Witam!
Jestem tutaj nowy mam nadzieje że pisze w odpowiednim dziale...
Właśnie zakupiłem nowe polo, czekam na niego(prawdopodobnie w listopadzie będzie)
Zakupiłem autko z automatyczna skrzynia biegów DSG mam dwa pytania jeżeli chodzi o nią:
1. Ci co ją mają - jak się sprawuje ?
2. Jadę sobie i mam bieg D czy w czasie jazdy mogę sobie wrzucić bieg S ?
Nigdy nie miałem styczności z tą skrzynią biegów... jezdzilem automatami ale takimi starszymi
Witaj.
Nie mam, ale jeździłem. Dla mnie skrzynia rewelacja, ale dopłata rzędu 7 tyś mnie zniechęciła. Zmiana biegów w mgnieniu oka. Tak, można w czasie jazdy spokojnie manewrować lewarkiem z pozycji D (Drive) na S (Sport).
Dzieki wielkie za odpowiedz
Teraz tylko czekać na auto.... szczerze powiedziawszy w środku mnie już rozsadza z tego czekania... Aoox
pewnie trzeba ten przycisk co jest na skrzyni też przycisnąć przy zmianie biegu w czasie jazdy z D na S?
Ja mam u siebie tą skrzynie i powiem , że sprawuje się super. Co prawda mam nalatane dopiero 6 kkm. ale jazda to sama przyjemność, oczywiście można zmieniać z D na S bez problemu.
Audi A4 3.0 TDI 2009 300Ps 610Nm
Vw Polo 1.2 Tsi Highline Dsg 2010
Oglądał ktoś ostatni odcinek Turbo Kamery na TVN Turbo, widziałem tylko końcówkę, chodziło o skrzynię DSG w VW.
Nie mogę znaleźć tego odcinka online. Co tam było nie tak z tą skrzynią? Przymierzam się powoli do wymiany autka na nowszy model właśnie z taką skrzynią.
[quote=""Grzela300""]Oglądał ktoś ostatni odcinek Turbo Kamery na TVN Turbo, widziałem tylko końcówkę, chodziło o skrzynię DSG w VW.
Nie mogę znaleźć tego odcinka online. Co tam było nie tak z tą skrzynią? Przymierzam się powoli do wymiany autka na nowszy model właśnie z taką skrzynią.[/quote]
Ja oglądałem. Coś tam było o jakichś stukach np kiedy gość puszczał na chwilę gaz i dodawał go z powrotem. Eksperci wyczaili, że jakieś luzy były czy coś w tym stylu. Nie znam się na tym zbytnio. Ale generalnie zaskoczyło mnie to trochę, bo do tej pory miałem skrzynię DSG niemal za coś idealnego, a tu facet mówił, że czytał po forach, że nie jest jedynym użytkownikiem, który ma takie objawy czy to w Golfach, czy Passatach. Ciekawe...
Tak to prawda najcześciej to dotyczyło TDI 170 km tak więc tych mocniejszych silniczków , a przyczyną tych stuków podczas dodawania i puszczania gazu były przeguby wewnętrzne. Po ich wymianie problem znikał. Z samą skrzynią DSG raczej nie było większych problemów.
Audi A4 3.0 TDI 2009 300Ps 610Nm
Vw Polo 1.2 Tsi Highline Dsg 2010
wymieniono przeguby wewnętrzne i problem powrócił, po tym zabiegu vw nie ma zamiaru już nic działać i wmówił klientom że już taka charakterystyka tych skrzyń:( masakra tyle tego jeździ teraz, tak samo jak kiszke z 2.0 tdi vw zrobił że po 200k są mikropęknięcia na głowicy i bloku silnika zębatka zasilająca pompę olejowa się wycina itp ,podobno ludzie z zagranicznych forów chcą vw wydać zbiorowy pozew..
No wiec tak w umowie czas realizacji był do 19.11.10 auto przyszło 22.11.10 , ale niestety jeszcze auta nie mam w domu bo jeszcze akcyza nie przyszła, prawdopodobnie ma być jutro... kolo salonu już jeździłem. Wrażenia bardzo dobre szkoda że ten czas realizacji taki długi, ale słyszałem właśnie że dużo ludzi rezygnuje z kupna POLO bo nie chce im się czekać w sumie nie dziwie się...
Polo nowe, z salonu, kupione w lutym 2010. Silnik 1.4 skrzynia skrzynia biegów DSG. Aktualny przebieg 39 847. Od pewnego czasu zaczęły pojawiać się problemy z płynną zmianą biegów. Ruszając samochód szarpie jak na tarce. Zmiana biegów 1-2-3 głowa obija się o zagłówek. Czasem kiedy samochód stoi, puszczam hamulec dodaję gazu 2000 obrotów i nic. Po chwili zależnie od nawierzchni buksowanie kół lub znowu głową o zagłówek. Takie obiawy występują tylko przy rozgrzanym silniku i skrzyni biegów lub w czasie jazdy w trasie. Podobne objawy czasem występują na biegu wstecznym. Obroty ok 2000 a samochód stoi. Usterka zgłoszona do ASO została rozpatrzona bezproblemowo w ramach gwarancji. Sprzęgła do wymiany. Czyli VW wie gdzie dał ciała lub szuka błędów "wieku dziecięcego" na beta testerach. Czy to sprzęgła, okaże się po wymianie. Usterka pojawiła się po akcji serwisowej polegającej na zmianie oprogramowania silnika. Trudno stwierdzić serwisowi wszystkie usterki w samochodzie skoro pojawiają się w określonych warunkach atmosferycznych. Przykładem jest hałasująca szyba boczna kierowcy lub stuki w okolicach radia i panelu climatronic. Te usterki występują tylko w temeraturze otoczenia powyżej 30 stopni Celsjusza. Termin przyjęcia samochodu do serwisu jest ok. tygodnia więc pogoda nie jest adekwatna do tej w której występuje nieprzyjemny hałas. Nawiązałem do tych usterek tylko dlatego że, z DSG jest podobnie. Skrzynia biegów zimna ideał, rozgrzana masakra.