Rdza ; / co polecacie?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
sikorka
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 wrz 2010, 21:49

Rdza ; / co polecacie?

Post autor: sikorka »

Witam! ; )
A więc mam taki problem, moją polówkę zaczęła brać rdza i to już dość mocno. rdza pojawiła się na takich elementach jak:
- lewy przedni błotnik
- oba progi
- lewy tylni błotnik
- tylna metalowa dokładka zderzaka
I mechanik mówił mi również, że już zaczyna dość trochę brać podłogę ; / i jak byłem się pytać u blacharza samochodowego to remont blachary wyniesie mnie około 2500 zł może i 3000 zł z częściami, robocizną i malowaniem, wiem, że to kupa kasy i zastanawiam się czy przeprowadzić samemu ten remont (wymiana błotników, zderzaka i progów) czy lepiej opłacało by mi się kupić całą kabinę do 1000 zł bo widziałem takie. Nie wiem co mam zrobić, więc doradźcie mi ; )

Z góry dziękuję za odpowiedzi ; )
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Lewy przedni błotnik - 50-100zł - wymienisz sam.
tylna metalowa dokładka zderzaka - 100zł szeroki zderzak cały z tworzywa. Od razu lepiej bedzie wyglądać.

Resztą musi się zająć fachowiec.
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Tak jak czaja mówi te wymienne elementy mozna tanio kupic w bardzo dobrym stanie i pozostaje samo malowanie, natomiast rdza na progach,nadkolach,podłodze to już gruba robota dla fachowca i faktycznie może wynieść tyle co połowa wartości auta. I tu musisz sobie odpowiedziec na pytanie na ile zależy Ci na tym aucie bo nie oszukujmy się, ale tak duże inwestycje w tak stare auto są ekonomicznie debilne, chyba że wiążesz z nim jakieś dalekosiężne plany na gruby projekt to co innego-jeśli tutaj odzywa się pasja to w buty chowamy wszelkie racjonalne myślenie ;)
s
sikorka
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 wrz 2010, 21:49

Post autor: sikorka »

No właśnie myślałem o przeprowadzeniu przeróbek w wakacje 2011, żeby auto nabrało zniewalającego uroku ; ) i szkoda mi go sprzedawać bo jak na rocznik '96 to silniczek jeszcze igła choć ma 204 tyś przebiegu i dodam, że to silnik 1.4 75 km KAT. A co byście powiedzieli o kupnie budy z takiej samej 6N (kolor obojętny, ważne, że zero rdzy) z mojej wyciągnięcie silnika oraz "środka" tzn. fotele, kanapa, deska rozdzielcza itp. ponieważ środek mam w stanie BDB i wrzuceniu tych części do innej budy? Nie było by to tańsze i łatwiejsze?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""sikorka""]1.4 75 km KAT[/quote]
Nie ma silnika w Polo 6n1 1.4 75KM. Były tylko 1.4 8V (60KM) lub 1.4 16V (101KM). 75KM miał silnik 1.6 8V
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""sikorka""] A co byście powiedzieli o kupnie budy z takiej samej 6N (kolor obojętny, ważne, że zero rdzy) z mojej wyciągnięcie silnika oraz "środka" tzn. fotele, kanapa, deska rozdzielcza itp. ponieważ środek mam w stanie BDB i wrzuceniu tych części do innej budy? Nie było by to tańsze i łatwiejsze?[/quote]

jeśli masz miejsce i czas na takie zabawy to czemu nie. Tylko pozostaje problem przebicia numerów lub rejestracji nowej budy
Awatar użytkownika
karik712
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 09 lut 2010, 0:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karik712 »

Jeśli nie masz tych pieniędzy odrazu do wydania to odłóż błotnik i zderzak na później
Podłoga jest najważniejsza i to tym trzeba sie zająć natychmiastowo.
Ja po tym jak poobcierałem podłoge w tamtą zimę to tydzień temu zabezpieczałem te miejsca biteksem żeby nie pordzewiały, no ale u mnie to jeszcze bez lipy.
s
sikorka
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 wrz 2010, 21:49

Post autor: sikorka »

Tylko pozostaje problem przebicia numerów lub rejestracji nowej budy
No właśnie jak to potem rozegrać???

