Witam!
Mam taki problem, że najprawdopodobniej padł mi jeden z czujników przy kole. Za pomocą miernika (omomierz) wyszło mi że nie działa tylny prawy. Zakupiłem dziś i podłączyłem na szybko na kostkę pod kanapą (bo tam jest złącze). Akumulator odłączyłem na 2 minutki i załączyłem (taki reset hehe). Efekt końcowy jest taki, że kontrolka świeci. I tu mam pytania?
1. czy kontrolka nie powinna zgasnąć gdy czujnik podłączony ale nie przy kole (w końcu i tak rzadne z kół sie nie kreci)? Bo oczywiste jest ze zaświeci się gdyby koła się kręciły
2. czy może wymagany jest reset przez komputer?
3. czy może odłączyć akumulator na dłużej niż 2 minuty
4. czy może wszystko samo zgaśnie jak zamontuje czujnik przy kole, a wtedy to będzie miał odczyt z wszystkich kręcących się kół?
wolałbym w ostateczności. Bo wydaje mi sie ze to na 99,9 wina byla tego czujnika. Ale pytam bo moze ktos przechodzil przez taki sam problem. A tak apropo ile kosztuje podlaczenie pod vag?
u mnie to samo świeci się abs, podpiąłem pod vag i brak sygnału z czujnika prawego tylnego koła,
w sumie nie dziwie się bo hamulce nigdy z tyłu nie były wymieniane...jak znajdę czas to to naprawie.
ja też koledze mogę za free zdiagnozować, jak co to priv :bye:
Ja bym sie tym nie przejmowal tak bardzo, bo hamulce dzialają jak żyleta (niecaly rok temu wymienialem komplet), ale mam jeden mały problem. Mianowicie 11 maja mam przegląd techniczny i nie wiem czy facet moze mi ztego powodu cofnąc auto czy nie. Niby hamulce są ok ale, kontrolka ABS wali w oczy. To jak to jest przejdzie auto przeglad czy nie (oczywiscie chodzi tylko o abs)?
[quote=""kieszko""]Witam!
Mam taki problem, że najprawdopodobniej padł mi jeden z czujników przy kole. Za pomocą miernika (omomierz) wyszło mi że nie działa tylny prawy. Zakupiłem dziś i podłączyłem na szybko na kostkę pod kanapą (bo tam jest złącze). Akumulator odłączyłem na 2 minutki i załączyłem (taki reset hehe). Efekt końcowy jest taki, że kontrolka świeci. I tu mam pytania?
1. czy kontrolka nie powinna zgasnąć gdy czujnik podłączony ale nie przy kole (w końcu i tak rzadne z kół sie nie kreci)? Bo oczywiste jest ze zaświeci się gdyby koła się kręciły
2. czy może wymagany jest reset przez komputer?
3. czy może odłączyć akumulator na dłużej niż 2 minuty
4. czy może wszystko samo zgaśnie jak zamontuje czujnik przy kole, a wtedy to będzie miał odczyt z wszystkich kręcących się kół?[/quote]
Jeśli miałeś uszkodzony czujnik abs to wystawił on błąd. Błąd ten wykasuje się samoczynnie po montażu nowego czujnika i przejechaniu kilkunastu metrów na sprawnym układzie. Samo podłączenie czujnika bez montażu na kole nic nie da. Jeśli sprawdziłeś wszystkie 4 czujniki omomierzem i wiesz dokładnie który jest uszkodzony to wymieniaj i po problemie. Nie potrzebny jest VAG.
Na tylnim kole możesz spróbować wyjąść czujnik bez zdejmowania bębna - u mnie wyszedł.
medyk81 - - wielkie dzieki. A wiec centralka musi dostac impulsy z obracajacego kola. Nic w weekend sie zabieram za to - niestety nie mialem szczescia i musze rozebrac beben. Czujnik tak trzymie ze od zewnatrz nie ma szans. A powiedzcie mi jeszcze jak by bylo z tym przegladem technicznym. ABS sie swieci - auto przechodzi albo nie?
