[6n2] Kilka prymitywnych pytań laika odnośnie wymiany opon

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mtkk
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 03 gru 2008, 20:02

[6n2] Kilka prymitywnych pytań laika odnośnie wymiany opon

Post autor: mtkk »

Witajcie
Właśnie zamierzam zmienić żonie opony w samochodzie na zimowe i w związku z tym chciałem Was o parę rzeczy spytać. Nie na wszystkie pytania znalazłem odpowiedź w necie a co do niektórych odpowiedzi to mam wątpliwości. Nie chcę kupić czegoś błędnie bo to przecież kaska wydana się z tym wiąże dlatego jeśli będziecie mieli chwilkę to proszę o rozwianie moich wątpliwości.
Mamy VW Polo 6N2 1.0
Na wlewie od paliwa podane są takie rozmiary opon:
a) 175/65 R13 80T T
b) 185/55 R14 80H H
c) 195/45 R15 78V V
d) 155/70 R13 75T T

1) Które opony lepiej wybierać jeśli chodzi o 13-ki 175/65 czy 155/70?
2) Czy do takich opon odpowiednie będą felgi 13 4x100 ET43 - nie wiem gdzie dokładnie sprawdzić jakie zaleca producent (chodzi mi o ET)
3) Chciałbym kupić stalowe felgi. Ponieważ mało jeździmy wulkanizator powiedział że szkoda u niego przepłacać za markowe skoro można kupić taniej na allegro jakieś noname'y tyle że wspominał że dobrze żeby były one z przeznaczeniem pod tę konkretną markę. Na allegro są tylko aukcję gdzie podają przeznaczenie np. pod Opla ale rozstaw, rozmiar i ET są jednakowe. Czy można je kupić do Polówki czy lepiej faktycznie jakieś dedykowane?
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

ET 43 jest zalecane wiec spoko, co do oponki to na zimę lepiej mieć większy profil i "chudszą" oponkę wiec wg mnie 155/70 R13 75T T.
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

1 175/65 a ja uwazam ze lepiej miec szersza bo lepsza przyczepnosc
3 nietrzeba konkretnie do danego modelu wazne zerby sie rozstaw srob zgadzal i oczywiscie cale
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

[quote=""Zoodix""]1 175/65 a ja uwazam ze lepiej miec szersza bo lepsza przyczepnosc[/quote]
I tak i nie. Szersza sie sprawdza na asfalcie, ale juz na sniegu lepiej zeby byla wezsza, bo sie lepiej wgryza w podloze. Ja osobiscie w zimie mam 175/65R14 i dla mnie jest ok. Taki optymalny rozmiar i kompromis miedzy jazda po sniegu i asfalcie. Na odsniezonej drodze mam bardzo pewne prowadzenie. Na sniegu opona elegancko wgryza sie bieznikiem w snieg i zapada sie na tyle, ze bez problemu daje rade.
Tylko zasadnicze pytanie czy przy silniku 1.0 175 nie bedzie zbyt duzych oporow toczenia dawac. To juz jest kwestia tego, zeby sie teraz wypowiedzial ktos z tym silnikiem i okreslil czy warto inwestowac w szersze lacie, czy sie turlac na rowerowych 155 :)
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

[quote=""Kubrick""]To juz jest kwestia tego, zeby sie teraz wypowiedzial ktos z tym silnikiem i okreslil czy warto inwestowac w szersze lacie, czy sie turlac na rowerowych 155 :)
[/quote]
Bez problemu 175 może dać jeśli chodzi o silnik.
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

węższa opona to większy nacisk na cm2 wiec nie ma co w ogóle dyskutować. Mowa o oponach na zimę Panowie... :cool:
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

[quote=""Bavar""]Mowa o oponach na zimę Panowie...[/quote]
No wiem, dlatego mowie: ja w zimie na 175 latam i sie to sprawdza jako idealny kompromis.
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

