problem z odpalaniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
stekvw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 512
Rejestracja: 13 sie 2010, 0:28
Lokalizacja: Kępno*
Kontakt:

Post autor: stekvw »

tuptus
To spróbuj poczekać trochę dłużej ,dla pewności poczekaj do 30 s
jeśli nie będzie cyknięcia to może być coś nie halo z przekaźnikiem .
Stanisław Makowski
Pasja, to najlepszy biznes.

Moje polo
Zobacz tutaj>>>>
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

Sprawdz zarowka swiece (sorry za PL znaki ale taki komp ;) )
t
tuptus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 28 wrz 2010, 22:01
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: tuptus »

autko jak na razie pali, ale rano się meczy - dopali tak za 4 razem. Co do tego przekaźnika wsłuchiwałem się jak moglem i podobny dźwięk jak do tego co pisaliście - pykniecie ( w porównaniu do wycieraczek w trybie czasowym ) słyszę zaraz po przecenieniu kluczyka w stacyjce - to chyba źle -prawda ?;d

btw

JarekF - świece mam nowe, wszystkie 4, wiec to raczej odpada - sprawdzane bylo u mechanika
Awatar użytkownika
TomcioPaluszek
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 21 gru 2010, 7:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: TomcioPaluszek »

Witam

Ja posiadam silnik AEF, ale również ogromne problemy z rozruchem, nawet latem. Objawy takie jak u kolegi czyli rozruch za 4-5 razem. Rozgrzany pali od strzała. Na razie w tej sprawie wymieniłem świece żarowe, zrobiłem własną instalację do grzania świec, bo na oryginalnej były takie spadki napięcia, że na świecach miałem 10V. Poddałem rozrusznik regeneracji (tuleje) sprawdziłem układ paliwowy pod kątem zapowietrzania się. Kupiłem nowy akumulator 70Ah.Te wszystkie operacje nic nie zmieniły w sposobie odpalania mojego klekota. Jutro na rano jestem umówiony na ostatnią deskę ratunku czyli ustawienie kąta wtrysku. Dam znać jaki będzie efekt tej regulacji.
Awatar użytkownika
stekvw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 512
Rejestracja: 13 sie 2010, 0:28
Lokalizacja: Kępno*
Kontakt:

Post autor: stekvw »

tuptus
nie zaraz po przekręceniu kluczykiem , po jakimś czasie musi być słychać coś w rodzaju
dzwięku odbijanej sprężynki . Kiedy zgaśnie kontrolka grzania świec to po pewnym czasie jest ten dźwięk .
Ja muszę czekać 10 s . a przy dobrych mrozach nawet 20s .
Stanisław Makowski
Pasja, to najlepszy biznes.

Moje polo
Zobacz tutaj>>>>
t
tuptus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 28 wrz 2010, 22:01
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: tuptus »

[quote=""stekvw""]tuptus
nie zaraz po przekręceniu kluczykiem , po jakimś czasie musi być słychać coś w rodzaju
dzwięku odbijanej sprężynki . Kiedy zgaśnie kontrolka grzania świec to po pewnym czasie jest ten dźwięk .
Ja muszę czekać 10 s . a przy dobrych mrozach nawet 20s .[/quote]


kurcze czekałem długosc fajki :) czyli z 2 minuty i dalej nic nie slysze.

Na obecna chwile robie tak ze przekrecam kluczk ikony gasna i czekam z 20s wtedy autko lepiej pali. Na obecna chwile tak za 1,2 razem czasami za 3, ale czuc ze ruszy.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

kolego tuptus nie znam się na SDI ale wiem że mają mniejszy stopień sprężania jak AEF więc jak aku, swiece ok to powinien palić,AEF przy lejących wtryskach pali nie na dotknięcie kluczyka ale za pierwszym razem , spróbuj na krutko świece żarowe podpiąć pod aku i odpal poline. niewiem czy masz kompa i da się go oszukać koledzy z forum pomogą .
Awatar użytkownika
TomcioPaluszek
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 21 gru 2010, 7:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: TomcioPaluszek »

No więc byłem swoim AEF-em na ustawieniu kąta wtrysku. W warsztacie okazało się, że nie posiadają przyrządu do tej pompy lecz mimo to mechanik coś tam pogrzebał. Pewnie ustawił na tzw. "oko". Ostatecznie poprawa jest co najwyżej minimalna lub nawet żadna, bo tuż po wizycie u mechanika przyszło ocieplenie i nie mam punktu odniesienia. Jeszcze powalczę w tym temacie.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""TomcioPaluszek""]No więc byłem swoim AEF-em na ustawieniu kąta wtrysku. W warsztacie okazało się, że nie posiadają przyrządu do tej pompy lecz mimo to mechanik coś tam pogrzebał. Pewnie ustawił na tzw. "oko". Ostatecznie poprawa jest co najwyżej minimalna lub nawet żadna, bo tuż po wizycie u mechanika przyszło ocieplenie i nie mam punktu odniesienia. Jeszcze powalczę w tym temacie.[/quote]
a jak odpalisz tego klekota to co się znim dzieje i jak się zachowuje jak jest ciepły?
jedna usterka wiele możliwości
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

ja ostatnio miałem problemy z swoim AEF jak odpalałem na gorącym pochodził chwilke i gasł tak ze 3 razy niwiedzieć czmu teraz juz normalnie chodzi
Awatar użytkownika
TomcioPaluszek
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 21 gru 2010, 7:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: TomcioPaluszek »

Ciepły pali od strzała i jest trochę cichszy.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jeśli aku nowy,rozrusznik ok, świece ok ,nie ma powietrza w paliwie ,kont wtrysku jaki taki,to zostaje;
tzw .ssanie [nie wiem jakie masz ręczne czy automatyczne] jeśli automat to po uzyskaniu tęperatury okło 70 *C silnik powinien zmniejszyć prętkość obrotową zokoło 1000obr/min na około 950obr/min.mogło dojś do zblokowania cięgna odpowiadajacego za te obroty lub czujnika,cięgno znajduje się na pompie wtryskowej nad liką od dodawania gazu[jest jeszcze dzwignia pomiędzy cięgnem a pompą ona teżmoże się blokować]jeśli ręczne to czy działa po wyłączeniu też obroty powinny się zmniejszyć. istnieje jeszcze możliwość przy automatycznym ssaniu że podciśnienie zaczyna działać od razy inie działa wtedy ssanie to tylko moja teoria iniewiem czy jest to możliwe
koncówki wtrysków leją i to mocno większe spalanie jak normalnie na 100km, kopci na czarno przy dodaniu gazu, można zauważyć spadek mocy silnika
jeśli silnik chodzi ciszej inie wydaje jakiś niepokojących odgłosów iobjawów[np;bieże olej ,płyn chłodniczy zmienił kolor na ciemny lub bulgoce] to zostawiłbym go narazie w spokoju
ciekawe jes to iż problem występował jak było ciepło na zewnątrz oraz spadek napięcia
spróbuj dodać gazu dość energicznie beśpośrednio na pompie paliwa , puść gaz ,znowu dodaj a jednocześnie obserwuj przezroczysty wężyk paliwa czy nie ma bombelków powietrza lub parafiny takie białe jakby ziarenka piasku
jaka masz pretkoś obrotową silnika na ciepłym silniku[przy 90*] isprawdziłbym jeszcze raz aku rozrusznik altek świece poniewaz nie wiem czy kolega ma jakaś wiedze i doświadczenie z AEF-em oczywiście bez urazy
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”