[6n] polo klimatyzacja nie działa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
ramiol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:57

[6n] polo klimatyzacja nie działa

Post autor: ramiol »

Witam polo jest z roku 1997 silnik 1,4 w automacie .Po wymianie paska klinowego (piszczał)nie załancza sprzęgiełka od sprężarki nie słychac charakterystycznego cyknięcia klimatyzacja manualna wymieniona został jeszcze rolka napinacza bo hałasowała.Komputer nie pokazał żadnej usterki nie załancza również wentylatora.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

1. Przy zbyt niskiej temperaturze otoczenia i silnika klimatyzacja nie włączy się (cyknie)
2. Bezpieczniki
3. Niski poziom czynnika, który uzupełniamy co rok.

Tyle na chwilę obecną wpadło mi do głowy.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
r
ramiol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:57

Post autor: ramiol »

[quote=""Artpolo""]1. Przy zbyt niskiej temperaturze otoczenia i silnika klimatyzacja nie włączy się (cyknie)
2. Bezpieczniki
3. Niski poziom czynnika, który uzupełniamy co rok.

Tyle na chwilę obecną wpadło mi do głowy.[/quote]

temperatura dzisiaj 10 stopni czynnik na pewno jest bo klima chodziła parę dni wcześniej bezpieczniki chyba ok komputer nic nie pokazał
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

a czego sie nie włączy przy niskiej temperaturze?? mi dzisiaj przy 5 normalnie chodziła i "cykneła" :)
I miejsce plac manewrowy
r
ramiol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:57

Post autor: ramiol »

no właśnie powinna cyknąć dlatego niską temp. jako blokade odrzucam i jestem tego pewny tym bardziej że mam ręczną klimatyzacje a nie climatronica
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Też mam ręczną klimatyzację. Opisałem problemy z którymi miałem do czynienia co oczywiście nie wyklucza 1000 innych możliwości. :)
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
r
ramiol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:57

Post autor: ramiol »

[quote=""Artpolo""]Też mam ręczną klimatyzację. Opisałem problemy z którymi miałem do czynienia co oczywiście nie wyklucza 1000 innych możliwości. :)[/quote]

No tak ale co mnie dziwi bardzo może jeszcze raz od początku.Odatawiłem auto do serwisu na wymiane paska klinowego z powodu jego przy porannym rozruchu piszczeniu i jestem pewny że klima działała a teraz po wciśnięciu AC nic się nie dzieje czy jest jakaś możliwość że zle założył pasek dodam że jest sztywny terasz jak drut kolczasty ale kółko na sprężarce obraca się normalnie na luzie chodzi o to że nie cyka sprzęgiełko ani też nie rusza wentylator
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Najprędzej "będzie" to bezpiecznik silniczka sprężarki. Dla odmiany np u mnie znajduje się on pod maską nie w kabinie dlatego za pierwszym razem też musiałem posiłkować się serwisem. Na szczęście za darmo.
Może zabrali Ci klimę ? ;)


Typowe niesprawności układu ogrzewania wg książki. Nie podano usterek klimy gdyż uznano, że tylko serwis może się w tym maczać.

Nie pracuje dmuchawa ogrzewania

Uszkodzony bezpiecznik silnika dmuchawy
Uszkodzony przełącznik dmuchawy
Uszkodzony silnik elektryczny

Sprawdzić bezpiecznik dmuchawy, w razie potrzeby wymienić
Sprawdzić, czy jest napięcie na rezystorach wstępnych. Jeśli go nie ma, wymontować i sprawdzić przełącznik dmuchawy
Sprawdzić silnik dmuchawy

Dmuchawa nie pracuje tylko na jednym stopniu prędkości
Uszkodzony rezystor wstępny

Wymienić płytkę przyłączeniową

Za mała wydajność ogrzewania
Za niski poziom cieczy chłodzącej
Przesuwające się z oporami lub uszkodzone elementy regulacji ogrzewania

Nieszczelny lub niedrożny wymiennik ciepła
Sprawdzić poziom cieczy chłodzącej, w razie potrzeby uzupełnić
Sprawdzić elementy regulacji ogrzewania, w razie potrzeby wymienić cięgna
Wymienić wymiennik ciepła (praca wykonywana w stacji obsługi)

Nie można wyłączyć ogrzewania
Przesuwające się z oporami lub uszkodzone elementy regulacji ogrzewania

Sprawdzić elementy regulacji ogrzewania, w razie potrzeby wymienić cięgna

Hałasy w dmuchawie ogrzewania
Nagromadzony brud, liście
Brak wyrównoważenia wirnika, uszkodzone łożysko

Wymontować dmuchawę, oczyścić dmuchawę i przewód powietrza
Wymontować silnik dmuchawy i sprawdzić, czy obraca się lekko
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
r
ramiol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:57

Post autor: ramiol »

[quote=""Artpolo""]Najprędzej "będzie" to bezpiecznik silniczka sprężarki. Dla odmiany np u mnie znajduje się on pod maską nie w kabinie dlatego za pierwszym razem też musiałem posiłkować się serwisem. Na szczęście za darmo.
Może zabrali Ci klimę ? ;)


Typowe niesprawności układu ogrzewania wg książki. Nie podano usterek klimy gdyż uznano, że tylko serwis może się w tym maczać.

