[6n2] silnik i zatarcie....

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
arbi1919
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 08 lip 2009, 17:43

[6n2] silnik i zatarcie....

Post autor: arbi1919 »

jezeli mechanik mowi mi ze silnik jest zataty to jakie uszkodzenia silnika moga kryc sie sie pod tym slowem?
pzdr
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

No fajnie, mechanik powiedział Ci że masz zatarty silnik.
Niech się teraz określi, czy na wale czy na korbowodach.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
a
arbi1919
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 08 lip 2009, 17:43

Post autor: arbi1919 »

mozesz bardziej rozpiasac sie?:p bo nawet nie wiem jakka jest roznica.
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

Jeżeli na wale, to musi iść do szlifu.
Jeżeli korbowody= wymiana.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
a
arbi1919
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 08 lip 2009, 17:43

Post autor: arbi1919 »

mi cos tam opowiadal ale dobrze nie slyszalem przez tel ze cos sie pogielo...
i stwiertdzil ze lepiej silknik wymienic.
musial bym jutro z nim pogadac sie sie dokladnie zapytac o co kaman
Awatar użytkownika
Brzeziak_
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1333
Rejestracja: 13 lut 2010, 22:41
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Brzeziak_ »

[quote=""arbi1919""]mozesz bardziej rozpiasac sie?:p bo nawet nie wiem jakka jest roznica.[/quote]
Jeżeli silnik masz zatarty na wale to nie jest tak źle bo możesz go dać do szlifu jeżeli się jeszcze nadaje.
Natomiast jeżeli na panewkach to sprawa się troszkę komplikuję. W najlepszym wypadku panewki i korbowody idą do wymiany. W najgorszym to silnik na złom. Najgorzej jeżeli Ci się panewka obróciła, wtedy to już klapa, ponieważ panewka posiada taki ząbek(zamek) aby się nie obracała. Przytarcie= obrócenie panewki (w najgorszym wypadku) porysowanie tym ząbkiem wału i w tym momencie korbowód przestaje pracować i może dojść do jego urwania, i wywalenia przez blok.
Jest to najczarniejszy scenariusz.
Obrazek

To Ona] viewtopic.php?f=28&t=15443

Pas Koronowo 03.04.2011
Toruń 0
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”