temeratura rośnie a moc spada

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

temeratura rośnie a moc spada

Post autor: kubpi »

posiadam polo z 1995 roku, 1.6 benzyna 75KM, które sam sprowadziłem z Niemiec. Niedawno zauważyłem (jak w temacie), że gdy silnik się już rozgrzeje, to staje cię strasznym mułem. Natomiast gdy jest zimny nie trzeba go prosić zbiera się, aż miło.
czy ktoś ma/miał podobny problem??
przyznam szczerze jestem zielony :cry:
Awatar użytkownika
tomas26
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:22

Post autor: tomas26 »

może czyszczenie przepustnicy i jej adaptacja po może :D
Awatar użytkownika
Bieniek1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Bieniek1984 »

kolego a czesem nie masz wycieków płynu ?? Nie ubywa ci oleju a rośnie płynu chłodniczego ?? albo odwrotnie ??
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech <!-- s]
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

nie płyny ok..byłem dziś podpiołem sie pod komputer i pokazał :
1.czujnik położenia wałka rozrządu
2. moduł sterowania pracą silnika


to 1 wiem co to jest
a to 2 to jest komputer czy cos innego??

jaki może być przedział cenowy tych części??
Awatar użytkownika
Bieniek1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Bieniek1984 »

ciężko powiedzieć allegro.pl :P
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech <!-- s]
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

a czy ktos może mi powiedzieć czy
moduł sterowania pracą silnika to :
1. komputer
2. oddzielne urządzenie
??
Awatar użytkownika
Bieniek1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Bieniek1984 »

zacznij najpierw od czujnika potem myśl nad resztą. Jeżeli chodzi ci o ECU (Electronic Control Unit) jest to centralna jednostka sterująca (tzw. komputer).
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech <!-- s]
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
Awatar użytkownika
Bieniek1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Bieniek1984 »

http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1 tu może coś podpasujesz do swojego w ostateczności gdyby już na 100% było wiadomo, że z twojego nic nie będzie :/
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech <!-- s]
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

a czy istnieje coś takiego w komputerze jak : przywróc ustawienia fabryczne??
u
under
Początkujący
Początkujący
Posty: 145
Rejestracja: 04 kwie 2009, 14:44
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: under »

Kolego to nie jest komputer domowy :blind:
Możesz pojechać do serwisu VW by ci wgrali program do kasety od nowa, ale to chyba kosztuje. Z tego co się orientuję, około 1500-2000zl. Przynajmniej za moje 6N2 cena jest w okolicach 1600zł.
Obrazek
underside2nd -> under
Polo 6N2 1,4MPI 8V 2000r 15\'\'-195/45/15 & Golf MK4 1,4 16V 1998r 17\'\'-215/45/17
[color=
Awatar użytkownika
Bieniek1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Bieniek1984 »

taniej chyba wyjdzie kupić inny używany
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech <!-- s]
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

ja narazie macam co z tym fantem zrobić...
bylem w salonie vw
150 zł za podpiecie pod kompa... :shock:

pojechałem obok 50 ale nic nie wzieli co nic nie zrobili tylkopowiedzieli jak wyzej

poczekam na wypłate i bede szukał dalej.,,

ostatnio zauwazylem ze pali mi na trasie jakies 7-8 litrów( przy średniej prędkości 110).. to nie jest normalne chyba
mój plan jest taki
1. pojade jeszcze raz go podepne pod kompa u kogos innego i zobacze czy ten 1 pousował błedy i posłucham co mechanik ma do powiedzenia
2.dokonam regulacji zaworów
3.wymienie ten czujnik
4 podepne ponownie i bede macał dalej

p.s możemi uszczelke wydmuchało jakąś bo zauwazyłem ze mi sie poci na czyjniku koło rozdzilacza zapłony (takie metalowe po prawej jak sie stoi przodem do samochodu co przewody ida a świece)

a czy ktos wie gdzie znajduje sie ten czujnik połozenia wałka ??
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote="kubpi"]2.dokonam regulacji zaworów[/quote]
zawory sa regulowane automatycznie hydraulicznie i nie reguluje sie luzu

[quote="kubpi"]byłem dziś podpiołem sie pod komputer i pokazał :
1.czujnik położenia wałka rozrządu[/quote]
wydaje sie mi ze tu nie ma czujnika polozenia walka jako takiego , tylko polozenie walka pozycjonuje sobie czujnik halla. Druga sprawa to do czasu rozgrzania silnika sygnal z sondy lambda nie jest brany pod uwage. Wiec po prostu jakby zaczęlo mulić na próbe rozpiąłbym wtyczke od sondy lambda i zobaczył czy sie cos zmieni.
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

[quote="bazi"][quote="kubpi"]2.dokonam regulacji zaworów[/quote]
zawory sa regulowane hydraulicznie i nie reguluje sie luzu
[/quote]

czy ja wiem.......

a z sądą lambda zobacze

tak na marginesie i apropo czujnika challa to ja mam caly teoretycznie nowy czujnik i ten rozdzielacz caly ale ile w tym prawdy :/..yh
dzieki za pomoc tak czy siak
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

jak do tej pory problem nie został rozwiązany..ale mam pewną sugestia a zaczne od tego że w mojej polówce po rozgrzaniu silnika nie zamyka sie mechanizm odcinający dopływ ciepłego powietrza...( obecnie układ dolotowy powietrza jest rozpęty)
czy mogło to spowodowac uszkodzeni uszczelek?.?.?.?
zauwazyłem też w że poniżej aparatu zapłonowego na czujniku rosi mi sie olej
tak samo z lewej strony koło pokrywy do ktorej podłaczona jest rura doprowadzające ciepłe powietrze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”