Polo nie od razu zapala:(

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
piotrwan
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 03 lip 2009, 22:12

Polo nie od razu zapala:(

Post autor: piotrwan »

Witam.Mam problem z moim polo z roku 93, silnik 1043,mono wtrysk.
Silnik nie chce od razu zapalić, trzeba parę sekund pokręcić silnikiem by zapalił.
Dzieje się to na zimnym silniku, na ciepłym jest trochę lepiej tzn. zapala szybciej.
Jest ciekawostką to że jeżeli przerwę kręcenie nim zapali to przy ponownym kręceniu zapala na "dotyk"...dlaczego tak się dzieje?
Bardzo proszę o pomoc. Dodam tylko że słychać pompę paliwa po przekręceniu stacyjki.
c
chiccoo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 11 kwie 2010, 13:26

Post autor: chiccoo »

autko na gazie?
Awatar użytkownika
Maciej
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 377
Rejestracja: 05 wrz 2009, 15:04
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Maciej »

Może stacyjka cos nie styka ja tak tez czasem mam ze krece i nie chce przekrece jeszcze raz i zapala albo przy odpalaniu czekaj az wtrsyk sie załaduje bedziesz słyszłą jak pompka bedzie pompowała i pewnym momencie przesatje wtedy odpal
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

podjedz na sprawdzenie ciśnienia paliwa (silnika chodzi, gasisz i patrzycie czy ciśnienia spada). coś mi się wydaje że przepuszcza zaworek zwrotny paliwa i nie trzyma ciśnienia.
p
piotrwan
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 03 lip 2009, 22:12

Post autor: piotrwan »

Dzięki za odpowiedzi.:)
Auto jest na benzynę.
Stacyjka jest OK.
Myślę że Lukas2305 będzie miał rację,to chyba to uciekające paliwo, hmmm. tylko o jakim zaworku myślałeś(w którym miejscu on jest?) lub gdzie go założyć jako dodatkowy.!?
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

zawór zwrotny jest zabudowany w pompie paliwa (przynajmniej tak mówi znajomy mechanik). I jak zacznie przepuszczać to właśnie są problemy z odpaleniem silnika po nawet krótkim postoju. Choć wcale to nie musi być akurat ten zaworek. Podjedź na pomiar ciśnienia to się dowiemy.
Gdzie zamontować dodatkowy? przypuszczam(!), że na przewodzie powrotu paliwa do baku. Poprawcie mnie jak się mylę...
c
chiccoo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 11 kwie 2010, 13:26

Post autor: chiccoo »

a zaraz po odpaleniu ma normalne obroty czy ciut za wysokie/niskie? takie pierwsze 3/5 sekund?
p
piotrwan
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 03 lip 2009, 22:12

Post autor: piotrwan »

Chiccoo jak tylko zapali to jest OK. pracuje równo, podczas jazdy tez zachowuje się normalnie.
Po prostu moment zapalania jest opóźniony.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Siemka a może zapłon jest opuźniony??
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”