[6n2] Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
krzysiekkrgu
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 maja 2010, 16:59
Lokalizacja: Kielcza, woj Opolskie

[6n2] Zakrycie chłodnicy w 1,4TDI

Post autor: krzysiekkrgu »

Tak jak w temacie, ktoś już tego próbował?? w dieslach często się tak robi, że zakrywa się np. tekturą chłodnicę w celu szybszego nagrzewania silnika, pytam bo wczoraj w nocy po zrobieniu 20km temperatura wzrosła tylko do 75C, tzn miałem włączone ogrzewanie na maxa i nie przekraczałem 2tys obrotów, dopiero jak wyłączyłem ogrzewanie i zwiększyłem obroty to silnik nagrzał się do 90C i potem było już ok, ma ktoś jakieś doświadczenie z tym? planuję też wymianę termostatu chociaż ten wg mnie sprawuje się prawidłowo.
Gaz i do przodu>>>>>>

Obrazek
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

z tego co mi wiadomo to nie ma sensu takie działanie ,bo przecież dopóki silnik nie osiągnie 80-90stopni płyn chłodniczy krąży w "małym" obiegu i omija chłodnice,więc zakrywanie jej nie ma sensu, w sumie zawsze mnie to ciekawiło czego tyle ludzi nadal zakrywa chłodnice nawet w nowoczesnych autach, nawet można kupić dedykowane przesłony na grill z pleksi , u mnie nie zaobserwowałem żadnych zmian,ostatnio w -3 nagrzał się do 90stopni po około 3 km, a nawiew chodził na 80% w temp 26stopni
Awatar użytkownika
danielek_88
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 06 wrz 2009, 18:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: danielek_88 »

zgodzę sie z tym co pisze kolega wyżej, sam przerabiałem ten temat i zakrywanie chłodnicy mija sie z celem. Jest na forum temat gdzie poruszono kwestię zastosowania podgrzewacza płynu który usprawni uzyskanie w szybszym czasie 90C. Według mnie to jest lepsze rozwiązanie problemu wolnego nagrzewania się silnika.
Pozdrawiam ;]
Obrazek
K
KoKo

Post autor: KoKo »

ale jak jedziesz to masz podmuch wiatru na chłodnicę i płyn w chłodnicy robi się jeszcze zimniejszy co opóźnia nagrzanie tak mi mówił znajomy mechanik :P
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

ale skoro płyn w chłodnicy nie bierze udziału w obiegu dopóki silnik się nie nagrzeje to nie ma znaczenia w dalszym ciągu i może sie ochładzać, wtedy tylko wyziębiony silnik wpływa na tępo nagrzania układu ;)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

zastosowanie osłonki na chłodnicę przy sprawnym termostacie to jak dmuchanie na lody,
także bardziej będzie to odczuwalne jako efekt placebo, dodam że chłodnica w polo ma gródź oddzielającą cały system chłodzenia od bloku silnika, cały plastik oddziela chłodnicę i nie ma tu mowy o dmuchaniu na silnik, jedyne rozwiązanie to dolna osłona silnika która może co nieco przyśpieszyć nagrzewanie silnika.

temat wałkowany wiele razy poczytaj sobie:

viewtopic.php?f=21&t=12878
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
krzysiekkrgu
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 maja 2010, 16:59
Lokalizacja: Kielcza, woj Opolskie

Post autor: krzysiekkrgu »

Dzięki za odpowiedzi:) wczoraj zrobiłem 150km ale nie włączyłem od razu ogrzewania na max i kręciłem autko trochę powyżej 2tys obrotów i wszystko grało pięknie;) także tektura odpada;)
Gaz i do przodu>>>>>>

Obrazek
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

ja tak tylko skromnie dodam że przy tym kursie 20km mogła zaistnieć sytuacja że miałeś trochę ponad 70 st. właśnie dlatego że termostat otworzył Duży obieg. i wtedy temp spadła. Ja mam dość często taką sytuacje.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

miałeś trochę ponad 70 st. właśnie dlatego że termostat otworzył Duży obieg
no to uwalony termostat, termostat powinien się otwierać dopiero jak już konkretnie silnik zagrzejesz w innym przypadku termostat puszcza zbyt wcześnie wodę na duży obieg, i wymaga wymiany na nowy.
Wg tego co napisałeś gallus masz do wymiany termostat, termostat ma trzymać zimne naprawdę długo i nie puszczać wody na chłodnicę, na blacie masz mieć po kilku km (3-5 km) 90 stopni bite, i nie ważne czy w trasie czy w korku, wtedy dopiero termostat pracuje jak należy.
civic r18a2/407 1,6 HDi
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

3-5km... ja mam 90'C po przejechaniu ok 10km :? przy dmuchawie wlaczonej na 1 stopniu i 3/4 cieplego.Dodam że termostat wymieniony tak samo jak płyn w chłodnicy.Tyle że to 1,9 SDI i chyba one tak mają...
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wlaczonej na 1 stopniu i 3/4 cieplego
no jeśli na gorącym nawiewie no to automatycznie dłużej się nagrzewa silnik ale nie aż 10 km...
civic r18a2/407 1,6 HDi
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

u mnie niestety tyle to trwa i chyba nie da się temu zaradzić dlatego też się zainteresowałem sprawą zasłaniania wlotu chłodnicy.
Dla przykładu-dzisiaj auto stało 8h w podziemnym parkingu, było tam może z 5 stopni, po przejechaniu ok 8-9km wskazówka była pomiędzy 70 a 90, na dworze ok -7'C, ustawienia nawiewu-jak wyżej.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

u mnie w polówce zawsze jest włączony nawiew na 1 biegu i max ciepla i tego się nie przestawia oczywiscie w zimie wiec juz wiem dlaczego dluzej sie silnik nagrzewa
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Ja staram się przez pierwsze 1-2 km nie włączać wcale nawiewu, bo i tak mało co daje. Po 3-5km mam już stałą temperaturę ok. 90 stopni. Co innego jak stoję w korku i auto ledwo sobie pyrka. Wtedy nie grzeje się tak szybko.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

Dzisiaj wieczorem zakrylem 2/3 wlotu powietrza do chlodnicy kartonem.Jutro napisze czy cos to dalo poza tym ze wiesniacko wyglada ;)

Moje obserwacje:
Dzisiaj-temperatura -12C
cieplejsze powietrze z dmuchawy po ok 2km /wcześniej ok 5km
temperatura silnika 90C po ok 6-7km / wcześniej ok 10km
na trasie przy jezdzie 90-120km/h temperatura utrzymywała się na 90C / wcześniej potrafiła delikatnie spaść

dmuchawa na 1 stopień, max ciepło

Różnica jest spora, do końca zimy nie ściągam tego kartonu :)

Testujcie i podzielcie się swoimi spostrzeżeniami :good:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”