[9n] Kąt wtrysku paliwa 1.4 tdi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mucha162
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 16 lut 2010, 14:11

[9n] Kąt wtrysku paliwa 1.4 tdi

Post autor: mucha162 »

Witam serdecznie,
z góry zaznaczę, iż korzystałem z szukajki, ale nie bardzo znalazłem to o co mi chodzi..
Mam problem z silniczkiem 1.4 tdi w polo fun z 2004r. Czy ktoś mógłby mi podać jakie powinny być prawidłowe wartości (dziesięć okienek) w grupie 000 czyli jakie powinny być odpowiednie w czasie pracy tego silnika rozgrzanego do 90" ?

Z poważaniem
Paweł
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

W temacie napisałeś o kącie wtrysku paliwa, a w treści, że masz problem z silnikiem. Powinieneś szerzej opisać twój problem, bo nie bardzo rozumiem co chcesz uzyskać poprzez odczyt wartości w grupie 000. Jeżeli chodzi o kąt wtrysku, to jest on regulowany przez ECU, czyli sterownik silnika i mechanicznej regulacji on w przypadku silnika na PD nie podlega, natonmiast reguluję się synchronizację wałka rozrządu i wału korbowego i widać to ustawienie w grupie 004 pole 4.
Tutaj masz tabele bloków wartości mierzonych po pogańsku--> http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_PD.html
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
m
mucha162
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 16 lut 2010, 14:11

Post autor: mucha162 »

Witam serdecznie,
opiszę dokładniej problem.
A więc tak:
Samochód odpala na zimnym silniku na dotyk, gdy się porządnie rozgrzeje już niestety nie odpala. Odpali z pomocą pedału gazu.
Świece żarowe nowe, filtry nowe, akumulator ok, rozrusznik ok, zero błędów silnika.
Jakieś pomysły ?

Z poważaniem
Paweł
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Pomysłów jest wiele, tylko nie wiadomo od czego zacząć, myślę, że powinieneś na początek zrobić eksperyment-po rozgrzaniu silnika do min. 80°C odłączyć wtyczkę od czujnika temp. płynu, jeżeli to nic nie da, odłącz jeszcze wtyczkę od temp. paliwa, wówczas sterownik będzie widział, że silnik jest zimny, poda wyższą dawkę rozruchową i powinien zapalić na dotyk. Napisz jeszcze jaki masz przebieg i czy w tym silniku jest koło zamachowe dwumasowe, czy zwykłe.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
K
Kajzer-K1
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 19 gru 2010, 9:58

Post autor: Kajzer-K1 »

Witam po pierwsze w tym silniku nie ma czegoś takiego jak kąt wtrysku bo tam pompowtryskiwacze a wiec jest tylko synchronizacja wałka rozrządu, jak się nie mylę to grupa 01-silnik-bloki mierzalne i grupa chyba 04 wartośc wymagana jak najbliżej 0 stopni.
Problem z paleniem na ciepłym silniku i odpinaniu czujników temperatury dotyczył silników na pompie wtryskowej a nie na pompowtryskach, tytaj przyczyna może być inna pomyślę to dam znać.
Pozdrawiam
f
fafa69
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 lut 2013, 18:46

Post autor: fafa69 »

podepnę się pod temat, i jeśli masz parametry dla silnika BWB (Odczytywanie bloku)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”