Zarejestrowanie to nie był by problem bo kupił bym całe polo z silnikiem bo widziałem za 1200 zł i bym normalnie to zarejestrował, tylko jak potem i czym te numery zmienić?
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

nie trzeba oczywiście mówić, że to NIELEGALNE?

ps. oczywiście taniej wyjdzie oddać samochód komuś do zrobienia albo kupić inny w dobrym stanie jeśli samemu nie wiesz za bardzo jak do tego podejść. Mówiąc wprost - jeśli nie potrafisz to zapaćkasz samochód zaprawkami albo ustawisz tak błotnik, że będziesz zadowolony jedynie z faktu, że miałeś chęci.

Nie odbieraj tego złośliwie bo cieszę się z tego, że masz chęci ale piszesz o rzeczach skomplikowanych, o których nawet nie masz pojęcia.
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

[quote=""czaja""]Lewy przedni błotnik - 50-100zł - wymienisz sam.
tylna metalowa dokładka zderzaka - 100zł szeroki zderzak cały z tworzywa. Od razu lepiej bedzie wyglądać.

Resztą musi się zająć fachowiec.[/quote]

Nic dodać nic ująć.
Popytaj w kilku warsztatach o kwestię podłogi i progów może uda się znaleźć coś w rozsądnych pieniądzach.Nie musisz robić wszystkiego naraz ale zacznij od podłogi.
No i kwestia tego czy chcesz być "ostatnim właścicielem"
s
sikorka
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 wrz 2010, 21:49

Post autor: sikorka »

Raczej tak, tak będę ostatnim właścicielem bo auto dostaje od rodziców i będę nim jeździć z 4 lata na pewno, jeśli nie spotka mnie coś przykrego, a co do zmiany budy to zmieniałbym to z znajomym mechanikiem więc nie ma problemu, więc co radzicie?
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

Zmiana budy (garażowa) = masa problemów (elektryka ,mechanika +masa roboty)
Za cenę "profesjonalnej"wymiany bedziesz miał całe polo
Ratuj to co masz i zainwestuj w części eksploatacyjne,wtedy jest większa szansa że przejeździsz te 4 lata.
Polo to twarde auta :-D
s
sikorka
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 15 wrz 2010, 21:49

Post autor: sikorka »

Heh ; )

Okey posłucham Twojej rady i będę ratował to co mam ; )
p
pawelo88

Post autor: pawelo88 »

Witam.
Jak w temacie. Rdza... niestety. Chcę wymienić przedni błotnik ponieważ szpachlowanie tylko przykryję problem. Więc pomyślałem właśnie o wymianie bo przecież ta część posiada taką opcję... Szperając na allegro odkryłem wynalazek określony mianem NOWY. Cena ok 85zł natomiast używany w dobrym stanie jest droższy. Dziwna i podejrzana sprawa. Jak sądzicie nieużywany świeżo tłoczony posiada ocynk itp? Spotkałem się z opinią, że lepiej nie inwestować w takie cuda ponieważ różnie może być z dopasowaniem go i po krótkim czasie rdza wychodzi. Chętnie poznam Wasze opinie na ten temat.
Dołączam linki:
http://moto.allegro.pl/volkswagen-polo- ... 28518.html

lub:
http://moto.allegro.pl/blotnik-przedni- ... 16870.html

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

Poszukaj używki w "twoim" kolorze.
jeżeli w dobrym stanie to wyjdzie najtaniej.
"nowy" z allegro 85+ 400-500 lakier = :doh:
"używany ori w kolorze" ze szrotu/allegro cena+ew. montaż= :-D
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”