Nie pracuje dmuchawa ogrzewania

Uszkodzony bezpiecznik silnika dmuchawy
Uszkodzony przełącznik dmuchawy
Uszkodzony silnik elektryczny

Sprawdzić bezpiecznik dmuchawy, w razie potrzeby wymienić
Sprawdzić, czy jest napięcie na rezystorach wstępnych. Jeśli go nie ma, wymontować i sprawdzić przełącznik dmuchawy
Sprawdzić silnik dmuchawy

Dmuchawa nie pracuje tylko na jednym stopniu prędkości
Uszkodzony rezystor wstępny

Wymienić płytkę przyłączeniową

Za mała wydajność ogrzewania
Za niski poziom cieczy chłodzącej
Przesuwające się z oporami lub uszkodzone elementy regulacji ogrzewania

Nieszczelny lub niedrożny wymiennik ciepła
Sprawdzić poziom cieczy chłodzącej, w razie potrzeby uzupełnić
Sprawdzić elementy regulacji ogrzewania, w razie potrzeby wymienić cięgna
Wymienić wymiennik ciepła (praca wykonywana w stacji obsługi)

Nie można wyłączyć ogrzewania
Przesuwające się z oporami lub uszkodzone elementy regulacji ogrzewania

Sprawdzić elementy regulacji ogrzewania, w razie potrzeby wymienić cięgna

Hałasy w dmuchawie ogrzewania
Nagromadzony brud, liście
Brak wyrównoważenia wirnika, uszkodzone łożysko

Wymontować dmuchawę, oczyścić dmuchawę i przewód powietrza
Wymontować silnik dmuchawy i sprawdzić, czy obraca się lekko[/quote]

Ok dzięki jutro go poszukam jak byś wiedział w którym miejscu on mnie więcej jest to poślij
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

pod maską na aku masz taką skrzyneczke tam jest bezpiecznik od klimy 30A
I miejsce plac manewrowy
r
ramiol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:57

Post autor: ramiol »

[quote=""Hiszp4n""]pod maską na aku masz taką skrzyneczke tam jest bezpiecznik od klimy 30A[/quote]

bezpieczniki są ok.
r
ramiol
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:57

Post autor: ramiol »

Problem rozwiązany mechanik wymieniał jeszcze czujnik temperatury bo coś mu tam szwankował i okazało się że zamontował nieodpowiedni klima działa .
Awatar użytkownika
TRATATOW
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 239
Rejestracja: 06 maja 2009, 15:32
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: TRATATOW »

podepne sie bo mam problem ze dmuchawa u mnie stoi. najpierw piszczala a teraz calkiem stanela. rozkrecilem i ciezko chodz.czy to lozysko jakos sie wymienia czy trzeba kupic calosc
M
Magik23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2008, 1:46

Post autor: Magik23 »

Spróbuj zakroplić trochę oliwy w tuleje i na początku ręcznie kręć wirnikiem. Jak odpuści to podłącz pod instalacje i odpal dmuchawę pokrętłem. Później znowu napakuj oliwy. Możesz też użyć na początku benzyny żeby oczyścić tulejki. Wirnik nie może mieć oporów bo spalą się rezystory redukujące jego prędkość.
Ja tak zrobiłem jakieś trzy lata temu i chodzi do tej pory.
Awatar użytkownika
TRATATOW
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 239
Rejestracja: 06 maja 2009, 15:32
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: TRATATOW »

magik23 miełes racje.wirnik chodzil bardzo ciezko.na 3 i 4 biegu krecil ale szybko palil bezpiecznik bo mial duze bardzo opory.na 1 i 2 biegu nie mial sily isc. rozebralem wirnik i psikalem odrdzewiaczem i krecilem.jak juz poluzowalo i wyplynela masa rdzy wlaczylem pierewszy bieg i nadal zapsikiwalem odrdzewniaczem. na koniec zapsikalem smarem w spray-u i zalozylem.jak do tej pory wszytko smiga
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”