[6N] ABS kontrolka się świeci

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kieszko
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:09

[6N] ABS kontrolka się świeci

Post autor: kieszko »

Witam!
Mam taki problem, że najprawdopodobniej padł mi jeden z czujników przy kole. Za pomocą miernika (omomierz) wyszło mi że nie działa tylny prawy. Zakupiłem dziś i podłączyłem na szybko na kostkę pod kanapą (bo tam jest złącze). Akumulator odłączyłem na 2 minutki i załączyłem (taki reset hehe). Efekt końcowy jest taki, że kontrolka świeci. I tu mam pytania?
1. czy kontrolka nie powinna zgasnąć gdy czujnik podłączony ale nie przy kole (w końcu i tak rzadne z kół sie nie kreci)? Bo oczywiste jest ze zaświeci się gdyby koła się kręciły
2. czy może wymagany jest reset przez komputer?
3. czy może odłączyć akumulator na dłużej niż 2 minuty
4. czy może wszystko samo zgaśnie jak zamontuje czujnik przy kole, a wtedy to będzie miał odczyt z wszystkich kręcących się kół?
Awatar użytkownika
Bieniek1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Bieniek1984 »

a nie możesz sprawdzić VAGiem powinno coś wyskoczyć :)
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech <!-- s]
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
k
kieszko
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:09

Post autor: kieszko »

wolałbym w ostateczności. Bo wydaje mi sie ze to na 99,9 wina byla tego czujnika. Ale pytam bo moze ktos przechodzil przez taki sam problem. A tak apropo ile kosztuje podlaczenie pod vag?
Awatar użytkownika
Bieniek1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Bieniek1984 »

u mnie za free :P a ogólnie to nie wiem 50zł ja kupiłem kabel 2 tyg temu i się sam uczę koszt kabla z przesyłką 65zł
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech <!-- s]
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

u mnie to samo świeci się abs, podpiąłem pod vag i brak sygnału z czujnika prawego tylnego koła,
w sumie nie dziwie się bo hamulce nigdy z tyłu nie były wymieniane...jak znajdę czas to to naprawie.

ja też koledze mogę za free zdiagnozować, jak co to priv :bye:
civic r18a2/407 1,6 HDi
k
kieszko
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:09

Post autor: kieszko »

Ja bym sie tym nie przejmowal tak bardzo, bo hamulce dzialają jak żyleta (niecaly rok temu wymienialem komplet), ale mam jeden mały problem. Mianowicie 11 maja mam przegląd techniczny i nie wiem czy facet moze mi ztego powodu cofnąc auto czy nie. Niby hamulce są ok ale, kontrolka ABS wali w oczy. To jak to jest przejdzie auto przeglad czy nie (oczywiscie chodzi tylko o abs)?
Awatar użytkownika
medyk81
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Bełchatów -> Łódź

Post autor: medyk81 »

[quote=""kieszko""]Witam!
Mam taki problem, że najprawdopodobniej padł mi jeden z czujników przy kole. Za pomocą miernika (omomierz) wyszło mi że nie działa tylny prawy. Zakupiłem dziś i podłączyłem na szybko na kostkę pod kanapą (bo tam jest złącze). Akumulator odłączyłem na 2 minutki i załączyłem (taki reset hehe). Efekt końcowy jest taki, że kontrolka świeci. I tu mam pytania?
1. czy kontrolka nie powinna zgasnąć gdy czujnik podłączony ale nie przy kole (w końcu i tak rzadne z kół sie nie kreci)? Bo oczywiste jest ze zaświeci się gdyby koła się kręciły
2. czy może wymagany jest reset przez komputer?
3. czy może odłączyć akumulator na dłużej niż 2 minuty
4. czy może wszystko samo zgaśnie jak zamontuje czujnik przy kole, a wtedy to będzie miał odczyt z wszystkich kręcących się kół?[/quote]

Jeśli miałeś uszkodzony czujnik abs to wystawił on błąd. Błąd ten wykasuje się samoczynnie po montażu nowego czujnika i przejechaniu kilkunastu metrów na sprawnym układzie. Samo podłączenie czujnika bez montażu na kole nic nie da. Jeśli sprawdziłeś wszystkie 4 czujniki omomierzem i wiesz dokładnie który jest uszkodzony to wymieniaj i po problemie. Nie potrzebny jest VAG.
Na tylnim kole możesz spróbować wyjąść czujnik bez zdejmowania bębna - u mnie wyszedł.
k
kieszko
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:09

