[9n] Zamarzanie układu kierowniczego?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
keny_ns
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 lip 2009, 8:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[9n] Zamarzanie układu kierowniczego?

Post autor: keny_ns »

Witam, od wczoraj mam problem z układem kierowniczym. Nie posiadam garażu w domu ani w pracy i odkąd przyszły mrozy to tak jakby zamarzał mi układ kierowniczy. Po odpaleniu auta kierownica chodzi bardzo ciężko i nie odbija do prostych kół po skręceniu jej jadąc, tylko zostaje w miejscu i trzeba ją ręcznie odkręcać. Po paru kilometrach jednak kiedy silnik już się zagrzewa kierownica zaczyna chodzić lekko i odbijać. Najpierw zaczyna działać bardzo lekko jak przy trybie parkowania (mimo sporej prędkości) a później już normalnie. Jaka może być tego przyczyna? W zeszłą zimę nic takiego się nie działo mimo 2x większych mrozów.

Dodam, że cały czas świeci mi kontrolka od wspomagania (czujnik skrętu zgłasza zwarcie do masy od paru miesięcy ale wspomaganie działa normalnie), ale to chyba nie ma nic wspólnego z tym bo trwa to parę miesięcy a problem zaczął się z mrozami - no i na zagrzanym aucie wszystko jest jak przedtem.
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Możliwe że gdzieś masz nieszczelność i do układu dostała się woda. Ja bym na razie tylko wymienił płyn ,a wczesną wiosną zabrał się za przegląd pompy wspomagania i tego czujnika.
Olej hydrauliczny do wspomagania to G 002 000 ale już chyba jest zamieniony na 004. Dostępny w ASO ok 30-40zł litr. Podejrzewam że w układ wchodzi ok 2l .
Obrazek
k
keny_ns
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 15 lip 2009, 8:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: keny_ns »

Tak też jutro zrobię, wymienię płyn i sprawdzę szczelność układu kierowniczego u mechanika bo w zaszłą jesień faktycznie był nieszczelny i dostawała się woda (wtedy zaczęła świecić mi kontrolka od czujnika skrętu) ale mi go uszczelniono podobno dobrze... Sprawdzę jutro i dam znać co i jak.



EDIT:

Byłem u mechanika, mówi, że w kolumnie kierowniczej nie ma wody ani lodu.. olej w pompie też jest ok bo go sprawdzali i był wymieniany rok temu... Jakieś inne pomysły?
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”