[6N]Walniete kolo dwumasowe.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
adeek
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 22 lis 2010, 16:57

[6N]Walniete kolo dwumasowe.

Post autor: adeek »

Witam. Mam pewien problem ale nie jestem w 100% pewny czy dobrze mysle.
Jakis czas temu jechalem moja polowka. 4 bieg wlaczony, wchodze w delikatny zakret wiec lekko hamulec i redukcja na 3. Po puszczeniu pedalu sprzegla on w ogole nie odskoczyl. Dodalem gazu i silnik przyjal jakies 15/20% tego co ja mu przygazowalem, jako tako sie jeszcze kulal. Myslalem, ze jakas linka poszla i poprostu pedal nie odskoczyl. Auto oczywiscie reaguje na kazda zmiane biegow, zmienia sie bez problemow. Kilka osob mi mowilo, ze cos ciezko sprzeglo chodzi przy wciskaniu. Dojechalem jakos na warsztat, silnik przy mocniejszym wdepnieciu pedala gazu wyl. Jak lekko dodawalem gazu to silnik reagowal na to i auto sie jakos kulalo.
Na warsztacie powiedzieli mi od razu, ze dwumasowka poszla... dodatkowo powiedziano mi, ze spalila sie tarcza od sprzegla bo widac nawet niebieskie (?) slady od przypalenia na 2masowce. Pytanie teraz do Was, czy ktos z Was spotkal sie juz z takim defektem w swoim aucie lub u znajomego? Czy wymiana kola dwumasowego oraz regeneracja tarczy sprzegla jest niezbedna? bardzo prosze o pomocne rady i z gory za nie bardzo dziekuje.

Ps. moze ma ktos z Was lub waszych znajomych na sprzedaz wlasnie kolo 2masowe i ewentualnie sprzeglo/tarcze sprzegla po jakiejs nizszej cenie. Nie poszukuje nic nowego, najlepiej jakby bylo uzywane bo poki co krucho z kasa ;/

dodam, ze mam vw polo 1.9d 95 rok.

pozdrawiam!
Awatar użytkownika
stekvw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 512
Rejestracja: 13 sie 2010, 0:28
Lokalizacja: Kępno*
Kontakt:

Post autor: stekvw »

[quote=""adeek_""]
Ps. moze ma ktos z Was lub waszych znajomych na sprzedaz wlasnie kolo 2masowe i ewentualnie sprzeglo/tarcze sprzegla po jakiejs nizszej cenie. Nie poszukuje nic nowego, najlepiej jakby bylo uzywane bo poki co krucho z kasa ;/[/quote]

Jeśli szukasz jakichkolwiek części to przejdź do działu ( Giełda ) jest tanio .
A jeśli jest spalone , LEPIEJ wymienić bo będą problemy ze sprzęgłem i może ci się ślizgać przy każdej
próbie ruszania , a jeśli ciężko chodzi to może być coś przy lince ,
ewentualnie w opcji ( szukaj ) zadaj odpowiednie pytanie może ktoś ma temat na ciężko chodzącą linkę .
w wyszukiwani wpisz ( linka sprzęgła , lub sprzęgło ) są wypowiedzi na ten temat .

POZDRO> :cool:
Stanisław Makowski
Pasja, to najlepszy biznes.

Moje polo
Zobacz tutaj>>>>
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Przedewszystkim pytanie czy masz SDi czy zwyklego diesla (linka przy pompiewtryskowej). Mechanik moze nie wiedziec, bo znam takich. Warto sie samemu upewnic niz dac pozniej naciagnac na zbytnia kase. Swoja droga jesli chodzi i sprzeglo czy dwumas, najlepiej kupic nowe. Jesli kupisz uzywke nikt Ci nie da gwarancji ze na tym pojezdzisz dlugo. Sa dostepne kola stale do silnikow diesla z Valeo bodajrze. Kumpel takie zalozyl w golfie mk3 GTi TDi. Narazie jezdzi ale na pewno skrzynia dostaje baty wtedy.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
stekvw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 512
Rejestracja: 13 sie 2010, 0:28
Lokalizacja: Kępno*
Kontakt:

Post autor: stekvw »

[quote=""marcin86+""]Przedewszystkim pytanie czy masz SDi czy zwyklego diesla[/quote]
Niepotrzebne pytanie - sdi czy zwykły diesel no sdi to jest zwykły diesel .
Stanisław Makowski
Pasja, to najlepszy biznes.

Moje polo
Zobacz tutaj>>>>
T
Turbo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2010, 18:54
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Turbo »

Jak byś potrzebował nowego zestawu to mam VALEO za 830zł. To jest komplet sprzęgła ze sztywnym kołem zamachowym, zamiennie stosowany zamiast koła 2-masowego.
Najtańsze NOWE części samochodowe! Silnikówka, zawieszenie, hamulce i inne!
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

[quote=""stekvw""]Niepotrzebne pytanie - sdi czy zwykły diesel no sdi to jest zwykły diesel [/quote]
Nie wiem czy taki niepotrzebne w SDi jest dwumas a w tym drugim (nie pamietam kodu silnika) nie ma kola dwumasowego, no chyba ze sie myle.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
stekvw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 512
Rejestracja: 13 sie 2010, 0:28
Lokalizacja: Kępno*
Kontakt:

Post autor: stekvw »

marcin86
Sdi to właśnie jest zwykły diesel , wiem bo mam od prawie 3 lat ten sam co kolega adeek
Stanisław Makowski
Pasja, to najlepszy biznes.