[quote=""kieszko""]A powiedzcie mi jeszcze jak by bylo z tym przegladem technicznym. ABS sie swieci - auto przechodzi albo nie?[/quote]
na to nikt nie patrzy i nikogo to nie interesuje. Ja mialem uwalony sterownik od pompy abs , swiecila kontrolka i nikt nawet nie spojrzal.
[quote=""kieszko""]1. czy kontrolka nie powinna zgasnąć gdy czujnik podłączony ale nie przy kole (w końcu i tak rzadne z kół sie nie kreci)? Bo oczywiste jest ze zaświeci się gdyby koła się kręciły
2. czy może wymagany jest reset przez komputer?
3. czy może odłączyć akumulator na dłużej niż 2 minuty
4. czy może wszystko samo zgaśnie jak zamontuje czujnik przy kole, a wtedy to będzie miał odczyt z wszystkich kręcących się kół?
[/quote]
Witam Kolegów,
miałem dokładnie taką samą przypadłość - padł tylny prawy czujnik - zakupiłem nowy, wymontowałem stary - niestety trzeba było go całkowicie rozpłatać bo wyleźć nie chciał z bębna i podłączyłem nowy. Po poskładaniu wszystkiego przekręcam kluczyk i znów kontrolka świeci, ale gdzieś wyczytałem, że trzeba jechać z prędkością co najmniej 20km/h żeby to zgasło i tak rzeczywiście było. Gdy tylko wskazówka przekroczyło 20km/h kontrolka zgasła i VAG nie pokazywał już żadnych błędów. Tak więc żadne RESETy czy odłączania aku nie są potrzebne.
[quote=""Groszek""]
Witam Kolegów,
miałem dokładnie taką samą przypadłość - padł tylny prawy czujnik - zakupiłem nowy, wymontowałem stary - niestety trzeba było go całkowicie rozpłatać bo wyleźć nie chciał z bębna i podłączyłem nowy. Po poskładaniu wszystkiego przekręcam kluczyk i znów kontrolka świeci, ale gdzieś wyczytałem, że trzeba jechać z prędkością co najmniej 20km/h żeby to zgasło i tak rzeczywiście było. Gdy tylko wskazówka przekroczyło 20km/h kontrolka zgasła i VAG nie pokazywał już żadnych błędów. Tak więc żadne RESETy czy odłączania aku nie są potrzebne.[/quote]
Piewsze słysze o takim czymś ale człowiek uczy sie całe życie,nawymieniałem sie tych czujników tyle że w ciemno moge to robić i nigdy nie trzeba jechać 20km na godz tylko od razu po przekręceniu kluczyka gaśnie ABS i tak albo na jakąś złą podrube trafiłeś albo wadliwą.Uzwojenie czujnika ma za dużą oporność i indukcja dopiero występuje przy jakiejś szybkości.Kupować czujniki do odpowiednich aut a nie uniwersalne VW,skoda,golf bo pompy ABS mają inne sterowniki.Vag i kasowanie błędu oczywiste.
[quote=""Dziadek13""]Vag i kasowanie błędu oczywiste[/quote]
Jak skasujesz vagiem to kontrolka zgaśnie po zapłonie, jeśli nie skasujesz to zgaśnie po ruszeniu - sterownik sam się skapnie że wszystko jest ok.
Ja wymieniłem na oryginał i po odpaleniu świeciła się kontrolka, vaga nie podpinałem bo nie ma takiej potrzeby - ruszasz i gaśnie.
Jeśli nieoryginalne czujniki byłyby lipne i zaczynały poprawnie działać przy "pewnej prędkości" to po każdym hamowaniu/odpaleniu miałbyś błąd.
Witam posiedam pole z 97r. 1.9SDI mam taki maly problem mialem uszkodzone zegary w aucie zawieszaly sie w czasie jazdy poniewaz poprzedni wlasciciel kombinowal cos przynich.kupilem urzywane na allegro jest teraz wszystko oki ale swieci mi sie czaly czas kontrolka od ABS po zapaleniu swiatel. a auto nie posiada moje ABS.czy mozna to jakos wykasowac zeby nie swiecila sie????