Kwestia tego gdzie się jeździ w zimę.
Ja letnie i zimówki mam w tym samym rozmiarze 185/55R14 i praktycznie żadnej różnicy nie ma
tylko że 95% jazdy to miasto i te moje zimówki śniegu praktycznie nie widzą :grin:
Tylko w koleinach pełnych wody czasem jest niefajnie
A silnik też 'literek"
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

ja mam silnik 1.0 i daje rade na tych laczach
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Ja mam z przodu 155/80 R13, a z tyłu 175/65 R13 i jest ok.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
m
mtkk
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 03 gru 2008, 20:02

Post autor: mtkk »

Kwestia tego gdzie się jeździ w zimę.
Ja letnie i zimówki mam w tym samym rozmiarze 185/55R14 i praktycznie żadnej różnicy nie ma
tylko że 95% jazdy to miasto i te moje zimówki śniegu praktycznie nie widzą :grin:
Tylko w koleinach pełnych wody czasem jest niefajnie
A silnik też 'literek"
Z tego co kojarzę to teraz (na letnich) też jeździmy na 185/55 R14
Też jeździmy głównie w mieście, czasem gdzieś poza. Chociaż na osiedlu ostatniej zimy na letnich to była masakra

A jeśli chodzi o felgi, to czy jeśli są na allegro dedykowane dla Corsy lub innych aut to mogę je kupować bez obaw?
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Tutaj masz konfigurator felg stalowych: http://www.alcar.pl/stahl/index.php?lan ... yp&gb3=H37. Odsadzenie zależy od szerokości felgi, która jest różna dla tych rozmiarów, które podałeś, więc musisz zdecydować się najpierw na rozmiar opon i potem kupić odpowiednie felgi. Typowe felgi z opla mają mniejszą średnicę otworu centrującego chyba o 1mm i nie wchodzą do polo (sprawdzone osobiście). Nówki do polo są niestety koszmarnie drogie, rozważ wizytę na szrocie, można tam upolować felgi w całkiem dobrym stanie (czasem są z zapasówki) za dużo niższą cenę. Ja kupiłem dwie nowe felgi dawniej po około 170zł i teraz jak kompletowałem do zimówek to kupiłem po 40zł z czego jedna nówka z zapasu a druga używana która na wyważarce pokazała że nie trzeba ciężarków montować:)

mttk
Nie będą moim zdaniem pasować z powodu, który podałem wyżej a sprawdzałem z tigry więc to właściwie corsa.
Awatar użytkownika
vvvrider
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 68
Rejestracja: 22 lis 2009, 18:38

Post autor: vvvrider »

[quote=""murzyn""]Kwestia tego gdzie się jeździ w zimę.[/quote]

Ja mam
Zimowe 175/65/R14 trochę inaczej się jeździ niż na letnich bardziej balonowo
a letnie 185/55/R14 idealnie się na tym rozmiarze jeździ w lecie
bardzo pewnie się trzyma w końcu jest dedykowany polo

PS.
Zoodix
Fajnie sobie ukradłeś moje logo z moją nazwą vvvrider :angry: i wstawiłeś do profilu bardzo pomysłowo
nie skumałeś że to my custom przykre
Obrazek
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

[quote=""mtkk""]Chociaż na osiedlu ostatniej zimy na letnich to była masakra[/quote]

No fakt najciężej wyjechać "z podwórka" :grin:
Węższa opona będzie tańsza ale do miasta na wodę i błoto pośniegowe szerokość nie ma chyba takiego znaczenia.A poza tym to nawet nie ma gdzie się zimą rozpędzić.Ja zostaję przy swoich.

Felgi do zimówek mam ori VW 14-stki 6J ET43 pod ten rozmiar opon są ok.
Kupowałem jako używki w bdb stanie za 200 zł komplet.Ważny jest rozstaw otworów pod śruby.
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

ej to bylo na stronce niesciagalem od ciebie ale jesli cie to razi usune i zrobie swoje

@topic
a wiec podsumujmy jesli jezdzisz czesciej po miescie mozesz zalozyc wezsze jesli trasa bierz szersze ale pamietajmy o tym ze na szerszej gumie jest wieksze spalanie
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”