Post autor: kieszko »

medyk81 - - wielkie dzieki. A wiec centralka musi dostac impulsy z obracajacego kola. Nic w weekend sie zabieram za to - niestety nie mialem szczescia i musze rozebrac beben. Czujnik tak trzymie ze od zewnatrz nie ma szans. A powiedzcie mi jeszcze jak by bylo z tym przegladem technicznym. ABS sie swieci - auto przechodzi albo nie?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""kieszko""]A powiedzcie mi jeszcze jak by bylo z tym przegladem technicznym. ABS sie swieci - auto przechodzi albo nie?[/quote]
na to nikt nie patrzy i nikogo to nie interesuje. Ja mialem uwalony sterownik od pompy abs , swiecila kontrolka i nikt nawet nie spojrzal.
k
kieszko
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:09

Post autor: kieszko »

Ok wielkie dzieki - naprawde fachowa pomoc. Ja w weekend pomajsterkuje z tym abs i powinno smigac. Jeszcze raz dzieki za wypowiedzi!
G
Groszek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:51
Lokalizacja: Kalisz/Ostrów Wlkp./Wrocław

Post autor: Groszek »

[quote=""kieszko""]1. czy kontrolka nie powinna zgasnąć gdy czujnik podłączony ale nie przy kole (w końcu i tak rzadne z kół sie nie kreci)? Bo oczywiste jest ze zaświeci się gdyby koła się kręciły
2. czy może wymagany jest reset przez komputer?
3. czy może odłączyć akumulator na dłużej niż 2 minuty
4. czy może wszystko samo zgaśnie jak zamontuje czujnik przy kole, a wtedy to będzie miał odczyt z wszystkich kręcących się kół?
[/quote]

Witam Kolegów,
miałem dokładnie taką samą przypadłość - padł tylny prawy czujnik - zakupiłem nowy, wymontowałem stary - niestety trzeba było go całkowicie rozpłatać bo wyleźć nie chciał z bębna i podłączyłem nowy. Po poskładaniu wszystkiego przekręcam kluczyk i znów kontrolka świeci, ale gdzieś wyczytałem, że trzeba jechać z prędkością co najmniej 20km/h żeby to zgasło i tak rzeczywiście było. Gdy tylko wskazówka przekroczyło 20km/h kontrolka zgasła i VAG nie pokazywał już żadnych błędów. Tak więc żadne RESETy czy odłączania aku nie są potrzebne.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""Groszek""]
Witam Kolegów,
miałem dokładnie taką samą przypadłość - padł tylny prawy czujnik - zakupiłem nowy, wymontowałem stary - niestety trzeba było go całkowicie rozpłatać bo wyleźć nie chciał z bębna i podłączyłem nowy. Po poskładaniu wszystkiego przekręcam kluczyk i znów kontrolka świeci, ale gdzieś wyczytałem, że trzeba jechać z prędkością co najmniej 20km/h żeby to zgasło i tak rzeczywiście było. Gdy tylko wskazówka przekroczyło 20km/h kontrolka zgasła i VAG nie pokazywał już żadnych błędów. Tak więc żadne RESETy czy odłączania aku nie są potrzebne.[/quote]

Piewsze słysze o takim czymś ale człowiek uczy sie całe życie,nawymieniałem sie tych czujników tyle że w ciemno moge to robić i nigdy nie trzeba jechać 20km na godz tylko od razu po przekręceniu kluczyka gaśnie ABS i tak albo na jakąś złą podrube trafiłeś albo wadliwą.Uzwojenie czujnika ma za dużą oporność i indukcja dopiero występuje przy jakiejś szybkości.Kupować czujniki do odpowiednich aut a nie uniwersalne VW,skoda,golf bo pompy ABS mają inne sterowniki.Vag i kasowanie błędu oczywiste.
Awatar użytkownika
medyk81
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Bełchatów -> Łódź

Post autor: medyk81 »

[quote=""Dziadek13""]Vag i kasowanie błędu oczywiste[/quote]

Jak skasujesz vagiem to kontrolka zgaśnie po zapłonie, jeśli nie skasujesz to zgaśnie po ruszeniu - sterownik sam się skapnie że wszystko jest ok.
Ja wymieniłem na oryginał i po odpaleniu świeciła się kontrolka, vaga nie podpinałem bo nie ma takiej potrzeby - ruszasz i gaśnie.
Jeśli nieoryginalne czujniki byłyby lipne i zaczynały poprawnie działać przy "pewnej prędkości" to po każdym hamowaniu/odpaleniu miałbyś błąd.

Myśle, że temat wyczerpany.
Awatar użytkownika
marcinwch
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 08 maja 2009, 1:19
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: marcinwch »

Witam posiedam pole z 97r. 1.9SDI mam taki maly problem mialem uszkodzone zegary w aucie zawieszaly sie w czasie jazdy poniewaz poprzedni wlasciciel kombinowal cos przynich.kupilem urzywane na allegro jest teraz wszystko oki ale swieci mi sie czaly czas kontrolka od ABS po zapaleniu swiatel. a auto nie posiada moje ABS.czy mozna to jakos wykasowac zeby nie swiecila sie????
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Zegary stare(temperatura i paliwo na dole ) czy nowe
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”