sprzegło czy skrzynia biegów?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
natkastella
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 613
Rejestracja: 20 wrz 2010, 20:47
Lokalizacja: Knurów/Gliwice

sprzegło czy skrzynia biegów?

Post autor: natkastella »

mam problem i nie wiem czy jest powazny czy nie wiec prosze o doradztwo :) z gory sory jak juz watek sie pojawil :) a mianowicie nie zawsze mi wchodzi wsteczny i przy jego wrzucaniu musze dobijac do samego konca sprzeglo i przy wrzucaniu jedynki jest to samo a przy wyzszych biegach takich jak 3 czy 4 jak dobije sprzeglo do konca to podbija mi obroty silnika czy to normalne czy cos sie psuje i trzeba naprawic??

jeszcze jedno mnie matrwi ostatnio zdolny mechanik wymienil mi klocki hamulcowe na stare tarcze i sciagalo auto wiec powiedzial ze jest geometria kol do ustawienia a po ustawieniu geomertii jest to samo czy to wina tych starych tarczy?
moje maleństwo <a class=\"postlink-local\" href=\"http]
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

Co do pierwszego to chyba problem ze sprzęgłem, z tego co piszesz, a powiedz skrzynia wydaje jakieś dziwne hałasy coś jak młynek do kawy albo jakby coś się w niej rozpadało?? jeśli nie to raczej będzie to sprzęgło, w mojej dziewczyny 6N2 też jest do wymiany i podobnie czasem jest że wsteczny nie wchodzi i trzeba wysprzęglić i wrzucić na nowo bieg, a raz nawet mi się zdarzyło że jedynka mi wypadła jak ruszałem, ale po 10tym jak dostanie wypłatę to będzie robione i kłopot z głowy ;)
Co do drugiego, to powiedz czy to ściąganie pojawia się podczas normalnej jazdy czy podczas hamowania ?? zobacz jak zachowują się hamulce może nierówno biorą albo któraś ze stron nie odbija i tarcza się nagrzewa i to jest przyczyna, bo raczej wymiana klocków hamulcowych nie wpływa na geometrię auta chyba że gość coś więcej Ci majstrował przy samochodzie a się nie przyznał. Osobiście w kwietniu u siebie zmieniałem klocki same i zostały założone na 2letnie tarcze i takich akcji nie mam ze ściąganiem, jedynym efektem przez stare tarcze jaki byś mogła mieć to przy hamowaniu jak są już krzywe i mają przejechane sporo to drgania na kierownicy, geometria kół pozmieniała się przy większej robocie jak zmieniałem łożysko w piaście plus sworzeń. Tyle co mi przychodzi do głowy jako użytkownikowi a nie mechanikowi ;) Może inni coś ciekawego jeszcze dopiszą, chociaż wydaje mi się że co do pierwszej usterki było gdzieś już o tym... ;)
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

[quote=""natkastella""]mianowicie nie zawsze mi wchodzi wsteczny i przy jego wrzucaniu musze dobijac do samego konca sprzeglo i przy wrzucaniu jedynki jest to samo[/quote]
- sprawdzić stan oleju w skrzyni
[quote=""natkastella""]a przy wyzszych biegach takich jak 3 czy 4 jak dobije sprzeglo do konca to podbija mi obroty silnika[/quote]
- nie wierzę że skrzynia daje aż tak duży opór... teoretycznie możliwe, w praktyce się nie spotkałem
[quote=""natkastella""]ostatnio zdolny mechanik wymienil mi klocki hamulcowe na stare tarcze i sciagalo auto wiec powiedzial ze jest geometria kol do ustawienia a po ustawieniu geomertii jest to samo czy to wina tych starych tarczy[/quote]
- nie. geometria nie ma nic wspólnego z hamulcami ( szczęki / klocki po paru kilometrach "układają się" do bębnów/ tarcz) polecam wizytę na stacji diagnostycznej, celem sprawdzenia zawieszenia pod kątem luzów. (oczywiście zakładam, że hamulce są sprawne)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nic nie powinno się dziać jeśli wrzucił nowe klocki na stare tarcze, co do tarcz to oryginalne wytrzymują bardzo dłuuugo a jak już założysz nowe zamienniki to szybko się zużywają, co do ściągania to sprawdź opory na każdym kole może hamulce nie odbijają i wtedy jedna strona która trzyma będzie powodowała skręcanie, do sprawdzenia również końcówki drążków kierowniczych (ewentualny luz) oraz jeśli zmieniałeś koła to spróbuj przełożyc lewe na prawe czy któreś z tyłu na przód, u mnie przy szerokich oponach 195 jak pomylę kolejnośc to auto sciąga w prawo także ma to też znaczenie.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
natkastella
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 613
Rejestracja: 20 wrz 2010, 20:47
Lokalizacja: Knurów/Gliwice

Post autor: natkastella »

auto mi sciaga przy jedzie na prostej drodze a przy hamowaniu nie zwrocilam uwagi czy dzieje sie to samo
a jak sprawdza sie poziom oleju w skrzyni??
co do skrzyni biegów to zadnego huczenia nie slysze, a zeby sprawdzic stan skrzyni biegow, sprzegla, drazka kierowniczego to musze jechac do mechanika czy na stacje kontroli pojazdow??
moje maleństwo <a class=\"postlink-local\" href=\"http]
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Natalciu, ściąganie na jedną stronę może być spowodowane różnym ciśnieniem w oponach :D A co do sprawdzenia skrzyni, bez jej rozebrania się nie obejdzie. Drążki kierownicze najlepiej sprawdzić na stacji kontroli, bo tam mają fachowy sprzęt. Usługa taka kosztuje u mnie 10-15 zł.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
natkastella
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 613
Rejestracja: 20 wrz 2010, 20:47
Lokalizacja: Knurów/Gliwice

Post autor: natkastella »

Bartku cisnienie w oponach raczej odpada bo jakies 2 tyg temu wymienialam kola byly dopompowane i wywazone :) autko sciagalo przed wymiana kol na zimowe i po wymianie bez zmian


JuStIcE jednak miales racje jedno kolo miało mniejsze cisnienie i dlatego sciagało :) a reszta nie mam sie co martwic jest w jak najlepszym porzadku :)
moje maleństwo <a class=\"postlink-local\" href=\"http]
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”