Moje polo
Zobacz tutaj>>>>
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

[quote=""stekvw""]Sdi to właśnie jest zwykły diesel , wiem bo mam od prawie 3 lat [/quote]
n ie do konca zwykly diesel to jest 1,9D silnik AEF a sdi jest troche inny przedewszystkim pompa sterowana elektronicznie nie na linke
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

AEF ma dwumas sdi niewiem
Awatar użytkownika
stekvw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 512
Rejestracja: 13 sie 2010, 0:28
Lokalizacja: Kępno*
Kontakt:

Post autor: stekvw »

rolf
Ja mam 1.9 sdi 96r .
I gościu gdzie zamawiałem części to mówił że to silnik AEF ,
jeśli są inne rodzaje to podaj link lub wypis .

Modele silników między 95 a 97 rokiem
Bo jest sdi oraz tdi ale z samym d to się nie spotkałem nawet w necie .
więc proszę o szczegółowy wykaz tych silników . :oki:
Stanisław Makowski
Pasja, to najlepszy biznes.

Moje polo
Zobacz tutaj>>>>
a
adeek
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 22 lis 2010, 16:57

Post autor: adeek »

moje auto to 1.9 D czyli zwykly diesel, nr silnika to AEF.

Bardzo mocno zastanawiam sie nad wstawieniem wlasnie tego VALEOskiego zestawu zamiast kupowac uzywana 2masowke i nie wiem ile na niej przejade. Uzywana 2 masa to koszt jakies 300pln plus do tego regeneracja/wymiana sprzegla lub czesci.

jest ryzyko, ze jak zaloze valeoski zestaw to moje Polo tego nie zaakceptuje i bedzie sie psuc ;/

jak to sie popularnie mowi, jest ryzyko jest zabawa ale w tym przypadku musze sie pare razy solidnie zastanowic.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""stekvw""]więc proszę o szczegółowy wykaz tych silników [/quote]

W autodacie znajdziesz wypis wszytskich silnikow do wiekszosci marek i typow aut. Kazdy handlarz zawsze mowi jak ma na sprzedanie wolnossacego ze to SDI. Trzeba sobie przetlumaczyc skrót SDI i wszystko jasne bedzie. AEF to silnik stosowany dosc popularnie w polo ale to jest silnik z wtryskiem posrednim, bizszym cisnieniem na pompie, wyzszym stopniem sprezania (ze wzgledu na fortkomore). Starsza konstrukcja ale mysle ze mniej zawodna. SDI takie jak AEY ( a jeszcze sa sdi w 1.7) ma sterowana pompe tak jak w tdi elektrycznie, jest komp sterujacy, jest osprzet elektryczny na silniku, wtryski takie jak w tdi tylko z mniejszymi otworkami itd.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Tak jak kolega napisal wyzej. Glowna roznica jest w sterowaniu pompa wtryskowa (SDi (AGD, AHG, AKU )ma nastawnik potencjometryczny a AEF ma pompe sterowana linka. Sprawdzilem teraz w Etce te dwa rodzaje silnikow maja inne kola zamachowe. A swoja droga gdzies na tym forum obila mi sie o oczy informacje ze wlasnie AEF ma zwykle, stale kolo zamachowe a SDi dwumasowe. Wracajac do handlarzy, znajomy kiedys przyjechal polo SDi, mial tak nawet napisane w dowodzie rejestracyjnym. Ale gdy otworzylem maske zobaczylem linke "gazu" przy pompie wtryskowej, pocieszylem go ze zaleta tego silnika jest to ze koncowki wtryskiwaczy sa tansze w regeneracji. Wiec kolego adeek upewnij sie jaki masz silnik, zeby Cie nie mechanicy nie naciagneli na zbedne koszta.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
stekvw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 512
Rejestracja: 13 sie 2010, 0:28
Lokalizacja: Kępno*
Kontakt:

Post autor: stekvw »

Mi gościu powiedział , po podaniu modelu , rocznika i ile ma koni , po tych informacjach doszedł że mam silnik AEF.
Stanisław Makowski
Pasja, to najlepszy biznes.

Moje polo
Zobacz tutaj>>>>
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""marcin86""]A swoja droga gdzies na tym forum obila mi sie o oczy informacje ze wlasnie AEF ma zwykle, stale kolo zamachowe a SDi dwumasowe.[/quote]
Niesteyty odwrotnie jest. SDI dosc czestro nie ma dwumasy a AEF ma ją niestety.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”