwie blaszki ustalające poziome położenie szyny. Natomiast regulację poziomą, to co pokazuje czerwona strzałka na jednym ze zdjęć zerwał mi diagnosta chcąc poprawić zbieżność świecenia, a ponieważ zepsuł, to po przeciwnej stronie, również u góry, powyżej gniazda żarówki H1 wstawił mi kawałek twardej gąbki, tak jeżdżę od 6 lat. Po zerwaniu tej regulacji odbłyśnik ma jedynie poziome osie obrotu, na manualnej regulacji wysokości świecenia i na przegubie silniczka, ta gąbka po założeniu tylnej osłony dociska odbłyśnik. Powinna być w kształcie prostopadłościanu o boku około 2 cm x 2 cm i długości około 5cm. Ponieważ na tak zwanych "długich" prawie nie ma gdzie jeździć, to gąbka spokojnie tyle lat wytrzymała i się nie stopiła ani nie zapaliła. A ponieważ diagnosta zrobił to prawie bez namysłu i miał na tak zwanym podorędziu taką twardą gąbkę, to wnioskuję, że to jest jakiś standard jeśli chodzi o reflektory w polówkach. Dodam, że żaden z dwóch kupionych na szrocie reflektorów nie miał sprawnej regulacji w poziomie. No i curiozum, nie da się wymontować reflektorów bez zdjęcia zderzaka, a zdjęcie zderzaka, to również spore wyzwanie, opisane zresztą też na tym forum, jednym słowem makabra.
Awatar użytkownika
stanley2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2009, 22:23

Post autor: stanley2000 »

po ostatnim przegladzie rowniez odnosze wrazenie ze niesprawne reflektory to normalka wstarszych i mlodszych vw, moj diadnosta zapytl od razu przed sprwdzeniem swiatel czy regulacja dziala i nawet sie niueczepial tylko pokrecil cos srubokretem zeby wmiare rowno na krotkich swiecily...
szkodaze tego nie dopracowali...
polo III, 2000r, 1.4MPI AKK (60kM) benz/lpg 8,5-9l/100km gazu
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”