mi cos tam opowiadal ale dobrze nie slyszalem przez tel ze cos sie pogielo...
i stwiertdzil ze lepiej silknik wymienic.
musial bym jutro z nim pogadac sie sie dokladnie zapytac o co kaman
[quote=""arbi1919""]mozesz bardziej rozpiasac sie?:p bo nawet nie wiem jakka jest roznica.[/quote]
Jeżeli silnik masz zatarty na wale to nie jest tak źle bo możesz go dać do szlifu jeżeli się jeszcze nadaje.
Natomiast jeżeli na panewkach to sprawa się troszkę komplikuję. W najlepszym wypadku panewki i korbowody idą do wymiany. W najgorszym to silnik na złom. Najgorzej jeżeli Ci się panewka obróciła, wtedy to już klapa, ponieważ panewka posiada taki ząbek(zamek) aby się nie obracała. Przytarcie= obrócenie panewki (w najgorszym wypadku) porysowanie tym ząbkiem wału i w tym momencie korbowód przestaje pracować i może dojść do jego urwania, i wywalenia przez blok.
Jest to najczarniejszy scenariusz.